וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנשים תחזור לפעילות, הליגה עדיין לא

ליאור וייץ

30.3.2004 / 19:21

בנות ישראל תוכלנה להתכנס במסגרת פעילות הנבחרת, אך נדמה שרק התערבות ממשלתית תגרום לליגה המקומית להתקיים (ליאור וייץ)

כדורגל הנשים בארץ ממשיך להתנהל בלי שום צורה והשביתה של קבוצות הליגה, שהחלה לפני שבועיים, עדיין בעיצומה. מלפני שבועיים ועד היום - כל הענף היה למעשה בהקפאה: משחקי הליגה (מחזור אחד לפני הפלייאוף), משחקי הגביע (בשלב חצי הגמר) וגם הנבחרת הלאומית שאמורה לשחק במוקדמות אליפות אירופה.

אלא שהיום, לאחר פגישה בנושא יו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם, סגנו גדעון בריקמן, שרת החינוך לימור לבנת ושמעון מימון יו"ר ועדת הנשים מטעם ההתאחדות, הודיע מימון כי ראשי הקבוצות נענים לבקשתה של השרה להחזיר לפעילות בינתיים רק את פעילות הנבחרת. "את הליגה ואת הגביע אנחנו נמשיך להשבית עד אשר נקבל את הכספים. אפשר לומר שיש התקדמות אבל אני לא יכול לומר שאני אופטימי, עד שלא נראה את הכספים", מסר מימון.

את ההחלטה על השבתת משחקי הנבחרת העביר בישיבה עם ראשי הקבוצות לפני שבוע מימון עצמו, אולם היום הוא נשמע קצת אחרת: "לעניות דעתי צריך לעשות את ההפרדה בין השביתה המוצדקת מאוד של הליגה לבין הנבחרת. כאן מדובר במשהו לאומי ובייצוג של המדינה, לא בעניינים כספיים".

נבחרת הנשים משובצת לשחק ב-8 במאי במוקדמות אליפות אירופה מול אסטוניה. המשחק אמור להיות משחק בית של הנבחרת, אבל כמו אצל הגברים וכמו בכדורסל - עדיין לא הוחלט אם המשחק יתקיים בארץ.

בפגישה היום סוכם כי מיד אחרי חול המועד תתקיים ישיבה נוספת בה ייבחנו כיצד יהיה אפשר להמשיך את פעילות הליגה והגביע והזרמת הכספים לקבוצות.

מחר בשעה 14:00 מתוכננת ישיבת של חברי מזכירות ההתאחדות, גם היא בנושא ליגת הנשים. כשעה לפני כן, החל משעה 13:00, מתוכננת הפגנה גדולה מול משרדי ההתאחדות, בה יטלו חלק קבוצות הליגה, כולל השחקניות. הדס הדר, מנהלת קבוצת אס"א ת"א, מסרה: "נקבל את חברי המזכירות אחד אחד ונראה להם את הכח שלנו, יכולת ההתארגנות שלנו ועד כמה תהיה זו טעות מבחינתם לסגור את הליגה".

הדס מתארת מצב עגום ביותר של הליגה מהבחינה התקציבית. "יש יושבי ראש שלקחו הלוואות פרטיות מהבנקים ועומלים כל העת כדי להחזיר אותן. הבטיחו לנו מרשות הספורט הקצבה של 200 אלף שקל אבל אלו הכל הבטחות. לא ראינו שקל אחד. אני לא מבינה איך יש הקצבה לליגות נערים א', נערים ב', ליגות א', ב', ג', ד'... ורק לנו אין".

עוד מוסיפה הדס: "חוץ מאיתנו וממכבי חולון, שאר הקבוצות אפילו לא מתאמנות. לנו לפחות חשוב לשמור על כושר משחק". בתום ההפגנה מול משרדי ההתאחדות יתקיים משחק אימון בין אס"א לחולון. אם זה היה בליגה זה היה ככל הנראה משחק עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully