וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: עירוני נהריה

25.10.2003 / 15:31

פעם זו הייתה קבוצת לאומית ב' טיפוסית שהביאה לארץ את בורקו ראדוביץ'. היום, עירוני נהריה היא סגנית אלופת המדינה, ואותה נזכיר בנשימה אחת עם הפועל ירושלים והפועל ת"א

אין ספק שמדובר בהפתעה הגדולה ובסיפור ההצלחה של ליגת העל בעונת 2002/3. רק שנה לפני כן, עירוני נהריה עלתה לליגה הזאת. נכון, ידענו שהולכים להשקיע בקבוצה, ידענו שעם מתקן כמו שלה מגיע לה להיות קבוצת צמרת – אבל אף אחד לא ציפה, שמחיבור השחקנים הזה של אבי אשכנזי תסיים נהריה את העונה הסדירה במקום השלישי, תעלה לפיינל-פור, ותגיע לגמר מול מכבי ת"א. רבים התאהבו בעירוני נהריה בעונה שעברה, גם עכשיו, לא מתכוונים בעיר הצפונית להיהפך לאפיזודה חולפת.

עירוני נהריה

סוף סוף קבוצה שכבר יצא לנו לראות העונה באופן רשמי. נהריה כבר שיחקה שני משחקים במסגרת היורופליג, ניצחה בשניהם (את נאנסי ואודסה), ועושה רושם שכל ההכנות עובדות כמו שצריך – גם השנה בונים שם קבוצה שרצה לפחות לפיינל-פור. הסגל של 2003/4 סובל מארבע אבידות. המשמעותיות יותר: הגארד ארתור לי שעבר לסאזארי האיטלקית, והסנטר תומר שטיינהאוור שחזר למ.כ חיפה. המשמעותיות פחות: אורן בן חמו שעבר לקרית אתא מלאומית ב', וצפריר וולפר שישחק השנה בהפועל חיפה/רמה"ש.

אל הסגל הקיים הצטרפו ברק פלג ואורי קוקיה מהגליל, הרכז סטבין סמית' שמחליף את לי, ועמית בן-דוד, שחוזר הביתה ממכבי ראשל"צ.

עוד פרט אחד שחייב איזכור, לנהריה יש את אחד המתקנים היפים והמרשימים בארץ, שמכיל יותר מ-2000 מקומות. שווה שכזה מתקן, יארח משחקי פלייאוף עליון ופיינל-פור, גם השנה.

אלו שמות

אדריאן פלדג'ר
גארד. 1.88 מ', בן 27
פלדג'ר שיחק במכללת ווסט וירג'יניה, ועבר ב-1997 לליגת ה-USBL, שם נבחר לרוקי השנה. ב-2000/1 הגיע לישראל ושיחק בהפועל צפת. לאחר מכן עבר לנהריה, העלה אותה לליגת העל, והיה שותף להישג הענק של העונה שעברה.

אריק קמפבל
פורוורד. 2.01 מ', בן 26
קמפבל שיחק במכללת ספרינג היל, והוא מחזיק בשיא הנקודות בקריירה של המכללה, עם 2375 נק' בארבע שנים. מהקולג', קמפבל הגיע ישר לארץ ושיחק שלוש עונות באליצור קרית אתא. היה אחד משחקני הרכש המשמעותיים של נהריה בתחילת דרכה בליגת העל בעונה שעברה.

סטבין סמית'
רכז. 1.86 מ', בן 31
בתקופתו במכללת אריזונה הוא נחשב לכישרון ענק, כשבמקביל הוא גם שיחק בנבחרת ארה"ב לאוניברסיאדה ב-1993 והיה מלך הסלים. לפי התחזיות הוא היה אמור להגיע רחוק מאוד, אלא שכבר יצא לנו להכיר כמה כדורסלנים שהסתבכו בפלילים כאלו או אחרים, וסמית' הוא אחד מהם. הרכז, במקור מדאלאס, הסתבך בחובות כבדים עם בוקרים של הימורי ספורט, וכיד לכסות את ההוצאות, סמית' נאלץ "למכור" את משחקי קבוצתו, תוך כדי שהוא מפגין משחק רע. כשהוא עשה את זה בצורה ממש מוגזמת, עלו עליו בסופו של דבר, מה שחיסל את קריירת ה-NBA, שהוא כל כך ייחל לה. כל הסיפור הזה הטיס אותו מארה"ב, לליגות בפיליפינים, ארגנטינה, צרפת, ומשם לשנה בכלא ב-1997, כשניתן גזר הדין. מאז שהשתחרר חזר סמית' לעוד כמה גיחות בטורקיה ובספרד. את העונה האחרונה הוא עשה עם וילרבאן הצרפתית, והגיע איתה לסגנות האליפות.

ברק פלג
פורוורד. 1.94 מ', בן 31
אין ספק שמדובר באחד משחקני הנשמה של הליגה. פלג היה כדורסלן מצטיין בגיל הנוער, אבל בניגוד לשאר השחקנים, הוא בחר לעשות שירות קרבי, והתנדב ללא פחות מאשר סיירת מטכ"ל. כשהשתחרר, חזר לפרקט והתחיל את הקריירה בהפועל צפת, שם שיחק שנתיים. ב-1996 הוא עבר למכבי רעננה, ונתן של שלוש עונות עם ממוצע של כמעט 10 נק' למשחק. פלג המשיך במסלול ההתקדמות, וב-2000/1 עבר לשנתיים בהפועל ירושלים. בעונה שעברה הוא היה שותף להישג הנפלא של הפועל גליל עליון, שהצליחה לעלות לפיינל-פור, בניגוד לכל הציפיות.

שרון ששון
פורוורד. 2.06 מ', בן 24
אחד מהשחקנים שפרצו לתודעה במסגרת ליגת העל לתיכונים, שם שיחק במדי עירוני ט' מת"א. מדובר בגבוה, עם יד טובה מבחוץ, שיכול לתפקד גם כגארד. את הקריירה שלו בליגת העל, ששון התחיל בהפועל גליל עליון. ארבע העונות הראשונות שלו בקבוצה היו די רעות, והפריצה באה בעצם רק בעונת 2001/2, בה השיג ממוצע של 14.2 נק' למשחק. הצטרף בעונה שעברה לנהריה.

ארז מרקוביץ'
סנטר. 2.07 מ', בן 25
אחד מהסנטרים הטבעיים הישראלים הבודדים, שחבר גם בסגל הרחב של נבחרת ישראל. התחיל את הקריירה בספסל של מכבי ראשל"צ, קיבל קצת יותא הזדמנויות בעוד שנתיים שבהן שיחק בר"ג. בעונת 2000/1, אליצור אשקלון כבר התייחסה אליו כאל אחד הברגים החשובים בקבוצה, והוא סיים את העונה עם ממוצע של כמעט 10 נק', ו-5.5 ריבאונדים למשחק. אחרי עוד עונה בינונית בעירוני ר"ג, מרקוביץ' עבר בעונה שעברה לנהריה.

עמית בן דוד
רכז. 1.86 מ', בן 25
היה בעברו השם החם במחלקת הנוער של מכבי ת"א. משם הוא עבר למכבי רעננה אבל לא הצליח לבוא לידי ביטוי. אחרי 5 עונות ברעננה ועוד אחת בחולון, בן דוד עבר לעירוני נהריה, ובעונת העלייה לליגת העל, 2001/2, היה קפטן הקבוצה. בעונה שעברה שיחק במכבי ראשל"צ ועכשיו הוא חוזר.

אורי קוקיה
פורוורד. 2.01 מ', בן 22
שיחק בעבר בהפועל ת"א, כשהייתה בלאומית ב'. היה שותף לעלייתה של נהריה לליגת העל ב-2001/2, ועבר בעונה שעברה לגליל עליון.

יוסי דדון
פורוורד. 1.95 מ', בן 25
שחקן שגדל במכבי חיפה ועשה את טבילת האש הראשונה שלו בליגת העל בבני הרצליה, שם לא זכה להרבה דקות משחק. בעונת 97/8 עבר להפועל חיפה ועלה איתה שנה לאחר מכו לליגת העל. בעונת 2000/1 הוא הגיע לעירוני נהריה, מאז הוא שם.

משלימים את הסגל:
אופיר סעודאי – גארד. 1.86 מ', בן 22
יונתן סגל – גארד. 1.84 מ', בן 21
זיו מאיר – פורוורד. 1.98 מ', בן 19
ניר שדה – גארד. 1.78 מ', בן 18

השורה התחתונה

עצם העובדה שהמאמן אבי אשכנזי הצליח לשמור על חלק גדול מהסגל של העונה שעברה בהחלט מעודדת עבור נהריה. ובכל זאת ישנם כמה סימני שאלה: 1. נהריה הולכת לשלב העונה בפעם הראשונה את ליגת העל עם השתתפות במפעל אירופי – היורופליג. נכון שחלק משחקניה כמו ברק פלג, סטבין סמית' וארז מרקוביץ' כבר מנוסים בעניין, והשאלה היא איך העומס ישפיע על הקבוצה בליגה. 2 . תומר שטיינהוואר היה בעונה שעברה בורג מרכזי בקבוצה, עכשיו ארז מרקוביץ' יהיה הסנטר הבכיר, האם זה גדול עליו? 3. סטבין סמית'. בנהריה מקווים ומאמינים שזה בכלל לא סימן שאלה. לפי הרפרטואר שלו, שכולל זכייה בגביע קוראץ' עם נאנסי, ועונה טובה בוילרבאן עם ממוצעים לא רעים ביורופליג, מדובר במניה בטוחה.

אם הקבוצה לא תעפיל לפלייאוף העליון השנה, זו תהיה אכזבה גדולה. יש לה את כל הכלים לעשות גם את זה, וגם להגיע לשלב מכובד ביורופליג. יהיה מעניין לראות את המאבק של נהריה על הפיינל-פור בליגה, במיוחד בעונה שאמורה להיות עונת הקאם-בק של הפועל ת"א והפועל ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully