וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פספסנו הזדמנות לפתוח פער גדול יותר"

איתי ביאליק

7.2.2004 / 20:28

מאמן חיפה, רוני לוי, בעקבות התיקו המאופס הביתי מול אשדוד. זוראן זקיץ' ערך הופעת בכורה בינונית אצל הירוקים. אורן ניסים נפצע באשדוד

לפני שבועיים אמר ג'קי בן זקן שבני סכנין הם אסון לכדורגל. במחצית הראשונה נגד מכבי חיפה אשדוד נראתה כמו סכנין; חסרת כדורגל, אלימה ובונקריסטית. אשדוד באו במטרה להוציא תיקו בקרית אליעזר ולא עניין אותם איך.

תיקו 0:0 בין שתי הקבוצות בקריית אליעזר כאשר דווקא האורחים מאשדוד ומתחתית הטבלה יכולים להרגיש מקופחים נוכח הנעשה על כר הדשא. אשדוד נלחמה והגיעה ליותר מצבי הבקעה מאשר מכבי חיפה שלמעשה לא הגיעה לאף הזדמנות של ממש מול השער של יאני ויאנדר הפיני שמתגלה כרכש מוצלח ביותר בין הקורות במקומו של ראדק מיידן.

תקציר המשחק

חיפה שלטה בכדור, אך לא הצליחה להגיע למצבים. ההגנה האשדודית שיתקה את ברדה, וכל כדור שהתקרב אליו הורחק במהירות. הכדורים היחידים שהתקרבו לרחבה היו הגבהות סתמיות שלא הקשו על הגנת אשדוד ושוערה, יאני ויאנדר, שהפגין יכולת טובה בשער. מנגד ניסו באשדוד להפתיע במתפרצות, אבל גם ההתקפות האלה נעצרו אצל בנאדו ואג'יפור. רוני לוי נראה חסר שקט ועמד כל המחצית הראשונה, אבל משפת הגוף שלו נראה שגם הוא לא יודע מה לעשות. במחצית השנייה נראה לוי חסר אונים לחלוטין והתיישב בשקט על הספסל.

דווקא יוסי מזרחי הריח הזדמנות להפתיע בשער נצחון, ובמחצית השנייה התרבו ההתקפות המתפרצות של אשדוד ונהיו מסוכנות יותר. חיפה המשיכה לשלוט בכדור, אבל הבעיטה הראשונה למסגרת הגיעה רק בדקה ה-52. אגב, מכבי חיפה בעטה רק שתי בעיטות למסגרת בכל המשחק (שבע בעיטות בסך הכל), שתיהן היו בעיטות מרחוק של אלבס. זקיץ', החלוץ הקרואטי החדש של מכבי חיפה, נכנס רק בדקה ה-67, ונראה עייף ולא מחובר לחבריו לקבוצה. גם הקשר הצ'כי, פאבל זבדיל, עדיין מוצא את עצמו משחק רק דקות ספורות בסוף המשחק.

עקב חסרונו של עידן טל (מחלה), רוני לוי פתח עם שי בירוק. קשר מחונן שגילה יכולת טובה בדקות בהן שיחק. זה היה המבחן הגדול של בירוק. עד המשחק נגד אשדוד בירוק הצליח והשפיע רק כשהוא נכנס כמחליף. בירוק היה אמור ליטול את תפקידו של טל ולכוון את הקישור החיפאי. בירוק אמנם שיחק טוב, אבל כמנהיג מרכז השדה הוא נכשל. הפעמים היחידות שחיפה הצליחה לעשות משהו דרך בירוק, היו הפעמים שבהן בירוק ברח מתפקידו המקורי ותיפקד כקשר התקפי חופשי. כשבירוק התרוצץ על כל המגרש, נפל כל הנטל על אלבס שמקפיד לשחק לרוחב, ולספק כדורים לקייסי וז'אנו. אלבס לא הצליח לבנות את המשחק של חיפה, וכך נתקעה חיפה במרכז המגרש פעם אחר פעם.

כשרוני לוי החליט למקם את בירוק במרכז השדה, הוא איבד את ההשפעה שלו על המשחק ומנע ממנו להתבלט ואולי גם להבקיע. לעומת בירוק, יניב קטן חזר להרכב והוצב בתפקיד שבו הוא מצטיין – קיצוני שמאלי. קטן נתן משחק חלש, וכל כדור שהגיע אליו הלך לאיבוד.

במכבי חיפה צריכים להיות מאוכזבים מצורת המשחק והיכולת שהפגינו השחקנים. ביכולת שכזו, המקום הראשון לא נראה מובטח.

הקהל של חיפה פתח בעידוד מאסיבי, אבל בהמשך היה שקט רוב המשחק, למעט שריקות בוז. פעם היה מגיע יותר קהל למשחקי הקבוצה, הפעם היו רק כ7000 אוהדים, ועוד קומץ אוהדים מאשדוד - כמאה אוהדים שהיו שקטים והצטיידו בדגל גדול לכסות את השורות הריקות.

נתון נוסף מעניין על המשחק: מתוך 90 דקות, שיחקו כדורגל נטו 60 דקות בלבד.

הרכבים ותגובות

הרכב מכבי חיפה: ניר דווידוביץ', אבישי ז'אנו, אריק אג'יפור, אריק בנאדו, אדורם קייסי, מרכוס אלבס, וואליד באדיר, שי בירוק (ערן לוי 82), ג'ובאני רוסו, אליניב ברדה (זוראן זקיץ' 67), יניב קטן (פאבל זבדיל 88).

הרכב מ.ס. אשדוד: יאני ויאנדר, אילן בכר, אסי דומב, עמנואל פאפו, אדיר טובול, יוסי אופיר, בלסינג קאקו, משה אוחיון (דוד רביבו 89), איציק זוהר (אלון חזן 67), שי הולצמן, אורן ניסים (לאיוש טריאק 70).

רוני לוי אמר בסיום המשחק: "זה היה משחק קשה מול קבוצה שמצופפת. פספסנו הזדמנות לפתוח פער גדול יותר מב"ש וחבל". לגבי החלוץ הקרואטי זאקיץ', מסר לוי: "זאקיץ' עדיין לא בכושר משחק ולכן העדפתי לפתוח עם ברדה במקומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully