וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שאנחנו רחוקים מאירופה?

21.3.2004 / 22:50

כמו במרבית הליגות ביבשת, גם אצלנו חיפה משאירה עשן לכל הליגה עם פער 8 נק' בפסגה. לגבי היכולת, זה כבר משהו אחר. 0:1 בינוני של זנדברג, הספיק מול מכבי פ"ת

מכבי פתח תקוה היתה הערב התקווה הגדולה של הליגה שלנו. אחרי ההדחה מהגביע מחד, והנצחון הגדול על נתניה במחזור הקודם, מאידך, היה נראה שהם יהיו אלו שיגרמו לעצירת הקטר הירוק. אבל זנדברג חשב אחרת וצירף את חיפה לרשימה מכובדת מאד של מילאן, ארסנל, ורדר ברמן, פנרבחצ'ה ואייאקס שבורחות לשאר הליגה.

שמונה נקודות יתרון בצמרת, זה מה שיש לחיפה כעת לאחר הנצחון הערב 0:1 על מכבי פ"ת. חיפה היתה בערב בינוני מאד אבל הברקה אחת של עידן טל את מיכאל זנדברג הספיקה כדי לנצח את הלוזונים שתקפו ותקפו אבל לא פגעו.

אצל הלוזונים ימשיכו לדבר, בשיחות אישיות או קבוצתיות, על עוד עונה מפוספסת ועל פיטורים צפויים של לוזון כזה או אחר. בשורה התחתונה אין להם מה למהר להסיק מסקנות. מכבי חיפה זה כנראה לא האינטגרל שבגללו צריך לערוף ראשים.

תקציר המשחק

מכבי פ"ת פתחה את המשחק בצורה חזקה מאד ויכלה לעלות ליתרון מוקדם. בדקה השלישית, התקפה ראשונה של מכבי פ"ת מסתיימת בקרן ודוידוביץ' שיצא מצויין הדף בקצות האצבעות. בדקה השביעית אבי תקווה בעט שטוח מ-20 מטר אבל מצא את שוב דוידוביץ' דרוך. ההתקפה הראשונה של חיפה הגיעה רק בדקה העשירית: זאקיץ', משלושה מטר, עלה מצויין לכדור מאגף שמאל אבל נגח מחוץ למסגרת. סלים טועמה, בבעיטה חופשית לפ"ת, עבר את החומה אבל הכדור שלו היה רחוק סנטימטרים מהעמוד.

עד סיום המחצית הגיעה כל קבוצה להזדמנות אחת טובה. אדורם קייסי, בדקה ה-24, הגיח מאחור ובעט כדור מסוכן מעשרה מטרים שפגש רק את הרשת החיצונית. בדקה ה-32: אלברמן העלה כדור אל תוך הרחבה, דוידוביץ' לא יצא טוב אבל הכדור שטייל בתוך הרחבה לא מצא רגל כחולה.

גם במחצית השניה המשיך המומנטום לזכות זה של המארחים. בדקה ה-50: בעיטה חופשית לזכות פ"ת מתווך של 25 מטרים. טועמה שוב עקף את החומה אלא שהפעם הכדור שלו גם עבר מעל למשקוף. בדקה ה-61: דוברובין עולה הכי גבוה מכל שחקני חיפה לכדור גובה אבל נוגח לא מדוייק ובדקה ה-64: סלים טועמה לא ספר את כל הגנת חיפה אבל כדור רוחב שלו, שהיה מיועד לעומר גולן, פספס את החלוץ בסנטימטרים בודדים. בדקה ה-71: שחקני פ"ת טענו לפנדל לאחר עבירה על אלברמן בתוך הרחבה אבל אסף קינן טען שלא היה כלום.

אבל בין כל ההתקפות האלו של פ"ת, מה היתה צריכה חיפה אם לא הברקה אחת קטנה. דקה 76: עידן טל התנהל חופשי על קו ה-16 של הגנת מכבי פ"ת והכניס כדור מדוד לזנדברג שהתגנב מאחור, הסתובב ובעט אל הפינה הרחוקה של אוהד כהן כדי לעלות את חיפה ליתרון.

שחקני פ"ת, המומים מהשער, נותרו המומים גם עד הסיום. חיפה, מצידה, חזרה אחורה כדי להסתפק ב-0:1 קטן ולשלוח את הקהל הירוק צוהל חזרה צפונה בדרך לעוד תואר אליפות.

הרכבים:

מכבי חיפה: דוידוביץ', עזריה, בנאדו, אג'יפור, קייסי, אלבס, טל, רוסו, ברדה, קטן, זאקיץ'.

מכבי פ"ת: כהן, משיח, מגמאדוב, בנאי, גנון, צמח, אלברמן, טועמה, תקוה, דוברובין, גולן.

"אם ניצחנו פה זה אומר הרבה"

בחיפה התנהגו כאילו האליפות כבר בכיס. השחקנים קפצו על הגדרות, שרו עם האוהדים ולא הפסיקו לחייך. הקפטן, אריק בנאדו ל'ספורט 5': "זה קרוב מאוד, 8 פור. מי שלא לוקח אליפות במצב כזה, מגיע לו מכות". ניר דוידוביץ': "היה מאוד קשה, פ"ת קבוצה מצויינת ואם ניצחנו פה זה אומר הרבה. שום דבר לא יכול להפריע, רק אם נאבד נקודות סתם".

כובש שער הניצחון, מיכאל זנדברג ל'ספורט 5': "אין ספק שאני מרגיש טוב במגרש הזה, הבקעתי פה המון שערים. זה באמת קרוב, אבל לא צריך לשכוח שיש עוד משחקים, צריך להיות מרוכזים". המאמן רוני לוי, סרב לצאת בהצהרות כהרגלו: "עדיין מוקדם לדבר על אליפות. כולם זוכרים איך חיפה נכוותה בשנה שעברה".

עידן טל, שהפך לאליל האוהדים העונה, שוב דיבר על ליבם בהצהרות מרגשות ואף זרק את חולצתו ליציע: "אני מאוד מתרגש, בניגוד למה שאמרתי שאני לא אתרגש. אנשים מזלזלים במה שאנחנו עושים, אבל אנחנו עובדים מאוד קשה". ג'ובאני רוסו, שדיבר לכל אורך העונה על אליפות, לא התרגש יותר מדי: "מכבי חיפה זו קבוצה שתמיד תלחם על אליפות או גביע, אבל בוא ניקח אליפות ואחר כך נדבר על ליגת האלופות".

גיא לוזון סרב להתייחס להודעת ההתפטרות של הלוזונים כעל מלחמה פסיכולוית: "היה פה משחק שקול, שלא התעלה לרמה גבוהה. מכבי חיפה ניצלה חצי מצב ולקחה אליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully