וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההפרש אמור להספיק"

איתי ביאליק

14.3.2004 / 22:50

אריק בנאדו סיכם ביעילות את מצבה של חיפה אחרי ה-0:2 הקליל על בני יהודה, שהחזיר לה את פער שש הנקודות בפסגה

תשעה מחזורים נותרו לסיום העונה, ונראה שמכבי חיפה נמצאת בדרך הנכונה להנפת צלחת האליפות. חיפה במשחק לא גדול, אך בהחלט מספק, ניצחה את את בני יהודה שנראית כמו הצל של הקבוצה שדיברו עליה כמעומדת אפשרית לאליפות. חניכיו של רוני לוי הסתפקו בפנדל ושער נוסף של יניב קטן על מנת לקבוע את תוצאת המשחק, 0:2.

למרות כל המריבות, וואליד באדיר נכלל בסגל של חיפה למשחק, אך לא זכה להכנס למשחק. ברדה ממשיך לקבל קרדיט בהרכב הראשון ונראה שהוא מתאקלם יפה בתפקידו החדש. ג'ובאני רוסו חזר להרכב על חשבונו של פאבל זאבדיל שדווקא הציג יכולת טובה במשחקים האחרונים. עידן טל שכח מהמריבות, הראה שהוא המנהיג במרכז השדה, ובעזרתו של אלבס המצויין, הם שלטו במרכז השדה.

תיאור המשחק והרכבים

המחצית הראשונה הייתה דלה באירועים, ורק בדקה ה-20 זכינו לראות חצי הזדמנות כשאיתן עזריה הגביה כדור לרחבה, אבל זקיץ' נגח חלש מאוד מ-16 מטר ישר לידיו המחכות של יניב והבה. בדקה ה-22 פרץ אליניב ברדה המצויין לתוך הרחבה מצד ימין, רוני גפני הכשיל אותו והשפוט שרק לפנדל. עידן טל דייק וקבע 0:1 למכבי חיפה.

השער עורר את הירוקים שהתחילו להפעיל לחץ על כל חלקי המגרש, ובדקה ה-27 הכניס ג'ובאני רוסו כדור מצויין לעידן טל שמסר כדור רוחב. הכדור נהדף ויניב קטן הרים רגיל מסכונת בעת שניסה להשתלט על הכדור בדקה ה-30 שחקני בני יהודה התעוררו ומירוסלב ניצל טעות גסה בהגנה של חיפה, אבל בעט את הכדור גבוה לשמיים.
חיפה המשיכה לחפש את השער השני ובדקה ה-31 פרץ קייסי בצד שמאל והרים כדור מדוד לרחבה, אך קטן בעט מ-10 מטרים מעל למשקוף. הדקות הטובות המשיכו ובני יהודה הגיעו לעוד שתי הזדמנויות שהתבזבזו עוד לפני שסיכנו את השער.

המחצית השנייה התגלתה כהפוכה לגמרי מהמחצית השניה. חיפה פתץחה בלחץ גדול, והגיעה כבר בדקה ה-47 להזדמנות, כשיניב קטן הוכשל 20 מטר אלכסונית מהשער, אבל רוסו בעט כדור רע שעבר הרבה מעל המשקוף.

בדקה 52 יצאה חיפה למפרצת, קטן חתך מצד שמאל למרכז, מצא את ברדה מצד ימין, ברדה ניסה לעבור שחקן ובעט ברגל שמאל כדור חלש שיצא החוצה. במכבי חיפה הריחו את השער והמשיכו לצאת להתקפות מסוכנות. בדקה ה-58 היה זה רוסו שהקפיץ כדור לברדה שנגח חלש והחוצה. בדקה ה-60 מאמציה של חיפה השתלמו. הרחקה של ההגנה מצאה את ברדה חופשי ולא בנבדל. ברדה פרץ מצויין על הקו והגביה כדור שפגע בשחקן כתום. קטן חיכה לכדור חופשי לגמרי, ונגח אותו פנימה בקלילות. 0:2. ארבע דקות מאוחר יותר, קטן פרץ ומצא את קייסי שהגביה לרחבה, אבל זקיץ' פיספס בכמה סנטימטרים את הכדור. עוד 4 דקות חלפו, ושוב היה זה קטן שמצא בכדור גדול את קייסי ששוב הגביה מצויין לרחבה, אבל שוב זקיץ' לא מצליח להבקיע, ונוגח החוצה מעמדה נוחה.

בני יהודה עוד ניסתה להתאושש והתחילה לתקוף, אבל כל מה שעלה בידה להשיג היו שתי בעיטות חופשיות (76, 78) שנגמרו שתיהן בידיים של דוידוביץ'. מנגד התחילו בחיפה לשלוח כדורים להתקפות מתפרצות. אחת ההתקפות (79) החלה בחילוף מסירות מהיר ומדוייק שמצא את קטן בעמדה נוחה, קטן בחר למסור ימינה לעבר זאבדיל שלא הצליח להקדים את והבה לכדור. בדקה ה-84 החליף בירוק את רוסו וכמעט שכבש לאחר 4 דקות. בירוק קיבל כדור ברחבה, הטעה את הבלם שלו ובעט כדור חזק שנהדף על ידי יניב והבה.

בסיום המשחק חיפה יכולה להיות מרוצה מהתוצאה, וגם מהשיפור שחל בקבוצה בשבועיים האחרונים. במחזור שבו שתיים מהדולקות אחרי חיפה מפסידות נקודות, הנצחון היה חשוב בדרך לתואר הנכסף ומאוד חשוב מוראלית. בסיום המשחק נראו השחקנים במצב רוח טוב. אפשר היה לראות בבירור שהם כבר מפנטזים סיבוב אליפות בקריית אליעזר.

"אני מרוצה גם מהתוצאה וגם מרמת המשחק"

רוני לוי, מאמן מכבי חיפה: "אני מרוצה גם מהתוצאה וגם מרמת המשחק. בא מולנו יריב שנטול דאגות ירידה או קרבות צמרת, בא למשחק משוחרר, עשינו מה שאנחנו רוצים. 2:0 הגענו להרבה מצבים והריב לא הגיע לשום מצב, אני מאוד מרוצה".

כנשאל על באדיר הגיב רוני לוי: "יש לנו סגל שחקנים רחב, ואני משתמש בו איך שאני מוצא לנכון, היום מצאתי לנכון שוואליד לא ישותף, אולי במשחק הבא הוא ישחק. וואליד עשה עבירת משמעת, התנצל ויצאנו לדרך חדשה. זו לא סידרת חינוך, אנחנו עוד נצטרך אותו בהמשך".

על האליפות אמר לוי: "אנחנו מדברים על אליפות, אבל אליפות צריך לעשות. אם נמשיך ככה בסוף נהיה בהפרש כזה, אני אהיה מרוצה".

איתן עזריה: "משחק טוב שלנו. חשוב לנו לשמור על הפער. אנחנו עובדים קשה באימונים, ואני שמח שאנחנו עושים את זה על המגרש כמו שרוני מבקש".

אריק בנאדו: "בסך הכל משחק די טוב שלנו, יכולנו להבקיע עוד שערים, אבל היה חשוב לנצח. אני מקווה שנמשיך ביכולת הזאת, אני לא נביא, אבל ההפרש אמור להספיק. אם נמשיך ביכולת הזאת, נשיג את מה שאנחנו רוצים... וכולם יודעים מה אנחנו רוצים"

מבשל שני השערים, אליניב ברדה: "שיחקתי גם באמצע והבקעתי, היום אני משחק בציד ימין וזה בסדר. אני שמח שעידן הבקיע את הפנדל. הדרך עוד ארוכה, שום דבר לא סגור, כל המשחקים קשים. אני מקווה שנמשיך ביכולת הזאת".

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אדורם קייסי, אריק בנאדו, אריק אג'יפור, איתן עזריה, פאולו אלבס, עידן טל, ג'ובאני רוסו (שי בירוק 84), אליניב ברדה (מיכאל זנדברג 74), זוראן זקיץ' (פאבל זבדיל 68), יניב קטן.

בני יהודה: יניב והבה, אלי אברבנל (כפיר אודי 55), מוטי ששון, עמי אזולאי, רוני גפני, איבן מירוסלבץ', טל בנין, מטה בטורינה, אסי בלדוט (גיא יצחקוב 88), מור גולן וסרגיי קלצ'נקו (סהר מזרחי 70).

שפט: דני קורן.
7,000 צופים בקריית אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully