וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: בני השרון

19.10.2003 / 17:28

בשבוע הבא נפתחת ליגת העל בכדורסל, והפרוייקט שלנו ממשיך. ועכשיו הגיע הזמן לבחון את הקבוצות שמדברות על פלייאוף עליון השנה. אחת מהן, היא בני השרון

אחת הקבוצות היחידות שזכו אי פעם בגביע המדינה היא בני השרון. למרות זה קרה בשנת 1995, ואז זה היה בשם בני הרצליה, חצי מבני השרון של היום, זה מראה בכל זאת, שמדובר במועדון מפואר, כמובן בקנה מידה של הליגה הישראלית. החיבור הזה של בני הרצליה – הקבוצה שהצמיחה את טל בורשטיין ויניב גרין, ומכבי רעננה – קבוצה שכבר הייתה סגנית האלופה והתמודדה בכבוד בפלייאוף נגד מכבי ת"א, הביא יכולת תקציבית לא רעה לעומת קבוצות אחרות בליגה, שאמורה לשמור על הקבוצה כקבוצת צמרת.

בני השרון

ההימור הגדול של הקבוצה השנה היה המינוי של האמן החדש יעקב ג'ינו. לג'ינו זו תהיה העונה הראשונה בליגת העל, אחרי שבעונה שעברה אימן את קבוצת הבת מלאומית ב', בני השרון. הרבה שחקנים מהסגל של העונה שעברה עזבו והועזבו. מדובר קודם כל בשני הזרים סטנלי ברנדי שעבר לאליצור אשקלון, וטים מייסון שעבר לעירוני ר"ג. המתאזרח פיטר ויגניר, שברח עוד באמצע העונה שעברה בגלל המצב הבטחוני, עבר לריימס הצרפתית. מבין הישראלים, גיא קנטור חזר הביתה לרמת השרון, יריב יצקן עדיין לא חתם באף קבוצה והוא יוכל לעשות זאת רק מהמחזור החמישי (עם פתיחתו מחדש של שוק ההעברות), ופביאן ליפרמן עבר למכבי גבעת שמואל.

הרכש הישראלי הגדול ביותר של הקבוצה השנה הוא מאיר טפירו, שרבים חשבו שאחרי אליפות אירופה בשבדיה בה הצטיין, הוא ימצא את עצמו באחת הליגות האירופאיות. בסופו של דבר, טפירו נחת בבני השרון, קיבל את תפקיד הקפטן, והוא אמור להנהיג השנה. רבים יגידו שבני השרון זו זירה מצוינת בשביל האגואיסטיות של טפירו. המאמן יעקב ג'ינו ממש לא חושב ככה: "אני מכיר את מאיר טפירו כבר הרבה שנים ושמעתי עליו הכל. אני יכול להגיד שהוא עשה לנו אפ-גרייד ענק לקבוצה. לדעתי הוא אחד מתוך שניים או שלושת השחקנים הישראלים היוצרים הטובים ביותר. הוא בגישה חיובית, והוא עושה המון דברים טובים בקבוצה כמו לפרגן ולחבר. הוא עושה שחקנים לידו לטובים יותר. נכון שלפעמים הוא לוקח קליעות קשות, אבל זה הסגנון שלו ועם זה אנחנו נחיה".

השחקן המצטיין של העונה שעברה, ג'רוד סטיבנסון האמריקאי, ממשיך עוד עונה בקבוצה ואליו מצטרף הסנטר לי מתיוס, פעם ראשונה בישראל, שמגיע מהליגה האיטלקית השנייה. שני שחקני הבוסמן הם גם אמריקאים במקור: רוג'ר פרינגטון, שמחזיק באזרחות אנגלית וכבר נתן כאן גיחה לפני שלוש שנים בבני הרצליה, ומרכוס נוריס, רכז בעל אזרחות קרואטית. חוץ מהחמישיה הזאת, משלימים את הסגל שחקני הבית של המועדון. איתי לב, שקיבל הרבה קרדיט בעונה שעברה, גיא פניני, וטל רקנאטי. המאמן ג'ינו די מרוצה מהסגל שבנה: "בינתיים זה נראה מצויין. החיבור המקצועי והחיבור האנושי נראים טובים. השחקנים הם אנשים טובים שעובדים קשה, ונוצרה כימיה חיובית.

אלו שמות

מרכוס נוריס
גארד. 1.85 מ', בן 28
בתקופת הקולג'ים שלו הוא שיחק במכללת בול סטייט. בעונת 96/7' הוא הגיע לאירופה, ושיחק שנתיים בטמפרין מהליגה הפינית, שם הוא היה מלך הסלים. בעונת 98/9' הוא עבר לקרואטיה, שיחק בק.ק ברוד, התחתן עם מקומית, וקיבל דרכון קרואטי, מה שהפך אותו לשחקן בוסמן ביבשת. בהיותו כזה, הוא נחטף בעונת 2000/1 לקבוצת טלקום הפורטוגלית, ושיחק שם עד סוף העונה שעברה, בה השיג ממוצעים של 17.4 נק', ו-5.3 אסיסטים למשחק.

ג'רוד סטיבנסון
גארד/פורוורד. 1.96, בן 27
השחקן המצטיין של הקבוצה בעונה שעברה בליגת העל, שהשיג ממוצע של 19.1 נק' למשחק. שיחק במכללת ריצ'מונד (98-94), ואחרי שסיים הגיע לשטרסבורג הצרפתית. עונה לאחר מכן הוא הגיע לישראל, חתם במכבי ראשל"צ, אבל שוחרר אחרי חודשיים וחזר לצרפת, הפעם לשולה. את עונת 2000/1 הוא התחיל בליגת ה-CBA האמריקאית, ובחודש מרץ עבר לבני הרצליה כדי לגמור שם את העונה. ב-2001/2 הוא שיחק באבלינו האיטלקית, ומשם כאמור, עבר לבני השרון.

לי מתיוס
סנטר. 2.02 מ', בן 33
יכול להיות שזה אילוץ של הקבוצה בשל הקושי במציאת שחקן זר לקראת פתיחת העונה. בכל מקרה מדובר בהימור של המאמן יעקב ג'ינו, שהחתים את האמריקאי הזה בינתיים לחודש. מתיוס שיחק בעונה שעברה ברימיני מהליגה האיטלקית השנייה, שם השיג ממוצעים של 18.6 נק', ו-9.2 ריבאונדים למשחק. התחנה הראשונה שלו באירופה בעונת 94/5 הייתה קבוצת וויי באסקט השוויצרית. את שתי העונות הבאות הוא העביר בק.ק זאגרב הקרואטית. אחרי עוד קדנציה בשוויץ, וזכיות באליפות עם ואקלו ולוגאנו, הוא עבר לעוד שנה לגלטסראיי הטורקית, לפני שהגיע לאיטליה.

רוג'ר פרינגטון
פורוורד. 2.00 מ', בן 27
שחקן אמריקאי יליד איי הבהאמאס. שיחק במכללת אריזונה, ובעונת 97/8 עבר לקבארנבי השבדית. את העונה שאחרי הוא בפייסרס, לא באינדיאנה, אלא בטויוטה מהליגה היפנית. אחרי עוד שנה בליגה הבלגית, פרינגטון הגיע ב-2001 לישראל ושיחק בבני הרצליה. בסוף העונה הוא עזב את הארץ כדי לחזור לליגה הבלגית, אבל נוצרו בעיות עם אזרחותו האנגלית, שפגעו במעמדו כשחקן בוסמן, מאותה הסיבה הוא גם לא יכל להמשיך בבני הרצליה. פרינגטון עבר לברייטון ברס האנגלית, אזרחותו האנגלית הוסדרה ובעונה שעברה הוא חזר לליגה הבלגית, לקבוצת מון הנו, שם השיג ממוצעים של 8.2 נק' ו-4.8 ריבאונדים למשחק.

מאיר טפירו
גארד. 1.92 מ', בן 28
אחד המעברים החמים של הכדורסל הישראלי בקיץ האחרון. טפירו גדל באליצור קרית אתא, ועשה את טבילת האש שלו בליגה הלאומית במדי מכבי קרית מוצקין, בעונת 93/4. מאז הוא החל מסלול שלא היה מבייש את חוצה ישראל. זה התחיל עם שתי עונות בהפועל ת"א, המשיך בשתי עונות בהפועל אילת. בעונת 98/9 הוא עבר לשנתיים למכבי חיפה, ואז הגיע לתחנה הסופית שלו עד היום, הפועל ירושלים, שם העביר בסך הכל שלוש עונות. בקיץ האחרון, לפני אליפות אירופה, טפירו ניסה את מזלו במחנה הקיץ של המיאמי היט, אבל לא קיבל יותר מדי הזדמנויות וחזר ארצה. למרות היכולת המצויינת באליפות אירופה, הוא נשאר בארץ, לפחות לעוד שנה.

איתי לב
פורוורד. 2.02 מ', בן 23
השחקן הישראלי הבכיר מבין אלה שנשארו מהסגל של העונה שעברה. היה וכנראה ישאר השחקן השישי של הקבוצה. היה חבר נבחרת העתודה החלומית של שנת 2000, אבל נופה מהסגל הסופי שזכה במדלית הכסף באליפות אירופה. קלעי טוב שיעשה צרות להרבה קבוצות בליגה השנה.

גיא פניני
גארד/פורוורד. 2.00 מ'
זכור לכולם מהסל שלו משלושת-רבעי המגרש שקלע לפני שלוש שנים, אז עוד במדי מכבי רעננה. שחקן בית שזכה בעונה האחרונה ליותר דקות משחק. ינסה לבוא יותר לידי ביטוי השנה.

שאר השחקנים המשלימים את הסגל:
טל רקנאטי
יריב רוקני
אייל אנגל
שחר אורן
גלעד ברסלאוור

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

השורה התחתונה

מאיר טפירו וג'רוד סטיבנסון הם שמות גדולים בליגת העל, אבל ספק אם שניהם מספיקים, נכון לעכשיו, כדי למקם את הקבוצה בצמרת. את יכולתם של השחקנים הזרים האחרים, נדע במחזורים הראשונים של הליגה. גם יכולת סבירה שלהם, לא מסתירה את העובדה שחסרים כאן שחקנים עוד ישראלים בכירים, עם כל הכבוד לאיתי לב וגיא פניני. אם יצליחו שם להחתים את יריב יצקן אחרי המחזור החמישי, זו תהיה תוספת רצינית, אבל האופציה הזאת נראית רחוקה כרגע. נחזור ונזכיר גם את העובדה שליעקב ג'ינו זו הולכת להיות טבילת האש בליגה. "ההרגשה להיכנס למסגרת היא טובה", הוא מרגיע, "אני סוחב איתי הרבה נסיון בליגת בעל כעוזר מאמן, ובנוסף יש לי הרבה שנים של אימון בליגה הלאומית. זו הפעם הראשונה, אבל אני מרגיש מוכן".

מה המטרות שלכם?

"המטרה בגדול היא להתברג בפלייאוף עליון. זה אפשרי, אבל זה מאוד קשור לחיבור בין האנשים. זמן ההכנה שלנו לליגה לא היה אידיאלי, אבל בסך הכל אנחנו נמצאים בקו אחד עם רוב הקבוצות בקטע הזה. ההעפלה לפלייאוף העליון לא תהיה פשוטה. זה הולך להיות הרבה יותר קשה מאשר בשנה שעברה, כי השנה לא תהיה את הפריבילגיה של הפועל ירושלים והפועל ת"א. המאבק יהיה קשה, אבל הרבה קבוצות הולכות להפתיע".

עד עכשיו הקבוצה קיימה 7 משחקי אימון, כאשר רק בשניים מהם היא ניצחה. האחרון שבהם היה בשבת האחרונה מול הפועל ת"א, שניצחה 87:91, כאשר תצוגה נפלאה של סטיבנסון עם 38 נקודות, לא עזרה לבני השרון להימנע מעוד הפסד. ג'ינו: "אני ממש לא מודאג ממשחקי האימון, להיפך, אני מאוד מרוצה מהם. את רובם שיחקנו בלי פרינגטון ומתיוס, וכל פעם אחד מהישראלים הבכירים היה פצוע. למרות כל זה, הצלחנו לנצח בשני משחקים, כשהאחרים הוכרעו בדקות האחרונות אחרי פייט טוב".

הגרלת המשחקים הראשונים בליגה, היא נוחה יחסית לבני השרון, שתארח במשחק הראשון את עירוני ר"ג בבית. סביר להניח שהיא תפתח עם ניצחון. במחזור השני היא תתארח למשחק קשה יותר על הנייר אצל מכבי ראשל"צ, ושבוע לאחר מכן, היא תארח את הפועל גליל עליון, עוד קבוצה שלא נראית הכי מוכנה לליגה. אולי התקופה הזאת תהיה טובה עבור בני השרון כדי להתחבר, וכמו שהמלצנו, עוד חיזוק ישראלי אחרי המחזור החמישי, ויש מה לדבר על הצמרת. אם הסגל ישאר כמו שהוא, נראה שהקבוצה תתמקם לה במרכז, וכידוע, בליגת העל בכדורסל מרכז הטבלה ממש לא רחוק מהתחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully