וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצות כדורגל נשים? תממנו אותו

דרור סורוקה

19.4.2004 / 21:13

ראשית כל, ושיהיה ברור, אין לי דבר כנגד כדורגל הנשים. כל עיסוק בספורט הריהו משובח, והלוואי וכדורגל הנשים יזכה לפופולאריות ויהפוך לענף ספורט מוביל, אם כי אני מטיל ספק רב באפשרות כי תרחיש זה יתגשם.

אבל, ובעיקר לאחר הפגנת שחקניות הכדורגל במשרדי ההתאחדות, עולות שוב ושוב קריאות וטענות בדבר אפליית ענף זה והתייחסות לא ראויה אליו. הגם ועיקרי דברים אלו נכונים, יש לרדת לשורש הבעיה אחת ולתמיד. דהיינו, סוגיית המימון.

הקבוצות הגדולות דוגמת מכבי חיפה והפועל תל אביב העמידו ומימנו קבוצות נשים. הוצאות המימון של קבוצות אלו נפלו על כיסי בעלי הקבוצות – כיסים פרטיים לכל דבר. צריך להבין, מדובר באנשי עסקים שמעוניינים לכסות את הוצאותיהם לכל הפחות, ואם ניתן, גם להרוויח. מבחינה זו כדורגל הנשים הוא כישלון אחד מוחץ. על קהל במגרשים ועל מכירת כרטיסים אין מה לדבר, הטלוויזיה מתעלמת מענף זה לחלוטין, וגם על חסויות ופרסומות מיותר להוסיף כל מילה, מאחר ואינן קיימות.

במציאות זו כדורגל הנשים מהווה בזבוז משאבים לבעלי הקבוצות, שכאמור, מפסידים מכספם האישי והפרטי. בעידן בו אפילו ענף כדורגל הגברים סובל מקיצוצי תקציב משמעותיים, לא ניתן לבוא לבעלי הקבוצות בטענות של אפליה. אין זה מחובתם לממן עסק כושל ולשלם על כישלון זה מכיסם. וההתאחדות? כישלונה הוא בשיווק הליגה, בפרסומה, בפנייה לנותני חסויות וכו', אך אין זה מתפקידה לממן ליגה זו.

וכך, לכל המעוניין בכדורגל נשים, ולחברות הכנסת חסרות ההבנה הבסיסית המנסות לתפוש טרמפ על הנושא, תבינו דבר אחד – רוצים כדורגל נשים – תממנו אותו ותדאגו להפוך אותו לענף רווחי. אחרת, אל תבואו בטענות לאף גורם. ודרך אגב, כל מילה על רמת ליגת הנשים והתוצאות האסטרונומיות המושגות בה, מיותרת.

אש על הגולש

בוער לכם בלב, בראש או בלשון ואין לכם איפה לפרוק את זה? מערכת וואלה! ספורט מזמינה אתכם להיות פרשנים לרגע (או ליותר, תלוי בכם), סופרים או משוררים ולשלוח לנו קטעים שכתבתם, בכל סגנון כתיבה שעולה על דעתכם, בתנאי שיהיה ראוי לפרסום ובכל תחום הקשור לספורט.

מניתוח נקודות התורפה הטקטיות בהרכב החדש של מ.ס. אשדוד עד לסיפור, דמיוני או מציאותי, על חיי אוהד פינג-פונג, נשמח לתת לכם הזדמנות לגלות לעולם כוכבי כתיבה חדשים. את הקטעים שכתבתם, שלחו דרך ה"כתבו לנו" (בצד ימין באתר או בקישור למטה) או לכתובת המייל הבאה: sportssupport@walla.net.il . אנו נפרסם את המשובחים שבקטעים שנקבל בפינה "אש על הגולש" שבאיזור הטורים האישיים. גם מי שכבר פירסם טור, מוזמן לשלוח עוד אחד. אנא, ציינו את שמכם המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully