וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לפרוטוקול בלבד

19.2.2004 / 17:00

ההצעה לחייב שידור משחקים מרכזיים בערוץ פתוח נדחתה אמש בכנסת. לפניכם פרוטוקל הדיון. עצוב כמה שזה מצחיק

ברוב של 57 לעומת 25 דחתה אמש כנסת ישראל את הצעת החוק שהגיש הח"כ איתן כבל, להגבלת השידורים בתשלום ממשחקי ליגת העל בכדורגל. המשמעות המיידית של ההחלטה: המדינה לא תחייב את העברת המשחק המרכזי מדי שבוע באחד הערוצים ה'פתוחים' (1, 2 ו-10) . המשמעויות לטווח הארוך הן כמובן מורכבות בהרבה.

כמו שסיפרנו לכם אתמול, ידוע כי בין המתנגדים להצעת החוק היו כמה אישי ציבור המזוהים עם 'העם', ביניהם שר התקשורת אהוד אולמרט, שר המשפטים טומי לפיד והח"כים רוני בר-און, , ענבל גבריאלי ודוד לוי. בין התומכים בלטו יוסי שריד, יולי תמיר ומתן וילנאי.

הנתונים המלאים של ההצבעה (רשימת הבעד והנגד) לא פורסמו, אבל אחרי עיון בפרוטוקל הדיון וההצבעה, לא יכולנו שלא לתת לכם הזדמנות להתרשם בעצמכם מאופי ורמת הדיון בבית הנבחרים שלנו ומהדרך בה מתקבלות החלטות אשר מעצבות את חייכם. אולי זה קצת ארוך, אבל זה הרבה יותר מצחיק. מין מצחיק עצוב שכזה.

עצה קטנה: בפעם הבאה שמישהו מקניט אתכם על רמת הדיון בתגובות לכתבות באינטרנט, תפנו אותו לפרוטוקול הבא.

(מהלך הדיונים בתאריך כ"ו שבט תשס"ד, 18/2/2004. כפי שהוצגו באתר כנסת ישראל. מתוך קטעים 7,8,9. הסתננו פה כמה מלים על הצעת חוק אחרת - לביטול אגרת רשות השידור. העדפנו לא לגעת)

כנסת ישראל בשידור חי

הצעת חוק הגבלת שידור משחקים בתשלום (תיקוני חקיקה), התשס"ד-2003 (הצעת חבר הכנסת איתן כבל)

היו"ר ראובן ריבלין:
עתה, הצעת חוק פ/1626 - הצעת חוק הגבלת שידור משחקים בתשלום (תיקוני חקיקה), התשס"ד-2003 - מאת חבר הכנסת איתן כבל. אדוני, בבקשה. השר ישיב על שתי ההצעות למרות שאינן מאותו טבע, of the same nature. המציעים לא התנגדו כמובן.

איתן כבל (העבודה-מימד):
אדוני היושב ראש, אדוני ראש הממשלה, חבריי חברי הכנסת, הצעת החוק הזאת באה לעשות קצת סדר בשוק השידורים הנוגעים לספורט.

אדוני, אני בקושי שומע את עצמי.

היו"ר ראובן ריבלין:
חבר הכנסת יתום, אתה מאוד מפריע לחבר הכנסת כבל. רבותי, כל מי שנמצא על-יד הדוכן ומדבר מקשה מאוד על הנואם.

איתן כבל (העבודה-מימד):
אדוני היושב ראש, הצעת החוק הזאת באה לקבוע מספר דברים. בעקבות ההחלטה לאפשר לשדר משחקי כדורגל מדי שבת, בהם יוכלו אזרחים להתחבר תמורת 20 שקל לחבילת משחקים - 3 ולעתים הם נותנים 4.

רוני בר-און (הליכוד):
ארבעה.

איתן כבל (העבודה-מימד):
לא, חבר הכנסת רוני בר-און, רק לאחרונה, זה ארבעה. אתה משלם 20 שקל, כלומר 80 שקל בחודש תמורת האפשרות. קודם כל, אלה העובדות שאי-אפשר להתווכח עליהן. יתירה מכך, מתאפשר שכל שבועיים המשחק המרכזי של אותה שבת משודר בערוץ "שלם ו?צ?פה".

חבריי חברי הכנסת, אני אומר לכם שבעניין הזה מדינת ישראל באה ונותנת ערוץ לקבוצות. לכן, כל השאלה שיש כאן כאילו התערבות שלנו בזכות הקניין איננה מן העניין. המדינה נתנה להם זאת כמעט חינם אין כסף, ויודע זאת אדוני היושב ראש. וזאת, כשאנחנו משלמים עבור אגרת רשות השידור, ושם כמעט ולא מקבלים ספורט, כשאנחנו משלמים עבור כבלים ועבור לוויין.

חבריי חברי הכנסת, מה, בעצם, מה עושים כאן? אם היו באות הקבוצות ואומרות לי: "אדוני, אני מצ'פרת אותך ותוכל להתחבר לאיזה משחק שאתה רוצה תמורת 5 שקלים או אף 10 שקלים". אבל, הם עושים פה את 'בלוף' המאה. פגשתי חלק מחברי הכנסת, ואומרים לי: "יש לך משחקים בחינם". אני אומר: זה לא בחינם. הרי כמה מאיתנו יושבים מהבוקר או משעות הצהריים, מהשעה 13:00, עד השעה 23:00 בלילה, וכדי להחזיר את התמורה על ה-20 שקל האלה יושבים ורואים את משחק אחרי משחק.

רוני בר-און (הליכוד):
מה?

איתן כבל (העבודה-מימד):
חבר הכנסת בר-און, אני אומר: אם אני אוהד קבוצה- - -

רוני בר-און (הליכוד):
אתה האח הגדול?

איתן כבל (העבודה-מימד):
חבר הכנסת בר-און, במקרה הזה, אני אומר לך שאני כן יכול להיות האח הגדול.

רוני בר-און (הליכוד):
מה פתאום?

איתן כבל (העבודה-מימד):
אני האח הגדול, ברגע שהמדינה נתנה להם את האפשרות לשדר.

רוני בר-און (הליכוד):
זה במפלגה שלך.

היו"ר ראובן ריבלין:
חבר הכנסת בר-און, לא ארשה להפריע לך כשאתה נואם פה. אתה לא עומד פה.

איתן כבל (העבודה-מימד):
חבר הכנסת בר-און, אין שום סיבה בעולם שערוץ 5-פלוס גובה 40 שקל ומשדר 24 שעות כדורגל איכותי סביב השעון ולעומת זאת- - -

רוני בר-און (הליכוד):
שטויות.

איתן כבל (העבודה-מימד):
אל תגיד לי: "שטויות". אלה עובדות. לך ותברר אותן.

רוני בר-און (הליכוד):
- - -

איתן כבל (העבודה-מימד):
סלח לי. הוא משדר- - -

דני יתום (העבודה-מימד):
חבר הכנסת כבל, אל תתווכח איתו.

היו"ר ראובן ריבלין:
חבר הכנסת כבל, אתה רוצה להתווכח עם חבר הכנסת בר-און? אתן לו להשיב לך. תפנה אליך, והוא ישיב לך ואני ארשה לו.

איתן כבל (העבודה-מימד):
תודה. קיבלתי.

אי-אפשר להפוך עובדות. לך ותלמד את העובדות. אדוני השר, העובדה היא שאתה משלם תמורת ערוץ 5-פלוס, ערוץ יעודי, 40 שקל, ואתה מקבל שידורים איכותיים של כדורגל איכותי. ב"שלם וצפה" אתה משלם 20 שקל לשבת, וסך הכל זה 80 שקל בחודש. זו עובדה, ועל זה אי-אפשר להתווכח. זה פי שניים ממה שאתה מקבל בערוץ 5-פלוס כדוגמה במשך חודש שלם 24 שעות ביממה.

מה קורה כאן? המשחקים המרכזיים - לפחות לגביהם יש הסכמה שמשחק מרכזי ישודר בערוץ פתוח לכלל הציבור. אין שום סיבה שהדבר הזה יימנע מהציבור.

כמו שאמר חבר הכנסת שמעון פרס, יושב-ראש מפלגת העבודה: ההון מתאושש והעם מתרושש. בסופו של עניין, את מי אתה מחזק? אתה מחזק את בעלי הקבוצות, אבל הציבור שאמור להתחבר, דרך אגב, גם מדבר על כך שההתחברות לא היסטרית.

חבריי חברי הכנסת, אני פונה אליכם להסתכל על הדברים נכוחה. לגבי הציבור בעניין הזה, אין כאן ימין ואין כאן שמאל, אין כאן ערבים ואין כאן יהודים. אנחנו שותפים בנושא הזה. חבריי חברי הכנסת מכל הבית, אני פונה אליכם בעניין הזה להתאחד, ולו רק לאפשר אפילו שאוהד כדורגל יוכל להתחבר למשחק אותו הוא רוצה.

אני רוצה להזכיר לכם, שכשהנושא עלה על סדר-היום, בעלי הקבוצות הבטיחו שמחיר ההתחברות יעלה שווארמה ואולי כוס מיץ. בינתיים, ככל שהזמן חלף, הם הפקיעו את מחירי השווארמה ואת מחיר כוס המיץ. זה פשוט מצב בלתי-נסבל.

היו"ר ראובן ריבלין:
הם לא אמרו באיזו מסעדה.

איתן כבל (העבודה-מימד):
הם לא אמרו באיזו מסעדה. אני חושב ששווארמה גם במסעדת גורמה לא מגיעה למחיר של 20 שקל.

חבריי חברי הכנסת, אדוני השר, אדוני ראש הממשלה, דווקא בעת הזאת, שבה המצב הכלכלי הוא מאוד קשה וציבור אוהדי הכדורגל במדינת ישראל הוא גדול מאד, אני חושב שראוי להיענות לבקשה הזאת. אין כאן שום התערבות בזכות הקניין. מדינת ישראל היא זאת שנתנה את הזכות הזאת לקבוצות. כבר עדיף היה אילו היו מקבלים ערוץ משלהם תמורת 40 שקל, שבו הם יכולים לשדר לא רק את המשחקים האלה. זה גזל לאור היום. חבריי חברי הכנסת, אודה לכם, אם תתמכו בהצעה. תודה.

היו"ר ראובן ריבלין:
תודה לחבר הכנסת איתן כבל.

אדוני שר התקשורת, שהוא גם ממלא-מקום ראש הממשלה ועוד אחראי על תיקים רבים אחרים, בבקשה. האם אדוני שר התקשורת מוותר על התשובה? אדוני עמד לפני איש חשוב, אבל בכל זאת הוא נקרא לדוכן.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה אהוד אולמרט:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully