וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: אליצור אשקלון

17.10.2003 / 16:30

פרוייקט פתיחת ליגת העל נמשך, והפעם אנחנו עם העולה החדשה והיחידה לליגת העל, אליצור אשקלון. אחרי שכבר נתנו גיחה קצרה אחת בליגת העל, מקווים שם לתפוס בה מקום של קבע

פוטנציאל יש באשקלון, אין מה להגיד. כל מי שראה את אולם הכדורסל שם יכול להעיד, שמתקן כזה חייב לשרת אך ורק קבוצה מליגת העל ולא מליגה אחרת. עכשיו מה שנשאר, זה רק להתאים את הקבוצה עצמה לליגה. לפני שלוש שנים חגגה הקבוצה עלייה לליגה הבכירה, אבל לא הצליחה לתקוע בה יתד וחזרה ללאומית ב'. השנה, אחרי שסיימו את העונה הקודמת כסגני אלופים בלאומית ב' (מכבי פ"ת סיימה ראשונה וויתרה על העלייה), בונים באשקלון על חומר שחקנים שאמור להימנע ממאבקי התחתית.

אליצור אשקלון

העונה הקודמת הייתה אחת השמחות באשקלון, אבל גם אחת העצובות. לצד ההצלחה בליגה, עוד לפני שהקבוצה הבטיחה את עלייתה לליגת העל, נהרג דארט בויד, אחד משחקניה הזרים, בתאונת דרכים. אחרי האבל, אשקלון המשיכה והצליחה לעלות לגמר הפלייאוף שהבטיח את מקומה בליגת העל, אבל אין מה להגיד, השמחה לא הייתה מושלמת. חוץ מבויד, מצטייני העונה שעברה היו גם המתאזרח קווין ברדשאו שעזב, ואבי סוכר, שהוא למעשה השחקן הבולט שנשאר מהסגל של העונה שעברה. השנה החליטו בקבוצה להשקיע יותר ברכש, מה שבשלב ראשון התבטא בהחתמת המאמן אריאל בית-הלחמי, שבעונה שעברה הביא את מכבי גבעת-שמואל עד לפיינל-פור. בשלב הראשון בית-הלחמי רצה להחתים את גיא קנטור מבני השרון, אלא שזה החליט בסופו של דבר לחתום בהפועל חיפה/רמה"ש. לאחר מכן היו דיבורים על הבאתו של דני לואיס, עוד אופציה שלא מומשה בסופו של דבר. שני הרכזים שהוחתמו, הם אילן קדוש שהגיע ממ.כ חיפה, אחרי שהבין שהוא לא זה שיקבל שם את המפתחות להנהיג את הקבוצה, והזר האמריקאי צ'אד אוסטין, ששיחק בליגה היוונית. עוד שם מוכר שתראו בעונה הקרובה על הפרקט הוא סטנלי ברנדי, שאשקלון היא התחנה הרביעית שלו בארץ. כרגע חסר לקבוצה עוד זר אמריקאי. כבר היה חתום בקבוצה אחד כזה, ג'ייסון וולס, אלא שזה שוחרר בגלל בעיות משמעת וחתם בסופו של דבר בחיפה/רמה"ש. רכש משמעותי בוצע גם בין השחקנים הישראלים. חוץ מאילן קדוש, הגיעו לקבוצה גם אנדריי זלינבאבא אחרי שנה בליגה הצרפתית השנייה, תומר אטלס, ויהוא אורלנד.

אלו שמות

סטנלי ברנדי
סנטר. 2.01 מ', בן 33
אחד הריבאונדרים הטובים של ליגת העל בשנים האחרונות. אחרי 4 שנים במכללת דה-פול, ברנדי נבחר במקום ה-32 בדראפט של 1989 על-ידי אינדיאנה פייסרס. אינדיאנה העבירה אותו לניו-ג'רזי נטס, שם העביר עונה עם ממוצע של 2.3 נק' למשחק, מה שגרם לו לעזוב את הליגה הטובה בעולם. אחרי שנתיים בליגת ה-CBA, הוא עבר בליגות של ונצואלה והפיליפינים, ובעונת 95/6', נחת בטובורג, ששיחקה בליגה הטורקית השנייה. אחרי עוד גיחה קצרה לדרום-אמריקה, הפעם לקולומביה, ברנדי חתם במוריין בליגה הצרפתית השנייה. לאחר מכן הוא עבר לשאלון ועזר להעלות את הקבוצה לליגה הצרפתית הראשונה. לישראל הגיע סטנלי "שן זהב" ברנדי בעונת 99/00 וחתם בהפועל חיפה, שם השיג ממוצע של 13.8 נק' ו-10.7 ריבאונדים. את שתי העונות הבאות הוא עשה ביריבה העירונית מ.כ, כשבשתיהן השיג ממוצע של יותר מ-10 ריבאונדים למשחק. את העונה האחרונה הוא עשה בבני השרון, שם השיג ממוצע של 12 נק' ו-8 ריבאונדים.

צ'אד אוסטין
רכז. 1.88 מ', בן 28
בימי הקולג' שלו במכללת פרדו, הוא כונה על-ידי המאמנים ג'ו דומארס – רכז נמוך עם מנטליות של סמול פורוורד. נחשב לקלעי 3 מעולה. בעונה האחרונה שלו במכללות אגב, הוא השיג ממוצע של 17.1 נק, וגם היה חבר בסגל נבחרת ארה"ב עד גיל 22. בעונת 98/9', הוא הגיע לאירופה וחתם במורטפאסה הטורקית, שם קלע 18 נק' למשחק. לאחר מכן הוא חתם במילונאס היוונית, אבל נכשל בבדיקת סמים, מה שהחזיר אותו לארה"ב, שם חתם בקליפורניה אולסטארס (משהו בסגנון ההארלם גלובטרוטרס). ב-2001 חזר לשחק בליגה מסודרת, הפעם בסן קרלוס ברפובליקה הדומיניקנית. ב-2001/2 חזר לאירופה, לפרנקפורט סקיילינרס הגרמנית. את העונה האחרונה הוא העביר באירקליו כרתים היוונית, והוביל אותה לחצי גמר הגביע.

אילן קדוש
רכז. 1.88 מ', בן 24
שיחק בשלוש העונות האחרונות במ.כ חיפה, כרכז מחליף. נחשב לשחקן הגנה מצוין. קדוש גדל במכבי נתניה, והיה שותף איתה לשנה בה שיחקה בליגה הבכירה. עוד לפני שהגיע למ.כ, הוא עוד הספיק לעבור גם במכבי ראשל"צ, מוצקין, והפועל חיפה. עוד בימיו בנבחרת ישראל לקדטים, זכור לקדוש הישג מרשים, כשסיים את אליפות אירופה כמלך הסלים.

אנדריי זלינבאבא
פורוורד. 2.03 מ', בן 31
למי שתהה לאן נעלם זלינבאבא בעונה הקודמת, הוא יצא לצרפת כדי להתאוורר באורוו מהליגה הצרפתית השנייה. עכשיו זלינבאבא המתאזרח חוזר בכוחות מחודשים לארץ. השחקן הקרואטי במקור, שלמד במכללת ניו-אורלינס, הגיע לארץ כבר בעונת 1994/5, חתם בהפועל גליל עליון ולא קיבל יותר מדי הזדמנויות, מה שהוריד אותו בסופו של דבר לליגות הנמוכות. בעונת 96/7 הוא צד את עיניהם של אנשי מכבי ת"א, אחרי שהעלה את נתניה לליגה הלאומית, מה שהביא אותו בסופו של דבר לשחק בשורותיה של האלופה. ב-98/9 מכבי ת"א השאילה אותו לאליצור ראשל"צ. לאחר מכן הוא גם עבר להפועל חיפה, אבל מי שעקב אחרי הכדורסל הישראלי בעיקר ב-5 השנים האחרונות, יזכור את זלינבאבא בעיקר משנת 2001, במדי אליצור קרית-אתא, שהדהימה את מכבי ת"א.

תומר אטלס
פורוורד. 1.98 מ', בן 27
שחקן שעוד לא בלט יותר מדי בליגת העל. אמור לעלות מהספסל ולתרום, באשקלון מקווים שיעשה את זה יותר השנה. התחיל את הקריירה שלו בהפועל גבעתיים שם שיחק חמש עונות, לאחר מכן הוא עבר להפועל ת"א וירד איתה ללאומית ב'. בעונת 2000/1, הוא ניצל את דרכונו הזר, וחתם בדן הלדר ההולנדית, בה שיחק שנה. ב-2000/1 הוא חזר להפועל ת"א, שם שיחק עד המעבר הקיץ. בעונה שעברה השיג שם ממוצע של 1.8 נק' בלבד למשחק.

יהוא אורלנד
קלעי. 1.93 מ', בן 22
אורלנד גדל בהפועל גליל עליון איתה הוא זכה בגביע המדינה לנוער בעונת 98/9. בשנתיים שלאחר מכן, הוא בעיקר התייבש על הספסל של הקבוצה הבוגרת. בעונת 2001/2 הוא עבר למכבי רעננה שם הוא קיבל קצת יותר דקות (13.7 בממוצע), וקלע 4.2 נק'. את העונה שעברה הוא העביר בעירוני ר"ג. תצוגת השיא שלו הייתה במשחק הליגה נגד מכבי ראשל"צ, בו קלע 17 נקודות.

אבי סוכר
רכז. 1.87 מ', בן 27
אחד מהאחראים לעליית הקבוצה מלאומית ב'. סוכר שיחק בליגת העל כבר בעונת 98/9 במדי גבעת שמואל. אחרי עונה באליצור אשקלון, סוכר עבר ב-2000/1 לשתי עונות לא רעות במכבי ראשל"צ, בסיומן הוא חזר לאשקלון.

רוני קוניגון
קלעי. 1.93 מ', בן 20
שיחק בשנתיים האחרונות במכבי גבעת שמואל. בקושי קיבל דקות משחק ובעיקר ישב על הספסל. למרות הכל, המאמן אריאל בית-הלחמי הביא אותו איתו לאשקלון.

עדי רגב
פורוורד. 2.03 מ', בן 22
שיחק בעונה שעברה בעירוני ר"ג, ולא קיבל הרבה דקות. בעברו, כשקן בית בעירוני ר"ג, הוא זכה עם הקבוצה באליפות המדינה לנוער ב-2000. מדובר בשחקן גבוה וחזק, אין הרבה כאלה בסגל של אשקלון השנה.

משלימים את הסגל : זיו ויכטר, גיל יניב, איציק כהן ואלעד רוקח שעלה מהנוער.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

השורה התחתונה

על הנייר נראה שאשקלון תתעלה ברמתה על הקבוצות שנראה כי ילחמו נגד הירידה (רמת גן והחיפאיות), ובכל זאת, מדובר בקבוצה חדשה עם חיבור טרי לגמריי, כך שאי אפשר לדעת בינתיים. בכל מקרה, זה מועדון מכובד מאוד, עם אולם יפהיפה, קהל שלא נשאר לו יותר מדי חוץ מהכדורסל (הכדורגל האשקלוני זה כבר לא מה שהיה פעם), כך שעם כל המרכיבים האלה, אפשר להמר על מקום טוב באמצע עבור הקבוצה האשקלונית, שגם תתפוס לה מקום של קבע בליגה. בכל מקרה, אחרי המחזורים הראשונים יכול להיות שעדיין נראה את הקבוצה בתחתית הליגה. הדחייה של המחזור הראשון, הביאה לכך שבמשחק הראשון אשקלון מתארחת אצל סגנית האלופה עירוני נהריה. במשחק הבית שלה במחזור הבא, היא מרחת את.... מכבי ת"א, משחק החוץ במחזור הבא, יהיה מול הפועל ירושלים, ולאחר מכן משחק בית מול בני השרון. אז חשוב לזכור, מדובר בהגרלה קשה, אסור יהיה לשפוט את אשקלון מוקדם מדי, הימים שלה יבואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully