וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול, שבוע 2: בחזרה לבסיס

אמיר ציפורי

20.4.2004 / 15:30

וואלה! בייסבול פותחת את עונת 2004 של ליגות הבייסבול הבכירות בארה"ב עם סיכומים שבועיים ועדכונים שוטפים. וגם שני מדורים חדשים: "השבוע לפני..." ולוח שידורי טלוויזיה

עונת הבייסבול 2004 נפתחה כבר לפני כמעט שלושה שבועות בסדרה של שני משחקים בין הניו יורק ינקיס לטמפה ביי דוויל רייז ששיחקו מול רבבות של יפנים בטוקיו. מאז זרמו הרבה מים במורד המיסיסיפי והנה סיכום האירועים הבולטים:

המשחקים נפתחו בצל פרשת סטרואידים שתפסה את מנהלת הליגה והשחקנים לא ממש מוכנים. מדיניות הסמים בבייסבול היא הליברלית ביותר מבין הליגות המקצועניות בארה"ב וכעת נערכים דיונים קדחתניים בין ארגון השחקנים ומשרד הקומישינר באד זליג על מנת להגיע להסכמה על היקף הבדיקות שיערכו באופן סדיר.

אחד מהכוכבים ששמם הוזכר בהקשר לפרשה הוא בארי בונדס מהסן פרנסיסקו ג'איינטס שבינתיים מתרכז בבייסבול: במשחקו הראשון ב"פאסיפיק בל", איצטדיונם הביתי של הענקים, הוא שלח כדור אדיר אל מחוץ לתחומי המגרש והעמיד את מאזן ההום ראנס שלו בקריירה על 660, בדיוק כמו הסנדק שלו ווילי מייז. למחרת כבר נחת במימי המפרץ הסמוך למגרש כדור הום ראן נוסף שהציב את בונדס לבדו במקום השלישי אחרי האנק אארון (755) ובייב רות' (714) האגדי.

המרלינס משחקים כאילו לא יצאו כלל לפגרה

משתי הפינאלסטיות שנאבקו בוורלד סירייס באוקטובר האחרון משחקים הפלורידה מרלינס כאילו לא יצאו כלל לפגרה. ג'וש בקט מוביל צוות מגישים צעיר וכשרוני שנעזרים במשחק הגנה משובח והתקפה טובה. הינקיס לעומתם פתחו את העונה בצורה מגומגמת מאוד, והפסידו שניים מארבעת המשחקים הראשונים לדוויל רייז הצנועים, שתקציבם נמוך ממשכורתו השנתית של אלכס רודריגז. רודריגז, כוכב העל שהגיע לניו יורק בפגרה מטקסס טרם התאקלם בקבוצה וגם משחק ההגשה של המפציצים מהברונקס לא נראה כרגע טוב.

הקבוצות שפתחו את העונה בסערה הן האסטרוס והדודג'רס. רוג'ר קלמנס הקשיש מנצל היטב את ה"אלמוניות" היחסית שלו בין חובטי הנשיונל ליג ויחד עם רוי אוסוולט המצוין והתקפה מטילת אימה האסטרוס כבר עם מאזן 4:9 בראש בית המרכז של הנשיונל ליג. הדודג'רס, בנוסף למשחק ההגשה הטוב כתמיד שלהם, מציגים עד כה גם התקפה לא רעה שבמרכזה שון גרין ואדריאן בלטרה ורוח לחימה מעוררת כבוד. הקורא הנאמן אריק ישמח בודאי לשמוע שגם קבוצתו האהודה מבולטימור פתחה את העונה היטב והאוריולס מוליכים את בית המזרח של האמריקן ליג לפני הרדסוקס והינקיס.

הפתיחה בהחלט מרמזת על קיץ חם חם

בין הקבוצות המפתיעות בשבועיים הראשונים ניתן לציין את דטרויט וסינסינטי. דטרויט פתחו את העונה עם מאזן של 0:5 והיו הקבוצה הבלתי מנוצחת האחרונה בליגה. מאז נרגעו קצת בעיר המכוניות אבל נראה שהצטרפותו לקבוצה של פאדג' רודריגז הווינר (שזכה באליפות בעונה שעברה במדי המרלינס) הפיחה רוח חדשה שהצליחה להעיר את הנמרים לאחר נמנום של קרוב ל 15 שנים. האדומים מסינסינטי פתחו מצוין את העונה כשהם מציגים משחק התקפה משובח בראשותם של אדם דאן ושון קייסי. גם הדוויל רייז מטמפה פתחו את 2004 לא רע עם נצחון במשחק הראשון ביפן מול הינקיס שלא ממש התאוששו מאז.

בצד המאכזב של פתיחת העונה ניצבים המרינרס מסיאטל והבלו ג'ייז מטורונטו. בסיאטל, עם פתיחת עונה גרועה של 8:3 אין עד עתה משחק הגשה אפקטיבי וההתקפה נראית אנמית ועייפה. האם הגיל סוף סוף הכריע את יורדי הים? הצפורים הכחולות מקנדה נראו מזעזע בפתיחת העונה עם הפסדים ביתיים מחפירים לדטרויט ובולטימור. גם פילדלפיה פתחו חלש את העונה במגרשם החדש אבל בתום השבוע השני הם עם מאזן 6:5.

בסה"כ אפריל הוא החודש שבו הקבוצות מגבשות הרכבים והשחקנים נכנסים לכושר משחק לכן מוקדם עדיין לקבוע כיצד תיראה העונה שלפנינו. אבל הפתיחה בהחלט מרמזת על קיץ חם חם.

סידרת השבוע: אוקלנד אתלטיקס מול אנהיים איינג'לס

אמנם הסדרה בין בוסטון לניו יורק מעוררת הרבה יותר עניין תקשורתי, אך הסדרה בין האייס והאיינג'לס, שתיים מהטוענות לכתר במערב, הבטיחה רבות: מפגש בין המגישים הטובים בליגה לבין אחת ההתקפות המסוכנות שישנן בבייסבול. ואכן אוקלנד שלחה למערכה את שלושת האסים שלה, הדסון, מאלדר וסקאלי (סתאאאאאאאם, רציתי רק לראות אם אתם שמים לב. האס השלישי של אוקלנד הוא כמובן בארי זיטו).

את המשחק הראשון בסדרה הגיש טים הדסון מול ברטולו קולון, האס של אנהיים. הדסון היה מעולה, פסל שבעה חובטים והרשה רק שש חבטות במשך שבעה אינינגים ושליש. גם קולון היה טוב, אך הרשה שלושה הום ראנס אחד מהם לג'רמיין דיי, שעם פתיחת עונה מצוינת (שישה הום ראנס) מזכיר לאוהדי האייס למה המשכורת שלו כה גבוהה. הרגע המכריע של המשחק היה באינינג השמיני. ולאדימיר גררו, כוכב ההתקפה של אנהיים שהגיע העונה ממונטריאול, עלה לחבוט עם בסיסים מלאים כשקבוצתו בפיגור של 3 ראנס. אלא שג'ים מסיר הצליח לפסול אותו ולהעביר את היתרון במלואו לארתור רודס הקלוזר. רודס הגיש אינינג תשיעי מושלם בשביל שמירה מספר 5 העונה. 0:3 לאתליטקס בסיום ו 0:1 בסדרה.

המשחק השני הפגיש בין מארק מאלדר וג'רוד וושבורן מאנהיים. וושבורן הגיע למשחק אחרי שתי פתיחות גרועות בהן הרשה 10 ראנס ו 18 חבטות. הוא הצליח לסיים חמישה אינינגים בהם הרשה שני ראנס בלבד לעומת ארבעה שהרשה מאלדר, שניים מהם בהום ראן לגררו. סקוט שילדס ופרנסיסקו רודריגז לא נתנו לחובטים של אוקלנד אוויר לנשימה בשלושת האינינגים הבאים וטרוי גלוס, עוד שחקן התקפה משובח, דאג לרפד את היתרון של האיינג'לס עם הום ראן באינינג השמיני. הקלוזר טרוי פרסיבל אמנם הרשה הום ראן באינינג התשיעי לבילי מקמילן אך הצליח לשמור על היתרון ואנהיים ניצחו במשחק 3:6.

בארי זיטו הגיש מול קלווים אסקובר במשחק השלישי והמכריע בסדרה. אוקלנד הצליחה לעלות ליתרון 1:2 באינינג החמישי מחבטת הקרבה (חבטה ארוכה וגבוהה שפוסלת את החובט אך מכניסה ראן של שחקן מהבסיס השלישי) של מארק קוטסאי. בארי זיטו יצא לאחר ששה אינינגים טובים בהם הרשה ראן אחד בלבד וארבע חבטות. התקפת אוקלנד הוסיפה עוד שני ראנס למאזנה באינינג השישי ועוד שלושה בשביעי כדי לעלות ליתרון נאה של 1:7. זו גם היתה תוצאת הסיום לאחר שכריס המונד שהחליף את זיטו הגיש שלושה אינינגים בהם שמר על "רשת נקיה" והרשה חבטה בודדת לחבורת החובטים המהוללת של אנהיים. האייס מנצחים 1:2 בסדרה כשגררו מסיים עם חבטה בודדת מתוך 12 נסיונות – ההום ראן במשחק השני.

סדרת הגומלין תיערך בסוף השבוע הקרוב באוקלנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מסביב לבסיס"

* מרק פריור, המגיש האס של השיקגו קאבס, עדיין לא שיחק העונה בשל פציעה במרפק שחומרתה אינה ברורה. למרות השמועות שייתכן שפריור יזדקק לניתוח שיסיים עבורו את העונה, מתעקש המנג'ר של הקאבס דאסטי בייקר כי פריור יחזור להגיש כבר בחודש הבא.

* כדור ההום ראן מספר 660 של בארי בונדס שנחת במימי מפרץ סן פרנסיסקו נתפס ע"י אוהד הקבוצה לארי אליסון שהמתין בסבלנות על הקיאק שלו במימי המפרץ. למרות שוויו העצום העדיף האוהד הנאמן להעניק את הכדור במתנה לבונדס. הוא זכה לשכרו כבר למחרת כשתפס גם את הכדור אותו חבט בארי להום ראן מספר 661...

השבוע לפני...57 שנים

ב-15 באפריל 1947 הופיע ג'קי רובינסון, השחקן השחור הראשון ששבר את מחסום הצבע וששיחק בליגות הבייסבול הבכירות, במשחקו הראשון במדי הברוקלין דודג'רס. הצלחתו של ג'קי רובינסון בליגה שעד אז שיחקו בה לבנים בלבד, שינתה את פני המשחק ופני הספורט המקצועני בארה"ב בכלל, וסימנה את תחילת קבלתם של השחורים באמריקה כאזרחים שווי זכויות. בהמשך השבוע תופיע בוואלה בייסבול! כתבת פרופיל על ג'קי רובינסון.

שידורי הטלוויזיה של השבוע (לפי שעון ישראל)

לוס אנג'לס דודג'רס – קולורדו רוקיס : יום רביעי, 21 באפריל, 7:00 (שידור דחוי) ו- 19:00 (שידור חוזר), FOX Sports

סנט לואיס קרדינלס – יוסטון אסטרוס (שידור חי): יום חמישי, 22 באפריל, 2:00 לפנות בוקר, ESPN

סנט לואיס קרדינלס – יוסטון אסטרוס: יום שישי, 23 באפריל, 7:00 (דחוי) ו- 19:00 (חוזר), FOX Sports

אטלנטה ברייבס – פלורידה מרלינס (שידור חי): יום שני, 26 באפריל, 3:00 לפנות בוקר, ESPN

טבלאות הבתים

אמריקן ליג:
מזרח
1. בולטימור אוריילס 4:7
2. בוסטון רד סוקס 5:6
3. ניו יורק ינקיס 6:6
4. טמפה ביי דוויל רייז 6:5
5. טורונטו בלו ג'ייז 9:3
מרכז
1. שיקגו ווייט סוקס 4:8
2. מינסוטה טווינס 4:8
3. דטרויט טייגרס 5:7
4. קליבלנד אינדיאנס 8:5
5. קנזס סיטי רויאלס 8:4
מערב
1. אוקלנד אתלטיקס 4:8
2. אנהיים איינג'לס 6:7
3. טקסס ריינג'רס 6:7
4. סיאטל מרינרס 4:8

נשיונל ליג:
מזרח
1. פלורידה מרלינס 4:8
2. אטלנטה ברייבס 5:7
3. פילדלפיה פיליס 6:5
4. ניו יורק מטס 7:5
5. מונטריאול אקספוס 2:10
מרכז
1. יוסטון אסטרוס 4:9
2. סינסינטי רדס 4:7
3. פיטסבורג פיירטס 5:7
4. שיקגו קאבס 6:6
5. סנט לואיס קרדינלס 7:6
6. מילווקי ברוארס 8:6
מערב
1. לוס אנג'לס דודג'רס 3:9
2. סן דייגו פדרס 6:6
3. סן פרנסיסקו ג'איינטס 7:5
4. קולורדו רוקיס 7:5
5. אריזונה דאיימונדבקס 8:4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully