וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: הפועל ת"א

26.10.2003 / 6:21

בשנה שעברה בנו עליה הרבה, אבל זה הסתיים באכזבה גדולה. נגיד שזו הייתה שנת התאקלמות בליגה. בעונה הקרובה, לא יתקבלו שום תירוצים, הפועל ת"א חייבת להחזיר את הימים היפים של אוסישקין

טוב, אז הגענו למועדון עם הרפרטואר השני העשיר בליגה, שכולל 5 אליפויות (האחרונה ב-1969), ו-4 גביעים (האחרון ב-1993). העונה שעברה הייתה אמורה להיות הקאם-בק הגדול של הפועל ת"א לליגת העל. מי מבין האדומים לא מתגעגע לאווירה המחשמלת של אולם אוסישקין, בימים שבהם הקבוצה יכלה לתת פייט למכבי ת"א, וגם לנצח פה ושם. הימים של עמוס פרישמן, חיים זלוטיקמן, לבן מרסר, וגם של בארי לייבוביץ' ומארק טורנשיין. עכשיו, אחרי שלוש עונות של מאבקים קשים בלאומית ב', עם אינספור בעיות תקציביות, הצליחה הפועל לחזור למקומה הטבעי בליגת העל, ולקבל יציבות כלכלית, כשהמועדון נקנה ע"י ולדימיר גוסינסקי.

הפועל ת"א

מה שנראה כמו סגל מבטיח, הפך לאכזבה של הליגה בעונת 2002/3, למרות שבמועדון יכלו להתנחם לפחות בהעפלה לרבע גמר הצ'מפיונס-קאפ. קודם כל זה התבטא בהימור רע על השחקנים הזרים ובראשם השם החם סדריק סבאלוס שעדיף שהיה יוצא לפנסיה לפני שנחת באוסישקין. כריס קינג לא הרשים ועבר לראשל"צ, מארק סנפורד היה בינוני, ורק בילי קיז עוד איכשהוא סיפק את הסחורה. הבוסמן הליטאי ויליוס גאבסיס היה כישלון, ומסתבר שהיוגוסלבי ניקולה בולאטוביץ' הוא בכלל אנס, שמחכה לגזר דין בבית משפט בארצו. פפי תורג'מן לא התאקלם בקבוצה, והמאמן אריק שיבק פוטר. כל אלה גרמו לבא אחריו ארז אדלשטיין לעבוד קשה בקיץ האחרון, כדי לעשות ריהביליטציה. כל השמות שהוזכרו כאן, לא ימשיכו כמובן בקבוצה ואליהם מצטרפים גם אורי כהן מינץ שעבר לשאלון הצרפתית, ותומר אטלס שישחק באליצור אשקלון. אז מה עשה אדלשטיין?

קודם כל ארבעה זרים חדשים, כולם בפעם הראשונה בארץ. מבין האמריקאים, הראשון הוא הפורוורד האמריקאי מייקל רייט ששיחק בגרנדה הספרדית, והשני והטרי מבין הזרים, הוא איי.ג'יי גייטון, שחקן עם עבר של NBA, ששיחק בעונה שעברה בסקיפר בולוניה. הבוסמנים החדשים הם וירג'יניוס פראסיקביצ'יוס הליטאי, ויסמין הוקיץ' הבוסני שבא מאולימפיה לובליאנה. הרכש הישראלי המדובר ביותר בקבוצה ואולי בליגה בכלל הוא ליאור ליובין שרוצה לחזור להיות שחקן חמישיה, ומונה גם לקפטן הקבוצה. ממ.כ חיפה, לקחההפועל את אור איתן, שחקן סגל נבחרת ישראל. מהסגל של העונה שעברה, ממשיכים יניב גרין, מתן נאור ודרור חג'ג'.

כמו עירוני נהריה, גם הפועל ת"א כבר פתחה את העונה ביורופליג. זה התחיל בניצחון ביתי על באמברג הגרמנית, משחק בו ליאור ליובין הוכיח שאין לו שום בעיה להנהיג את הקבוצה העונה. אלא ששבוע לאחר מכן, ההפסד בפולין לוארשה, די השכיח את היכולת במחזור הראשון. חשוב לציין, שעדיין לא ראינו את הקבוצה עם הזר הטרי גייטון.

אלו שמות

מייקל רייט
פורוורד. 2.03 מ', בן 23
עוד בתור נער, ששיחק בתיכון פאראגוט בארה"ב, שיתף מייקל רייט פעולה עם אחד השמות הגדולים של הכדורסל היום – קווין גארנט. "למדתי ממנו המון על התמדה והישגיות", אמר פעם רייט. זה לא עזר לו להגיע ל-NBA, אבל מדובר בהחלט בזר איכותי שאמור להתאים לליגה שלנו. רייט שיחק במכללת אריזונה, ועזב אחרי השנה השלישית עם ממוצע של 15.6 נק' למשחק. אחרי שלא הלך לו בדראפט, עבר לורוצלאב הפולנית בעונת 2001/2, והגיע איתה גם ליד אליהו, למשחק מול מכבי ת"א ביורוליג. בעונה שעברה רייט שיחק בגרנדה, שירדה לליגה הספרדית השנייה והשיג שם ממוצעים של 16.5 נק' ו-7.5 ריבאונדים.

איי.ג'יי גייטון
גארד. 1.87 מ', בן 25
גייטון הוא בוגר מכללת אינדיאנה, שם השיג בעונתו האחרונה ממוצע של 20.5 נק' למשחק. בשנת 2000, הוא נבחר בסיבוב השני של הדראפט ע"י שיקאגו, והשיג בעונתו הראשונה 6 נק' ו-2 אסיסטים למשחק. בעונה השניה שלו בשיקאגו הוא קיבל כבר פחות דקות, מה שהביא אותו בתחילת העונה שעברה לגולדן סטייט ווריוורס. בקבוצתו החדשה, גייטון שותף רק בשני משחקים ועבר בסופו של דבר לאירופה, לסקיפר בולוניה האיטלקית. בבולוניה, גייטון שיחק בשלושת החודשים האחרונים של העונה שעברה, והגיע איתה לפלייאוף האיטלקי.

ליאור ליובין
גארד. 1.92 מ', בן 26
אחד הרכזים הטובים בארץ. סומן במכבי ת"א כיורשו של עודד קטש, אבל לא קיבל יותר מדי הזדמנויות אצל דייויד בלאט בעונה שעברה. התייבשות על הספסל לא מתאימה ולא ראויה לשחקן כמו ליובין. במכבי ניסו להיפטר ממנו, הפועל ת"א קפצה על המציאה וגם מינתה אותו לקפטן הקבוצה. כמו קטש, ליובין התחיל את הקריירה שלו בליגת העל במכבי ר"ג. ליובין שיחק שם 5 עונות, כשבאחרונה השיג ממוצעים של 13 נק' ו-4.7 אסיסטים למשחק. בעונה שעברה הוא הגשים חלום ועבר למכבי ת"א, אלא שהחלום הזה הפך למעין סיוט, שהחל בייבוש על הספסל במכבי, והדחה מתוקשרת מנבחרת ישראל בקיץ, לפני היציאה לאליפות אירופה. ליובין התחיל את העונה מצויין עם 8 אסיסטים מול באמברג ביורופליג, והוא מתכוון להחזיר השנה לפארקט את ליובין שכולנו אהבנו והערכנו עוד בימי מכבי ר"ג.

יניב גרין
פורוורד/סנטר. 2.06 מ', בן 23
אחד מהריבאונדרים הישראלים הטובים אם לא הטוב שבהם. עוד מימי נבחרת נבחרת העתודה שהייתה סגנית אלופת אירופה ב-2000, גרין תפס מקום של קבע גם בנבחרת הבוגרת, והיה מהמצטיינים באליפות אירופה האחרונה בשבדיה. הוא התחיל את הקריירה בבני הרצליה, שם שיחק 3 שנים, כשבאמצע העביר עונה במכבי רעננה. הפועל ת"א העבירה אותו אליה כחלק מהרכש המאסיבי שביצעה עם העלייה לליגת העל, ולמרות שהיו לו עליות וירידות בעונת 2002/3, הוא היה אחד מהיחידים שעשו שם את העבודה.

מתן נאור
פורוורד. 1.95 מ', בן 23
עוד שחקן שגודל וטופח בעירוני ר"ג, והפך לאחד הישראלים הכישרוניים והמבוקשים בליגה. בעונתו השלישית והאחרונה ברמת גן, נאור השיג ממוצע של 10.6 נק' ו-40 אחוזים מהשלוש. בעונה שעברה הוא עבר להפועל ת"א, השיג ממוצע של 10.8 נק', אבל אפשר להגיד שציפו ממנו ליותר. השנה הוא יקווה להוכיח את עצמו יותר.

דרור חג'ג'
גארד. 1.80 מ', בן 24
רכז נמוך אבל כישרוני ביותר. אחד המהירים בליגה, שאפשר להצביע עליו כאחד הבודדים בהפועל ת"א, שעמדו בציפיות בעונה שעברה. חג'ג' גדל במכבי ראשל"צ. בעונת 98/9 שיחק בגבעת שמואל, ירד איתה ליגה ועלה בחזרה. ב-2001/2 הגיע להפועל ת"א ועלה איתה לליגת העל.

אור איתן
גארד. 1.98 מ', בן 22
מדובר בקלעי מצויין שגדל בהפועל עפולה, והיה חבר בכל נבחרות הגילאים של ישראל, כולל הנבחרת הבוגרת. הקיץ הוא היה השחקן ה-13 באליפות אירופה בשבדיה. אחרי קדנציות בקרית מוצקין ובקרית אתא, איתן עבר בעונה שעברה למ.כ חיפה, השיג ממוצע של 7.3 נק', והעביר עם הקבוצה עונה רעה, שהסיימה בירידת ליגה ( חיפה חזרה בסופו של דבר בגלל בעיות התקציב של פ"ת). איתן יהיה שחקן ספסל בקבוצה, וישתדל להבריק בדקות שיקבל מארז אדלשטיין.

ישראל שיינפלד
סנטר. 2.07 מ', בן 27
עוד אחד מהסנטרים הישראלים היחידים, מה שהביא אותו גם לנבחרת ישראל באליפות אירופה האחרונה בשבדיה, למרות יכולת בינונית מאוד בהפועל ת"א בעונה שעברה. שיינפלד שיחק שלוש שנים במכללת רייט, והיה לאחד הישראלים המצטיינים בליגת המכללות, כשבעונתו השנייה בקבוצה הוא משיג ממוצע של 17 נק' למשחק. ניסה את מזלו בדראפט ה-NBA ללא הצלחה, נתן עוד גיחה קצרה בליגה הפורטו-ריקנית, והגיע בסופו של דבר להפועל ת"א. מעמדו בקבוצה עדיין לא הכי ברור, אחרי שהיו דיבורים בקיץ על סיום דרכו של שיינפלד בקבוצה.

ג'סמין הוקיץ'
פורוורד. 2.04 מ', בן 24
שחקן נבחרת בוסניה, שמגיע להפועל ת"א מאולימפיה לובליאנה הסלובנית. הקבוצה השתתפה בשנה שעברה ביורוליג, והוקיץ' השיג שם ממוצע של 9.6 נק' למשחק. לפי המשחקים הראשונים ביורופליג, נראה שהבוסני עדיין לא התאקלם בקבוצה. בהפועל יקוו שלא יהיה פה עוד כישלון בבחירת בוסמן, כמו בעונה שעברה.

וירג'יניוס פראסיקביציוס
פורוורד. 2.06 מ', בן 29
קודם כל, כדי לא להסתבך עם השם אפשר לקרוא לליטאי הזה וי.פי . מדובר בשחקן נבחרת ליטא שזכה איתה באליפות אירופה האחרונה יחד עם שרונאס יאסיקביצ'יוס. טוב אז הוא לא היה בורג מרכזי שם כמו הרכז של מכבי, ובדיוק בגלל זה הוא בהפועל ת"א, ולא יושב על חוזה של מליון דולר באחד המועדונים הגדולים. בשנה שעברה הוא שיחק באולקר הטורקית

משלימים את הסגל:
איגור סימין – פורוורד. 2.00 מ', בן 19
תומר אקסברד - פורוורד. 2.00 מ', בן 18
סער כוכבי – גארד. 1.92 מ', בן 19

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

השורה התחתונה

אין ספק שעל הנייר מדובר בסגל מרשים ביותר. עדיין לא ראינו את איי.ג'יי גייטון, שנחת בארץ רק בסוף השבוע, וההשתלבות שלו בקבוצה תקבע הרבה, אפילו הרבה מאוד. מרייט, ראינו בינתיים ביורופליג יכולת בינונית, כמובן שטעון שיפור, אבל נראה שאיתו יהיה בסדר. כמו שציינו, מי שעדיין לא מוצא את עצמו שם הוא ג'סמין הוקיץ' – סימן שאלה גדול. עם פרסיקביצ'יוס, לא נראה שיהיו בעיות.

כמובן ששום מיקום חוץ מהגעה לפיינל-פור, לא יתקבל בברכה בהפועל ת"א, במיוחד אחרי הפאדיחות של העונה שעברה. באוסישקין לא מתביישים להגיד – רוצים לחזור להרעיד את האולם, להגיע למצב שגם מכבי ת"א תחשוש מלשחק שם, כמו פעם. השנה גם לא יתקבל שום תירוץ מארז אדלשטיין – הוא זה שבנה את הקבוצה, לא אריק שיבק ולא אף אחד אחר. השחקנים הישראלים שבסגל, אולי למעט מתן נאור שנתן עונה שעברה בינונית, נמצאים בשיא כושרם. אם זה יניב גרין, דרור חג'ג', ואפילו אור איתן.

במשפט לסיכום – הרבה זמן הדרך לצמרת ליגת העל לא נראתה כל כך בטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully