וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: עירוני ר"ג

13.10.2003 / 15:22

עוד פחות משבועיים לפתיחת ליגת העל ואנחנו בוחנים קבוצה שלישית, עירוני ר"ג. השנה, המאמן ישראל לב בנה שם סגל חדש עם חתיכת הימור, 3 זרים ושחקנים ישראלים צעירים בלבד

פעם הכדורסל ברמת גן היה אטרקטיבי יותר, במיוחד בשנות ה-80, כשהיו לעיר שתי קבוצות בכירות, הפועל ומכבי. אותה מכבי, שהפכה בשנים האחרונות לעירוני ר"ג, היא כבר לא מה שהיה פעם, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה, שבמועדון הקטן הזה, צמחו כמה מהשמות הגדולים של הכדורסל הישראלי בעבר ובהווה, אם זה עודד קטש, ליאור ליובין, מתן נאור ויריב יצקן.

פעמיים בהיסטוריה הגיע המועדון הזה למעמד של גמר גביע המדינה (ב-72 ו-89), אבל בשתי הפעמים זה נגמר בהפסד להפועל ת"א. כיום, כבר קשה להאמין שהקבוצה יכולה להגיע למעמד כזה, אבל אולי הקבוצה שמזוהה כמקום שנותן במה לכישרונות הצעירים, תוכל כהרגלה, לעשות לנו היכרות עם עוד כמה מהשמות הבאים של הכדורסל הישראלי.

עירוני ר"ג

בשנה שעברה עירוני ר"ג נראתה רע מאוד בתחילת העונה, אלא שבסופו של דבר, הגיעו אליה הזרים חאליד אל-אמין וטונג'י אוואג'ובי שהצילו את המצב. המאבק על הירידה היה מול מ.כ חיפה, שבסופו של דבר הפסידה, אבל חזרה לליגת העל בעקבות פירוקה של מכבי פ"ת. השנה, המגבלות התקציביות לא איפשרו למאמן החדש, ישראל לב, לשוטט יותר מדי בשוק השחקנים החופשיים. איך זה מתבטא? ר"ג היא אחת הקבוצות היחידות שהסגל שלהן לתחילת העונה כבר סגור, אבל חסר מאוד. הוא חסר שחקנים ישראלים בכירים. פעם זה היה ליאור ליובין, בשנה שעברה היה את אמיר מוכתרי, אבל השנה, השחקן הישראלי הבכיר ביותר בקבוצה הוא רביב לימונד – כוכב נבחרת העתודה, בן 19, שמציין השנה עונה שנייה שלו בלבד בליגת העל. "זה הסגל, והוא סגור לפחות עד המחזור החמישי", אומר המאמן ישראל לב ומוסיף, "אלה אילוצי תקציב, בטח שהייתי רוצה שזה יראה אחרת, זו נקודת פתיחה לא טובה. אנחנו יודעים את זה, ואנחנו מתמודדים עם זה, אני מקווה שנעמוד בזה, כי בסך הכל, הצעירים שלנו כשרוניים".

עוד אוסף שחקנים חדש לגמריי

2 הקבוצות הראשונות שסיקרנו (הפועל חיפה/רמה"ש ומ.כ חיפה/נשר), הן קבוצות עם סגלים חדשים כמעט לגמריי, וגם במקרה הזה, מדובר בסגל חדש, כמעט בלי זכר לזה של השנה שעברה.

השחקו האטרקטיבי של הקבוצה בעונה שעברה טונג'י אוואג'ובי רוצה מאבקי צמרת ועבר להפועל ירושלים, חאליד אל-אמין עבר לבשיקטאש הטורקית וגם ג'מאל פולקנר כבר לא כאן. מבין הישראלים, ירושלים לקחה גם את הקפטן בעונה שעברה אמיר מוכתרי, יהוא אורלנד ועדי רגב עברו לאליצור אשקלון, יואב בר למכבי ראשל"צ, ואורי יצחקי להפועל חיפה/רמה"ש.

גם השנה, הולכים ברמת-גן על האופציה של שלושה זרים אמריקאיים. האלמוני והצעיר שביניהם, הוא הרכז ווין ברנרד שנחתך לא מזמן ממחנה האימונים של סקרמנטו, אחרי שלוש שנים במכללות. ישראל לב: "מדובר בשחקן עם ממוצעים מצויינים בליגת המכללות, הוא משחק בשני תפקידים, קלעי טוב, הוא צעיר והוא רוצה להצליח, אני מקווה שהוא יעשה את זה כאן". שני הזרים האחרים מוכרים כאן יותר: ג'יי.ג'יי יובנקס חוזר לארץ אחרי שמאז הקדנציה הקודמת שלו כאן עבר בכמה ליגות ברחבי העולם, טים מייסון מתחיל עונה רביעית בארץ בקבוצה שלישית, ומקווה לבלוט יותר. גם לישראל לב קשה להשלים את תמונת החמישיה נכון לעכשיו: "חוץ מהזרים, רביב לימונד יעלה בחמישיה, ובנוסף, מי שצריך בהתאם לכל משחק. זה יכול להיות כל אחד מהסגל". סביר להניח, אחד מהשניים, הסנטר ארתור אברנין, או גלעד מאור, כדי להוסיף גובה ונפח לחמישיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אלו שמות

ויין ברנרד (זר, ארה"ב)
רכז, 1.91 מ', בן 23
צעיר מוכשר שמגיע בפעם הראשונה לאירופה. את שלוש השנים האחרונות הוא העביר בליגת המכללות, במדי דייוידסון. בקיץ ניסה את מזלו במחנה האימונים של סקרמנטו קינגס, אבל נחתך. בעונה שעברה, הוא השיג ממוצעים של 14.8 נק', ו-5.5 אסיסטים למשחק במכללת דייוידסון. ידוע כקלעי מצויין, בעל יכולת מצויינת באחד על אחד, ושחקן הגנה טוב.

ג'יי.ג'יי יובנקס (זר, ארה"ב)
פורוורד, 1.97 מ', בן 35
יובנקס הותיק חוזר לארץ אחרי היעדרות של 7 שנים. אחרי ששיחק במכללת טנסי, יובנקס התחיל את הקריירה האירופית שלו ב-1992 ברימיני האיטלקית, נחתך משם, ועבר לספורטינג אתונה היוונית. אחרי שנה בליגת ה-CBA האמריקאית, הוא הגיע לישראל ב-1994, ושיחק שנה בעירוני ר"ג. את עונת 95/6 הוא העביר בהפועל אילת, ולאחר מכן עזב את הארץ, והתחיל מסע מחוף לחוף ברחבי העולם. אחרי שנתיים בליגה היפנית, הוא עבר בעונת 98/9 לליגה הארגנטינית ושיחק במדי אסטודיאנטס. ב-2000 הוא חזר לאירופה, הפעם ללימסול הקפריסאית, אבל חזר באפריל לארגנטינה, הפעם לאטנאס, איתה הוא זכה באליפות. ב-2001 הוא עבר לרג'ו קלאבריה האיטלקית, שם שיחק בשנתיים האחרונות. המאמן ישראל לב לא מודאג מגילו המבוגר של יובנקס: "נכון שאני מכיר אותו יותר צעיר, אבל בשנה שעברה הוא השיג ממוצע של 21 נקודות בליגה האיטלקית הראשונה, ומאז הוא הזדקן רק בכמה חודשים". ליובנקס אכן היו ממוצעים לא רעים בכלל בקלאבריה, 21.3 נק', ו-4.4 ריבאונדים למשחק בעונת 2002/3, אותה סיימה קלאבריה במקום השמיני.

טים מייסון (זר, ארה"ב)
פורוורד, 2.01 מ', בן 33
עוד שחקן ותיק ששיחק בשלוש השנים האחרונות בליגת העל. מייסון שלמד במככלות סאות'רן מתודיסט, הגיע בעונת 98/9 ליגה היפנית שם שיחק במדי היטאצ'י. שנה לאחר מכן הוא הגיע לאירופה, והעביר עונה בסקלאיי הליטאית. בעונת 2000/1 הוא הגיע לישראל ושיחק שתי עונות במכבי ראשל"צ. בעונה האחרונה, הוא שיחק בבני השרון, והשיג ממוצע של 16.8 נק' למשחק.

רביב לימונד
רכז, 1.89 מ', בן 19
שחקן נבחרת העתודה שגדל במכבי נתניה. התפרסם כבר בליגת הנוער, כשנתניה נאבקה על האליפות מול מכבי ת"א של יותם הלפרין, שלא ויתרה לה בסופו של דבר. יחד עם הלפרין, לימונד הצטיין גם בקמפיין האחרון של נבחרת העתודה, בחצי גמר אליפות אירופה בספרד. עירוני ר"ג הייתה הראשונה לקלוט את הצעיר המוכשר הזה בליגת העל בעונה שעברה, בה הוא השיג ממוצע של 4.5 נקודות למשחק.

גלעד מאור
פורוורד, 1.97 מ', בן 21
שיחק בעונה שעברה במ.כ חיפה ובעיקר התייבש על הספסל. השנה, בנו עליו קצת יותר בחיפה, אבל מאור, שכבר סגר שם עקרונית, העדיף בסופו של דבר לרדת למרכז, ולנסות את מזלו בעירוני ר"ג.

עודד שעשוע
גארד, 1.86 מ', בן 21
שחקן נבחרת הנוער לשעבר, שגדל במועדון והגיע לסגל הקבוצה הבוגרת כבר לפני שלוש שנים. בעונה שעברה הוא קיבל יותר קרדיט בליגה (ממוצע של 16.3 דקות משחק ו-4.2 נק'). השנה, הוא יעלה כנראה כמחליף ללימונד או ברנרד.

ארתור אברונין
סנטר, 2.06 מ', בן 21
נכון לעכשיו, אברונין הוא הסנטר הטבעי היחיד בקבוצה, אבל לפי המאמן, זה עדיין לא מבטיח לו מקום בחמישיה. בכל זאת, מדובר בשחקן צעיר בלי יותר מדי נסיון בליגה. הוא גדל בנוער של הפועל חולון, וקבוצתו הראשונה בליגת העל הייתה הפועל גליל עליון. אחרי שנה על הספסל שם, הוא עבר לעירוני ר"ג, והשנה הוא מתחיל עונה שלישית בקבוצה.

ליאור רובינשטיין
גארד, 1.94 מ', בן 20
עוד שחקן צעיר שגדל במכבי ר"ג. בעונה שעברה הוא שיחק במכבי פ"ת, והוביל אותה לעלייה לליגת העל. פ"ת התפרקה בסופו של דבר, ורובינשטיין חזר הביתה.

עידו סמואלוב
פורוורד, 2.00 מ', בן 20
עוד שחקן צעיר שבעיקר התייבש על הספסל עד עכשיו, ויקווה לקבל יותר הזדמנויות.

השורה התחתונה

אז עם קבוצה דלת תקציב, בלי מנהיג, בלי סנטר בכיר, כולם ברמת-גן יודעים שגם העונה הולכים להילחם חזק נגד הירידה, וגם ישראל לב שאמר: "הגעתי לקבוצה, וידעתי שיהיו מגבלות תקציביות, בגלל זה אני גם לא בא בטענות לאף אחד. זה מוכר לי, הבעיות האלה ליוו אותי גם כמאמן בהפועל חולון, וזה לא חדש לי. אנחנו מתאמנים פעמיים ביום, יש כאן חבר'ה שרוצים ללמוד ולהצליח, הם יקבלו במה וזה הצ'אנס שלהם". המטרה העיקרית היא להישאר ליגה, ואני מקווה שנעשה את זה".


למזלה של עירוני ר"ג, שוק ההעברות של השחקנים הישראליים נפתח מחדש אחרי המחזור החמישי, וכמו שזה נראה כרגע, ראשי הקבוצה יהיו בין הראשונים שיעמדו שם בתור. "אני די בטוח שאנחנו נתחזק אחרי המחזור החמישי", אומר מאמן הקבוצה לב, שיקווה לשיחרור של עוד כמה אלפי דולרים לצורך העניין. עם הסגל העכשווי, שהוא גם דל וגם לא הכי מחובר עדיין, קשה להאמין שהקבוצה תשיג משהו במחזורים הראשונים של הליגה. עד עכשיו קיימה עירוני ר"ג ארבעה משחקי אימון והפסידה בכולם. משחק האימון הבא יתקיים ביום רביעי מול אליצור אשקלון (18:00, זיסמן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully