וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנו 'וי' על ויסנטה

איזי עין דור

23.4.2004 / 14:42

תשכחו מראול ומוריינטס. מי שצפוי להוביל את נבחרת ספרד ביורו הקרוב הוא הילד בן ה-23 שכל אירופה חמה עליו. כתבה שלישית בסידרה

ויסנטה רודריגז, עוד לא בן 23, נחשב לאחד מהקשרים הטובים בספרד. עובדה. מנצ'סטר יונייטד רואה בו תחליף עתידי לראיין גיגס וגם ברצלונה כבר רירחה לגביו. איניאקי סאז, מאמן נבחרת ספרד, הפך אותו לקשר השמאלי הקבוע שלו ובולנסיה הוא נחשב לשחקן המרכזי ביותר בתקופה האחרונה. ביורו הוא מאיים להפוך לכוכב האמיתי של הנבחרת וגנוב את ההצגה לראול ומוריינטס.

ויסנטה זומן לכל הנבחרות של ספרד מאז שהיה נער, ואף שותף בהישג שהיקנה למדינתו את המקום השלישי באליפות אירופה עד גיל 16 ב-1998. בתור אחד שנולד בולנסיה, ויסנטה נחשב לאוהד של הקבוצה, למרות שאת הופעת הבכורה שלו בקבוצה בוגרת הוא עשה בלבאנטה הצנועה ב-1998. בלבאנטה עשו כותרות בזמנו, כשבסעיף השיחרור שלו רשמו את הסכום הדמיוני 150 מיליון יורו.

באמצע העונה הנוכחית, כשאיימאר נפצע, כולם ביטלו את סיכויי האליפות של ולנסיה, אבל ויסנטה חשב אחרת וביחד עם החלוץ מיסטה לא הרפה מהמוליכה ריאל, שכבר פתחה פער שהגיע בשיאו לכדי 11 נקודות מקבוצתו שהשתרכה מאחור. בעזרת השקט שמעניקה חוליית ההגנה הואלנסיאנית בראשותם של אמדאו קרבוני ורוברטו אז'אלה, הצליחה עד עכשיו התקפת הקבוצה לכבוש רק שני שערים פחות מריאל ולהשתוות אליה במספר הנקודות. את הקרדיט יש לזקוף בעיקר לזכותו של ויסנטה, שרושם לעצמו עונה נהדרת עם 11 כיבושים (לא כולל שערים מכריעים שהבקיע בגביע אופ"א) ושבעה בישולים - חלק ניכר מהם למלך שערי הקבוצה, מיגל מיסטה (הרשית העונה 19 פעמים, שני רק לרונאלדו).

יכול לסדר למיסטה מקום בהרכב הנבחרת

ויסנטה הפך בשלוש השנים האחרונות לשחקן מפוצץ בביטחון, הודות לעבודה הטובה שעושה איתו רפא בניטז. בלבאנטה ציפו ממנו להנהיג את הקבוצה, אך אז הוא היה עדיין צעיר וחסר ניסיון. בעונתו הראשנה בולנסיה הוא נבלע מאחורי הכוכבים הגדולים של הקבוצה, אך הראה רצון עז להתקדם - עובדה שהשפיעה על החלטתו של בניטז לתת לילד הצעיר את ההזדמנות להצליח. ויסנטה לקח את הצ'אנס בשתי ידיים והדיח את קילי גונזאלס מההרכב באיטיות. אחרי אליפות לפני שנה וחצי וגמר אלופות לפני שנתיים וחצי, הגיעה העונה שעברה, שהיתה מאכזבת יחסית בעיקר בגלל העובדה שהקבוצה עברה שינויים קלים בסגל עימו היא רצה מאז שנת 99'. מרבית השחקנים הגיעו בתקופתו של הקטור קופר כמאמן והעונה נראה כי ולנסיה בנויה הרבה יותר בצלמו של בניטז.

המאמן שפגש את קבוצתו של רוני לוי בסיבוב השני של גביע אופ"א ובקושי עבר אותה, החליט לשחק העונה עם הגנה חכמה ומנוסה, תוך מתן דרור ליצירתיות של שני כוכביו - ויסנטה ואיימאר. כל השאר הם פועלים שחורים שיכולים לשחק כמעט בכל תפקיד במגרש, כולל רובן בראחה, שהעונה מתרכז יותר מתמיד בהגנה. עכשיו, כשאיימאר פצוע וכשהקבוצה ממשיכה במסע ההצלחות שלה בליגה ובגביע אופ"א (סיימה ב-0:0 את הדרבי הספרדי מול ויאריאל בחצי הגמר), הנטל על ויסנטה הוא גדול מתמיד. השחקן השמאלי בן ה-23 לא מאכזב בינתיים, להיפך, פתאום מתגלות אצלו תכונות של מנהיג. תשאלו את יוסי בניון ועומרי אפק. מול ראסינג לפני כחודש, כשקבוצתו נראתה עייפה וכבדה בהתחלה, הוא כבש צמד וירטואוזי וגרם לשער עצמי תוך שהוא הופך את המשחק לקל עבור חבריו. לאחר המשחק הוא אמר: "אנחנו נמצאים בתקופה טובה של ניצחונות, שאפילו באים בקלות. אם נמשיך לשחק כך, נזכה באליפות". אמר והתכוון בוודאי לעצמו יותר מאשר לקבוצה שעדיין פיגרה בזמנו אחרי ריאל.

את הווינריות הזאת ואת המנהיגות שהוא מקרין, הוא רוצה להביא גם ליורו, אבל מה לעשות ובפני סאז עומד מתחרה די רציני על עמדת הקשר השמאלי - חוזה אנטוניו רייס, שבינתיים לא ממש הרשים במדי ארסנל. סאז, שמתכונן למשחק מול איטליה, אמר היום לעיתונות הספרדית כי הוא אינו מרוצה ממספר הדקות שמקבל רייס בארסנל, "למרות שהוא משחק אצל אלופת אנגליה". סאז הוסיף כי "90% משחקני ההרכב שיפתח ביום רביעי, הם אלו שישחקו ביורו".

בהנחה שחואקין בטוח בעמדת הקשר הקיצוני הימני וראול יקבל את חולצת החלוץ הראשון למרות עונה מאכזבת, הרי שאת עמדת החלוץ השני צפויים לקבל מוריינטס (פייבוריט בזכות ההצלחות עם מונאקו), טורס (חוזר מפציעה ולא ברור באיזה כושר יגיע ליורו) או מיסטה, שנותן עונה שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה. כבר ביום רביעי הקרוב, במשחק הידידות נגד איטליה, נוכל לבדוק אם שיתוף הפעולה בין ויסנטה למיסטה יתאים לסאז גם לקראת היורו, או שהשמרנות תנצח ומוריינטס יקבל את החולצה הקבועה ליד חברו הטוב ממדריד.

ההצלחה לא נעלמה מעינו של פרגוסון

נשיא ולנסיה, חיימה אורטי, כבר גילה כי למרות שהוא נמצא ברשימת הקניות של מנצ'סטר יונייטד, ויסנטה כבר קיבל הצעה מקבוצה אחרת בפרמיירליג בקיץ האחרון, אך בחר להישאר במועדונו הנוכחי: "ויסנטה יכול היה להצטרף לארסנל, אבל בחר להישאר בולנסיה. הוא רוצה לבלות את כל הקריירה שלו כאן ואנחנו רוצים שזה יקרה". ארסנל ויתרה ובסופו של דבר הלכה בחורף על ספרדי אחר שיכול לשחק בצד שמאל - רייס, מי שמתחרה עם ויסנטה על אותה משבצת בנבחרת ספרד.

גם סוכנו של השחקן, מיגל אנחל קרמנו, אישר כי שיחות עם היונייטד, ארסנל או כל קבוצה אחרת, נידונו לעלות בתוהו: "אני לא הולך לדבר על שום הצעה שהוגשה, משום שהשחקן פשוט רוצה להישאר בולנסיה. כאן הוא מצא את היציבות המקצועית והאישית והוא לא רוצה לשנות את זה תמורת שום הון, לא משנה כמה נוצץ הוא יהיה". קרמנו גילה על התעניינות שהגיעה גם מצד קבוצות צמרת מאיטליה ומספרד בקיץ האחרון - אם ויסנטה יתן יורו טוב, ההצעות הכספיות יעלו באופן דראסטי וסביר להניח שבסופו של דבר, הואלנסיאני יישבר ויהיה חייב לעזוב את עיר הולדתו, בדיוק כפי שעשה חברו רייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully