וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקהאם הצרפתי

אורי גולדנברג

1.4.2004 / 9:16

וואלה! ספורט מתכוננת ליורו. גם ז'רום רוטן, שמקווה ללבוש את חולצת ההרכב של צרפת ולהגיע דרך מונאקו לקבוצה גדולה יותר. כתבה ראשונה

וואלה! ספורט כבר מתכוננת ליורו 2004 בפורטוגל. מדי שבוע נציג בפני קוראינו כתבות מגזין על שחקנים שלדעתנו יכולים לעשות את הפריצה הגדולה שלהם באליפות. על התלבטויות של מאמנים, על מתחים פנימיים אצל חלק מהנבחרות ועל כל דבר שמתקשר איכשהו לקיץ הצפוי לנו על החוף של ליסבון. היום אנו יוצאים לדרך עם הסיפור המרענן על ז'רום רוטן, המכונה "הבקהאם הצרפתי" - עוף מוזר שהגיע לנבחרת מבלי ששיחק מעולם באחת מהנבחרות הצעירות של צרפת.

הכדרורים וההגבהות של רוטן באגף שמאל היו חלק מאוד חשוב מהצלחת הקבוצה המלוכדת שבנה דידייה דשאן בשנתיים האחרונות במונאקו. הקשר הצנום והזריז הפך לאחת התגליות הנעימות ביותר בצרפת בעונה שעברה, והיכולת אותה הציג עזרה למונאקו לזכות בגביע הליגה הצרפתית וסייעה לו לזכות וללבוש את המדים הלאומיים של נבחרת צרפת בפעם הראשונה בחייו.

השנה רוטן בן ה-26 כבר ידוע כאחד הקשרים השמאליים הטובים ביבשת, והריצות שלו באגף וההגבהות המדוייקות עזרו למונאקו להוביל את הליגה הצרפתית במשך תקופה ארוכה ולהגיע לרבע גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. "לשחק בליגת האלופות נגד כאלו קבוצות זה משהו שכל שחקן חולם עליו. זוהי זכות רק להיות שותף. הרבה מאיתנו במונאקו משחקים בליגת האלופות בפעם הראשונה, זו חוויה נפלאה ואנחנו רק חולמים שהיא לא תסתיים", סיפר רוטן.

כמו כוכבים צרפתים נוספים, גם רוטן בילה שלוש שנים כנער במרכז לכדורגלנים מחוננים של קליירפונטיין, אבל הקריירה שלו לא הצליחה לפרוץ כמתוכנן עקב התפתחות פיזית איטית. שלוש עונות בקאן מהליגה השנייה חיזקו את רוטן פיזית ומנטאלית, ואחרי 98 משחקים ו-11 שערים, עבר יליד פריז לשחק בליגה הראשונה במדי טרואה. אחרי ההצלחה בטרואה, שהובילה את המועדון למקום השביעי (הגבוה ביותר בהיסטוריה של המועדון הצנוע בליגה הראשונה) ולהצלחה גם בגביע אופ"א, הוא חתם במונאקו תמורת סכום של 4.5 מיליון אירו.

בעונה שעברה הוא שיחק תפקיד חשוב ביותר במונאקו, ועזר לה לסיים במקום השני שהוביל את הקבוצה מהריביירה הצרפתי לליגת האלופות, אחרי שכמעט ונהרסה מבחינה כלכלית. את העונה ההיא סיים רוטן עם יותר בישולים מכל שחקן אחר בליגה הראשונה.

זידאן ופירס משחקים בעמדה שלו

את הופעתו הראשונה בנבחרת עשה רוטן לפני שנה, במרץ 2003, כשנכנס כמחליף בנצחון של הצרפתים 0:6 על מלטה במוקדמות יורו 04. מאוחר יותר רוטן היה חלק מהנבחרת שזכתה בגביע הקונפדרציות בקיץ 2003.

אחרי פתיחה מצויינת של מונאקו בליגה הצרפתית נראה היה שהיא גם תיקח את האליפות בהליכה, אבל חודשיים רעים מאוד של הקבוצה נתנו לליון את האפשרות להשוות את מספר הנקודות ועכשיו, כשהיורו באופק, רוטן רוצה לזכות באליפות ובזכות אותה היכולת להיות גם חלק מהנבחרת של ז'אק סנטיני בפורטוגל. "המלחמה על מקום בסגל של נבחרת צרפת רק נותנת לי יותר מוטיבציה, אמר רוטן. "להגיע לפורטוגל זוהי מטרה שהצבתי בפניי ולהגיע להישגים עם מונאקו זה משהו שרק יכול לעזור לי. עכשיו זה תלוי בי לוודא שאני אראה יכולת טובה".

באופן אירוני, לרוטן צפויה התמודדות ברבע גמר ליגת האלופות מול מי שעשוי להיות יריבו בהרכב הנבחרת, זינאדין זידאן, שמשחק באגף שמאל בריאל מדריד. אם קבוצתו תצליח להפתיע ולעבור את הגלאקטיקוס (2:4 לריאל במשחק הראשון), צפוי רוטן לפגוש יריב נוסף לעמדה, רובר פירס שמשחק באגף שמאל של ארסנל. רבים לא נותנים לו סיכויים להשתחל להרכב הנבחרת, אבל הוא לא מתכוון לוותר: "אני לא משחק כמוהם. אני לא שחקן בסגנון של זידאן ופירס, אני משחק שונה מהם. שניהם ימניים ברגל ואצלי הרגל השמאלית היא הנשק העיקרי. זידאן הוא השחקן הטוב בעולם ואני יודע שאני לא הולך לקחת את מקומו בהרכב, אבל אם המאמן ירצה לשחק עם שחקן שמאלי לידו, אז למה לא אני? אעשה כל מה שביכולתי מעכשיו ועד יוני בכדי שזה יקרה", סיכם רוטן, שכמו ז'אן טיגנה לפניו, הגיע לנבחרת הבוגרת ללא אף הופעה באחת מהנבחרות הצעירות.

רוטן מקווה שהופעה טובה שלו בפורטוגל תעזור לו להגשים חלום, בכך שתפתח לפניו דלתות למועדונים הגדולים באירופה: "העתיד שלי תלוי באיך שתסתיים העונה ובמה שאעשה ביורו". רוטן כבר צד את עיני הסקאוטרים של כמה מהמועדונים הטובים בעולם כמו יובנטוס, אינטר וברצלונה, אבל הוא מגלה שהחלום שלו הוא לשחק באנגליה. "אני אוהב את הכדורגל האנגלי ואני עוקב אחריו כבר כמה שנים. אני חושב שאתאים בול לסגנון".

ככל הנראה, ז'רום רוטן יהיה בנבחרת הצרפתית שתגיע לפורטוגל כפייבוריטית וכאלופה, והופעה טובה שלו בטורניר תעזור לו להגשים את חלומו להגיע לליגה האנגלית, שתקבל את בקהאם בחזרה, רק שהפעם זה יקרה בגירסת הבאגט ובלי השחרחורת המרגיזה שלצידו.

ויש עוד כאלו שרודפים אחרי הסגל הצרפתי

לא רק רוטן רוצה להיות ביורו. גם ברונו שיירו מליברפול, סטיד מלבארנקה מפולהאם, לורן רובר מניוקאסל, לודוביג ז'ולי ממונאקו, יוהן מיקו מורדר ברמן, פדרטי מסושו ומקסה ואוליביה קאפו מאוקזר (שכבר סיכם לעונה הבאה ביובנטוס) מתכננים להילחם על מקום בסגל הקשרים האיכותי של סאנטיני. שיירו הסביר עד כמה קשה צריך יהיה כל אחד מהם לעבוד בכדי להגשים את החלום: "כשאתה צרפתי, זה מאוד קשה להיכנס לסגל הנבחרת. אבל עכשיו אני כשיר ואני מקווה לת הכל במשחקים שנותרו לליברפול על מנת להרשים את המאמן לקחת אותי לפורטוגל". שיירו אגב, שותף אתמול ב-0:0 של צרפת בהולנד (מחליף במחצית השניה), לראשונה מזה 15 חודשים.

גם רובר פירס, מי שמקומו בהרכב לקראת היורו מובטח, דיבר על החשיבות: "האמת שבתור ילד תמיד לבשתי חולצה של נבחרת פורטוגל משום שאבי נולד בבראגה, שם גם אשחק עם הנבחרת, אבל מעולם לא חלמתי ללבוש את המדים הלאומיים של צרפת. זה משהו בלתי נתפס. כצרפתי אתה אפילו לא חולם על זה, כך שאי אפשר לומר שהגשמתי חלום. למזלי היו אנשים שהאמינו בי ודחפו אותי עד להופעה הראשונה שלי ב-96' ומאז אני תמיד בסגל. זה מאוד חשוב לי לשמור על המקום שלי, זה דבר שאני מאוד מקפיד עליו".

גם על עמדת החלוץ השלישי יש כמה שמות שנאבקים על הזכות להיכנס כמחליפים במקום הנרי או טרזגה בטורניר עצמו. כך ניקולס אנלקה ממנצ'סטר סיטי, שמצא פתאום את הזמן לפני כחודש להתקשר לסאנטיני ולסיים את העימות המתוקשר ביניהם. כך גם פגי לואינדולה וסידני גובו מליון, סטיב מארלה ממארסיי ולואיס סאהא ממנצ'סטר יונייטד, שרשם הופעת בכורה במדים הלאומיים רק לפני כחודש. בקיצור, שווה לשים לב לגיזרה הצרפתית לקראת היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully