וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: הפועל גליל עליון

21.10.2003 / 17:56

הליגה הולכת ומתקרבת ואנחנו מגיעים לחצי הדרך. הפעם אנחנו בוחנים את האימפריה לשעבר, והקבוצה שנלחמה בקיץ על קיומה – הפועל גליל עליון

קודם כל, כשמדברים על הפועל גליל עליון אי אפשר שלא להתייחס לעובדה המדהימה שמפארת את המועדון, שהוא השלישי בלבד במדינה, שזכה באליפות חוץ משתי התל-אביביות. כדי לרענן את הזיכרון, זה קרה בעונת 1992/3 עם דורון שפר, כשהקבוצה מעיפה את מכבי ת"א עוד בחצי גמר הפיינל-פור. חוץ מזה, הקבוצה זכתה גם פעמיים בגביע המדינה (1988, 1992). אי אפשר שלא לשכוח את השמות הגדולים שפרחו שם: עודד קטש, דורון שפר, נדב הנפלד, ובראד ליף. ושלא נדבר גם על המאמנים: פיני גרשון, דייויד בלאט ושרון דרוקר.

הפועל גליל עליון

אז מה כל כך מיוחד במועדון הזה? מה שזה לא יהיה, זה כבר לא מה שהיה פעם. בעיות תקציביות הורידו את הקבוצה למטה, הפחיתו את כמות הקהל , ולמרות ההעפלה לפיינל-פור בשנה שעברה, הטירוף בכפר-בלום כבר לא היה אותו הטירוף, הסמל כבר לא היה אותו הסמל, וכל זה הגיע לשיא בבכי של שחקן הבית עידו קוז'יקרו מול התקשורת, כשהקבוצה הייתה על סף פירוק.

מי שהציל את המצב, הוא איש העסקים חיים אוחיון, שקנה את הקבוצה בסכום מציאה של 700 אלף שקל. לדברי אוחיון, הוא לא עשה את זה בשביל הכסף אלא כדי: "לתרום לקהילה, לייצג את כל ההתיישבויות בארץ, ובמיוחד את אלו של הגליל והגולן". אוחיון העמיד תקציב של 5 מיליון שקל, ובשלב ראשון ניסה להחתים את צביקה שרף כמאמן. לאחר שזה לא יצא לפועל, מונה לתפקיד חנוך מינץ, שבשנה שעברה ניצל מירידה עם עירוני ר"ג. כמו הרבה קולגות שלו בליגת העל, גם מינץ היה צריך לבנות קבוצה מחדש, אחרי שרוב השחקנים הבכירים עזבו: עידו קוז'יקרו להפועל ירושלים, ברק פלג ואורי קוקיה לעירוני נהריה, והזרים קורי קאר (עבר לחיפה/רמה"ש) ורג'י באסט (עזב לקוריאה).

מי שנשאר הוא למונט ג'ונס שיתחיל עונה רביעית בקבוצה, אילן ברקוביץ' וברק דה-פז, והשחקנים הצעירים. אל כל אלה צירף מינץ את מארק בריסקר, שחוזר לקבוצה אחרי שהתחיל בה את העונה שעברה, פפי תורג'מן שמגיע אחרי עונה בינונית בהפועל ת"א, אוריאל מרקו מקרית-אתא, והזרים מארק דיוויס וסם הוסקין (עוד לא הוחתם).

אלו שמות

למונט ג'ונס
גארד. 1.86 מ', בן 31
ג'ונס מתחיל עונה רביעית בקבוצה. אחד הזרים הותיקים בליגת העל. כל מאמן יחשוש מהמהלכים שלו, ויעידו על כך 21 הנקודות שקלע עם קבוצת הכוכבים של הליגה, שניצחה את מכבי ת"א ביום ראשון. ג'ונס העביר את תקופת הקולג'ים שלו במכללת ברידג'פורט, ולאחר מכן שיחק עוד שנתיים בליגות החצי מקצועניות בארה"ב. ב-1997 הוא הגיע לאירופה וחתם בוקאלו השוויצרית. עונה לאחר מכן, הוא חזר לליגת ה-CBA וזכה באליפות עם קונטיקט פרייד. בעונת 99/00', הא נחת בישראל וחתם בהפועל גליל עליון, שם השיג בשנתיים הקרובות ממוצעים של 15 נק' ויותר מ-5 אסיסטים למשחק. את עונת 2001/2 עשה בהפועל ירושלים. בעונה האחרונה הוא חזר לגליל. השנה, בעקבות עזיבתם של "שחקני הבית", ג'ונס יהיה הקפטן והמנהיג של הקבוצה.

מארק דייויס
גארד/פורוורד. 2.00 מ', בן 30
שחקן בעל עבר עשיר בארה"ב. בדראפט של 95', דייויס נבחר במקום ה-48 ע"י מינסוטה טימברוולבס. ב-NBA הוא שיחק בפילדלפיה (קלע 7 נק' למשחק ב-97'), מיאמי, טורונטו וגולדן-סטייט (קלע 6.2 נק' בממוצע בשנת 2000). בנוסף, דייויס שיחק גם בליגת ה-CBA האמריקאית וברג'ו קלאבריה האיטלקית. בעונה הקודמת הוא שיחק בליגה הפיליפינית.

פפי תורג'מן
גארד. 1.94 מ', בן 33
עוד אחת מההעברות הבולטות של הישראלים בקיץ. בעבר היה שחקו הנשמה של הפועל ירושלים ונבחרת ישראל. תורג'מן גדל בירושלים ושיחק שם 9 עונות (במהלכן זכתה הקבוצה פעמיים בגביעהמדינה), עד שחתם בעונת 98/9 בגבעת שמואל. עוד באותה שנה הוא חזר הביתה למלחה, והעביר שם עוד 4 עונות. ב-2001 הוא עבר לליבורנו מהליגה האיטלקית השנייה, שוחרר, והביר את החלק השני של העונה בגבעת שמואל. את העונה הקודמת הוא העביר בהפועל ת"א, וגליל עליון תהיה קבוצתו הרביעית בליגת העל.

מארק בריסקר
סקנד גארד. 1.95 מ, בן 34
עוד אחד מהשחקנים הותיקים של ליגת העל. בריסקר המתאזרח החל את הקריירה הבינלאומית שלו במכבי ר"ג בעונת 1993/4. אחרי שנה בליגת ה-CBA הוא חזר לישראל, חתם במכבי רעננה אותה הוא העלה לליגה הבכירה, והמשיך בה עוד שלוש עונות. עם ממוצע של קרוב ל-20 נקודות למשחק, הוא נחטף ע"י מכבי ת"א ב-1998, ושיחק שם 3 עונות, בהן הוא זכה ב-3 אליפויות וגביעים, ובגביע הסופרוליג. את העונה שעברה בריסקר החל בגליל, המשיך בליגה היוונית, וסגר בהפועל ירושלים.

אילן ברקוביץ'
גארד. 1.85 מ', בן 28
ברקוביץ' מתחיל עונה שלישית בקבוצה. הוא גדל בעירוני נהריה, ושיחק שם עד עונת 95/6'. שנה לאחר מכן עבר להפועל אילת, ובעונת 97/8 שיחק במכבי חדרה בלאומית ב'. אחרי קדנציה נוספת בנהריה, הוא הגיע בעונת 2001/2 לגליל.

אוריאל מרקו
פורוורד. 2.03 מ', בן 21
מרקו גדל במכבי קרית מוצקין, איתה הוא ערך את הבכורה שלו בליגת העל בעונת 99/00'. מאז הוא עבר במ.כ חיפה והפועל צפת, אבל אפשר להגיד שרק בעונה האחרונה, במדי קרית אתא, הוא בא לידי ביטוי בליגת העל.

ברק דה-פז
פורוורד. 2.02 מ', בן 24
דה-פז מתחיל עונה שנייה בקבוצה. הוא הגיע אליה מלאומית ב', שם שיחק במדי אליצור רמלה והפועל ת"א.

סם הוסקין (נבחן)
סנטר. 2.06 מ', בן 24
הוסקין סיים 4 שנים במכללת דה-פול, שם השיג בעונה האחרונה ממוצעים של 15.2 נק', ו-7.6 ריבאונדים למשחק. בקיץ ניסה את מזלו במחנה האימונים של סיאטל סופרסוניקס ונחתך.

משלימים את הסגל:
ישראל ישי, ליאור אליהו, איתי צימרמן, אלעד הופמן, יוחנן שולדברנד וחי יזרסקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

השורה התחתונה

את הבכורה של גליל עליון השנה, ראינו בסגל חסר במשחק התבוסה למכבי ת"א בטורניר בנדל בצמח. נכון, קשה לשפוט. גליל בכלל לא הייתה אמורה לשחק שם (החליפה ברגע האחרון את פרנקפורט הגרמנית), והקבוצה בכלל לא הייתה מחוברת. המחסור בסנטר טוב נראה אז בבירור, והשאלה הגדולה היא האם סם הוסקין, אם יוחתם, יוכל למלא את החלל החסר הזה. אם כן, גליל תימנע ממאבקי תחתית העונה, אבל ספק אם תוכל למצוא את מקומה בפלייאוף העליון, במיוחד כשיש את הפועל ירושלים והפועל ת"א המחודשות, הסגנית נהריה, גבעת שמואל, בני השרון, והנה 6 מקומות כבר תפוסים, יחד עם מכבי ת"א. אבל בכל זאת, האולם בכפר-בלום הוא אחד הביתיים בליגה. נשמה – לא חסרה בקבוצה, כך שבהחלט אפשר לדבר על הפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully