וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק אחרי שהבנות פרצו למשרדים, בהתאחדות התייחסו אליהן

ליאור וייץ

31.3.2004 / 16:35

הפגנת כדורגל הנשים היתה משעממת עד שפתאום קיבלה תפנית כשהשחקניות, שנמאס להן מהיחס אל הענף, השתלטו על חדרו של המנכ"ל וצעקו: "רוצות לשחק" (ליאור וייץ)

"למה אתם באים רק עכשיו?", התלוננה בפני מיכל, שחקנית הפועל פ"ת, שהגיעה להפגנה יחד עם כל חברותיה. "מעולם לא ראיתי תקשורת במשחקים שלנו. אתם באים רק כשיש רעש ולכן ככה נראה כדורגל הנשים. אפילו ליגה א' זוכה ליותר התייחסות אצלכם ותאמין לי שאנחנו הרבה יותר מעניינות".

כ-100 שחקניות כדורגל הגיעו היום להפגנה מול משרדי ההתאחדות לכדורגל כדי למחות על מצבו העגום של כדורגל הנשים. זה כבר השבוע השלישי בו לא מתקיימת אף פעילות בענף. הליגה מושבתת מחזור אחד לפני הפלייאוף, אין משחקי גביע (שהושבתו בשלב חצי הגמר) וגם אימוני הנבחרת, רגע לפני מוקדמות אליפות אירופה בחודש הבא, הופסקו.

אמש התקיימה פגישה בנושא שרת החינוך לימור ליבנת, יו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם, סגנו גדעון בריקמן ושמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים בההתאחדות (ראה ידיעה נפרדת), אבל מבחינת ראשי הקבוצות שהגיעו היום להפגנה - עד שהם לא יראו את הזרמת הכספים - השביתה של הענף תמשיך והם מתכוונים אף להחמיר את צעדיהם.

"נמאס לנו מעוד פגישה ועוד פגישה ועוד פגישה", אומרת עו"ד מיכל ראובן, נציגת הקבוצות, "שום דבר לא זז ואנחנו שומעות רק הבטחות והבטחות והבטחות. מבחינתינו אין לנו שום אפשרות להמשיך להתקיים בלי הכספים המדוברים. פיפ"א עצמה היתה אמורה להעביר 250 אלף דולר לטובת הענף. לספר לכם כמה ראינו מזה?", היא שואלת את התקשורת מסביבה: "נאדה".

"איצ'ה דאג לפרק את הליגה, אבל גם לגבש"

"איפה איצ'ה?", עולה השאלה בקרב המפגינות, רובן תיכוניסטיות, חלקן חיילות על מדים. "איצ'ה לא כאן", עונה להם השומר בכניסה לבניין ההתאחדות (מנחם יצא סמוך להגעת המפגינות לניחום אבלים, ל.ו). עו"ד ראובן מדגישה: "הטענה שלנו היא לאו דווקא נגד ההתאחדות. זה נכון שתובע ההתאחדות הגיש נגדנו תלונה על אי הזמנת שופטים אבל אנחנו יודעים שההתאחדות רוצה לראות את הפעילות של הליגה. זה שבבניין הזה לא עושים מספיק כדי לדחוף את הליגה ואת הענף בכלל - זה הדבר החמור".

יושבי ראש הקבוצות מלבישים את כל הבנות בחולצות הקבוצה. "אין לא רוצה", צועק יו"ר מרמורק, עדן חנניה, על אחת מבנות קבוצתו. אחרות מספרות שהן התגעגעו ללבוש את החולצות. עוד שניה וגם אני לובש חולצה לאות הזדהות וגם מהאהבה הזו למדי כדורגל עם מספר מאחורה והכל, שיש לכל חובב כדורגל בעולם כולו - זכר או נקבה.

הבנות של אס"א ת"א, עם המנהלת הדס הדר, הגיעו הכי מאורגנות עם שלטים ומשרוקיות. "איצ'ה פירק את הליגה הזו", אומר אחד מיושבי הראש. "מצד אחד פירק אבל מצד שני גיבש", עונה לו אחר. "איפה היית רואה ככה הפגנה של כל הקבוצות?". עו"ד ראובן מדגישה: "כל עונש שיוטל על על הקבוצות יהיה קולקטיבי ואנחנו נתחלק בו. עכשיו כולנו באותה סירה".

הבנות מתגודדות מול משרדי ההתאחדות וצועקות לעבר המנהלים לרדת למטה כדי לדבר איתם. "אולי תעלו אתם ותגידו להם לרדת?", פונה אל התקשורת אבי צודקביץ', יו"ר אס"א ת"א. "הם יושבים שם בחלון וצוחקים עליו. אף אחד לא ממש מתייחס".

מבין הבנות בולטת במיוחד עדי יורמן, שחקנית אס"א, שתופסת מעמד של דוברת ומנהיגה כאחד. "בואו לראות את המגרשים שעליהם אנחנו משחקות. אפילו פרות לא היו לוקחים לשם למרעה. נמאס לנו, נמאס מהיחס המזלזל מאי האכפתיות. יש לנו ליגה מדהימה, שחקניות טובות מאד, גם יפות וגם מוכשרות, לא ניתן לאף אחד להשבית לנו את הליגה הזו".

"אם הם לא יורדים אלינו, אנחנו נעלה אליהם"

מיכל מנסה לצלצל אל איצ'ה מול המיקרופונים ומצלמות הטלוויזיה. "המנוי אינו זמין", היא אומרת. "כמה סימבולי". "למה אף אחד לא יורד לדבר איתנו?"

גם הבנות מרגישות שאת ההצגה שלהן לתקשורת הן כבר עשו, ןעכשיו הגיע הזמן לאקשן אמיתי. הן מתחילות להתגודד מול דלת הכניסה של משרדי ההתאחדות. "אם הם לא יורדים אלינו, אנחנו נעלה אליהם". השומר בכניסה הודף אותן אחורה תוך שימוש בכח אבל לבד מול עשרות בנות עשרה הוא נכנע והדלתות נפרצות.

אחרי עשר דקות ההתאחדות שלהן: המזכירות ההמומות מוזזות בעדינות מהכיסאות, קריאות "רוצות לשחק" שורקות במיסדרון וכולן מחפשות בעיניים את החדר של היו"ר איצ'ה ושל מנכ"ל ההתאחדות - צימר.

אורי שילה, סמנ"ל ההתאחדות, והדמות הבכירה ביותר מבין חברי ההתאחדות שהיה במקום, פונה אל ראשי הקבוצות שעלו יחד עם הבנות: "בושה וחרפה. מה זה נראה לכם פה? שוק? תרדו למטה מיד. אני לא מוכן לדבר עם אף אחד עכשיו".

עמרם אזולאי, מנכ"ל עירוני חולון, פונה אל כל הבנות. "זה לא טוב מה שאתן עושות. זה רק מזיק ומשיג את התוצאה ההפוכה". אנשי הבטחון מגיעים תוך דקות למקום ומפנים את הבנות מהמקום שבכל מקרה נענות לקריאת אזולאי ומתחילות להתפנות. רק בנס האירוע לא גלש לפסים אלימים אף שלא היה רחוק מכך.

הדס הדר, מנהלת אס"א ת"א, מסכמת: "אני חושבת שהראנו היום איזה כח עצום יש לנו. כואב לבנות, כואב מאד שהן לא משחקות וזה חסר להן, חסר לכולנו. הלואי ומשהו יזוז מכאן. נמשיך להיות עם האצבע על הדופק ולהתפלל לטוב".

בנות חולון הוציאו מהרכבים כדורי רגל ונתנו הצגת הקפצות לתקשורת. בנות ב"ש הצטרפו אליהן למיני משחק על רחבת החנייה של ההתאחדות. "הרעב לכדור הוא גדול", הן מספרות. משם המשיכו חולון ואס"א למשחק אימון כדי לשמור על הכושר. השאר הלכו לקניון הסמוך, להחליק את היחס המשפיל והמבזה באיזה סיבוב שופינג עצבני וקפה.

ההתאחדות: אנחנו לא הכתובת

ההתאחדות לכדורגל הוציאה הודעת תגובה בה היא מגנה את התנהגות ראשי ושחקניות קבוצות ליגת העל. ההתפרצות של הנשים תוארה בהודעה כחסרת תקדים וכאלימה. כמו כן, נטען על ידי ההתאחדות, היא לא הכתובת לטענות הקבוצות בנושא הקצבות לליגות הנשים.

כמה טוב לדעת שתמיד יש על מי לסמוך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully