וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לליגה: הפועל חיפה/רמה"ש

8.10.2003 / 14:56

בעוד שבועיים וחצי תיפתח ליגת העל. עד אז נסקור את 12 קבוצות הליגה וננסה להעריך איך העונה שלהן תיראה. לסיפתח: הקבוצה של מ-י-ק-י, שתיאבק שוב נגד הירידה (דני בורשבסקי)

אחרי קיץ שהחזיר קצת צבע לכדורסל הישראלי, ועם דחיה של שבוע (נכון לעכשיו), תיפתח ב-26 לחודש ליגת העל בכדורסל. כמו בכל שנה, לא חסרות קבוצות, בעיקר הקטנות, שמחכות לרגע האחרון כדי להשלים את הסגלים שלהן, אם בכלל, אבל אנחנו בחרנו להפשיל שרוולים ולהתחיל להתחמם כבר עכשיו.

מעתה ועד תחילת העונה, נציג בפניכם את 12 קבוצות הליגה, על סגליהן המתגבשים, בזו אחר זו. נבדוק מי ידבר חזק השנה, מי קצת פחות, מי יפתיע ומי יחדש. כמו תמיד, נשמח לשמוע את שאלותיכם, הערותיכם ותחזיותיכם ונשתדל להתייחס למרביתן.

הקבוצה הראשונה בפרוייקט - הפועל חיפה/רמת השרון.

הפועל חיפה/רמה"ש

מאז עלייתה לליגת העל בעונת 2000/1, הקבוצה של מיקי ברקוביץ' מסומנת בכל פתיחת עונה כיורדת הבטוחה. והתחזיות האלו שמודבקות אליה לפני כל עונה, הן לא בלתי מבוססות. בכל זאת, מדובר בקבוצה עם תקציב נמוך, מספר צופים מועט, תחלופה גבוהה של שחקנים, ושייכות לעיר שכולם מכירים בתור עיר כדורסל הנשים.

אז עברה שנה, ושום דבר לא השתנה. קצת יותר משבועיים לפני פתיחת הליגה (למזלה של הקבוצה הליגה נדחתה), עוד לא קיימה הקבוצה אפילו משחק אימון אחד, הסגל חסר עדיין זר בעמדת סנטר, כך שכרגע אין גובה בכלל. המאמן רונן גינזבורג, נשמע קצת מודאג, אבל הבעיות האלה של טרום העונה לא חדשות לו. "ככה זה תמיד. בגלל הבעיות התקציביות לא הרבה שחקנים רוצים לחתום כאן, ואלה שמוכנים לבוא, מתעכבים בגלל השביתה", מסביר גינזבורג. "אני מעריך שהסגל יושלם ממש בקרוב. ישראלים? הלוואי ויכולתי להביא עוד, אבל אין באפשרותינו".

ברמת השרון, כמו בעונה הקודמת, הולכים על שלושה זרים אמריקאיים, בינתיים סגורים שניים - קורי קאר, שהגיע מהפועל גליל עליון, וג'ייסון וולס, שהגיע במקור לאליצור אשקלון, אבל נחתך משם מהר מאוד, בגלל בעיות משמעת. נוכח המגבלות התקציביות, אף לא אחד מהזרים בעונה הקודמת לא הסכים להישאר: רואן בארט עזב לדיז'ון הצרפתית, ג'יי ווב עזב לקנטבריה הספרדית, וקוואן ג'ונסון עזב לליגה הפיליפינית. חוץ מזה, גם מהישראלים של העונה הקודמת לא נשאר הרבה: המנהיג, אפיק ניסים, עזב לשטרסבורג מהליגה הצרפתית, מארק קארבר פרש וגילי מוסינזון לא ממשיך.

זה מה יש

הרכש הישראלי החם של הקבוצה הוא גיא קנטור, שיהיה הרכז הפותח, והוא למעשה בא כתחליף לאפיק נסים. קנטור זוכר עוד מהימים של חולון מה זה להילחם על החיים בליגה, ואחרי כמה עונות טובות בצמרת, עם רעננה ובני השרון, הוא יצטרך לחזור למאבקים האלה. קנטור: "בשנים האחרונות בבני השרון, נאבקתי תמיד על מקומות 1-4 ואפילו יותר מזה, השאיפות עכשיו הן אחרות. אני אצטרך להילחם כמו שנלחמתי בחולון".

מחליפו יהיה הקפטן רועי ברקוביץ', שקיווה לשחק העונה במכללות, וחלומו התנפץ בסופו של דבר בגלל חוק המקצוענות. בעמדת הקלעי, כבר הזכרנו, קורי קאר, שכבר שיתף פעולה עם קנטור בימיה הטובים של מכבי רעננה. רכש ישראלי נוסף, שישחק בעמדות 2 ו-3 הוא אורי יצחקי, שמגיע אחרי חצי עונה לא מוצלחת במיוחד בעירוני ר"ג.

להשלמת החמישיה חסרים כמובן עוד סנטר זר, בעמדות 4 ו-5, אותם מקווה המאמן רונן גינזבורג להחתים עד למחזור הראשון ב-26 באוקטובר. השם החם כרגע הוא טראוויס וויליאמס, שכבר נחת בארץ לפני שבוע, ללא אשרת כניסה, ונאלץ לחזור לארה"ב בגלל העיצומים במשרד הפנים, מה שמאוד הרתיח את את הבעלים מיקי ברקוביץ'. וויליאמס (משחק בעמדות 4 ו-5), ששיחק בעונה שעברה בדיז'ון הצרפתית ונחתך, אמור לחזור להיבחן השבוע, אם יצליחו להסדיר לו את האשרה. בקבוצה עדיין מנסים לאתר עוד זר.

בין הצעירים בכחול-לבן בונים בקבוצה על צפריר וולפר שהגיע מעירוני נהריה ועל הסנטר שי קרביוב, שבעונה שעברה בעיקר ישב על הספסל.

אין ספק כי איכותם של הזרים החדשים, שיריכבו את החמישיה היא שתקבע לאן מועדות פני הקבוצה. גינזבורג: "גם בשנה שעברה סימנו אותנו כיורדת בטוחה. השנה זה אותו הדבר, אני מקווה שנצליח לשחזר את מה שעשינו בעונה הקודמת (מקום 9 בליגה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אלו שמות

קורי קאר
קלעי. 1.92 מ', בן 28
קאר העביר את תקופת הקולג'ים במכללת טקסס-טק, והשתייך בשנים האלו גם לנבחרת העתודה של ארה"ב. ב-1998 הוא נבחר בדראפט על-ידי אינדיאנה פייסרס, שהעבירה אותו לשיקגו בולס. עם הבולס העביר עונה בינונית מינוס, ששלחה אותו בסופו של דבר לאירופה. קאר שיחק באורטז הצרפתית, אחרי חצי עונה נחתך ועבר לעונה וחצי למכבי רעננה (השיג ממוצע של 15 נק' בליגת העל). לאחר מכן חזר לצרפת, שיחק עוד חצי עונה בנאנסי, וחזר בעונה שעברה - שוב באמצע - לגליל עליון. נכון לעכשיו, קאר הוא אחד משני השחקנים הוותיקים והמנוסים בקבוצה, והמאמן מעוניין לתת לו את המפתחות. גינזבורג: "קורי הוא שחקן עם נסיון רב. אנחנו יודעים מה היכולות שלו ומה המוגבלויות שלו. אני מקווה שעכשיו, שהוא כבר לא בקבוצה גדולה, הוא יקח על עצמו יותר, שיהיה המנהיג".

ג'ייסון וולס
פורוורד. 1.98 מ', בן 27
הגיע הקיץ לישראל וחתם באליצור אשקלון. וולס שלמד במכללת אינדיאנה, נחת באירופה ב-98' והצטרף לאלוויק שטוקהולם השבדית. אחרי שנבחן במכבי רעננה שלא התעניינה בו, וולס חזר לסקנדינביה, הפעם לליגה הפינית. באירופה הוא הספיק לשחק גם בבראונשוויג הגרמנית אבל נחתך ממנה אחרי חצי עונה. את העונה האחרונה הוא העביר בקבוצת קיירנס האוסטרלית. אחרי שרשם מספר איחורים לאימונים של אליצור אשקלון, ולא הכי הסתדר עם המאמן אריאל בית הלחמי, וולס שוחרר והגיע בסופו של דבר לרמת השרון, שחיפשה זר אנושות.

גיא קנטור
רכז. 1.86 מ', בן 29
הגיע מבני השרון, שם בעונה הקודמת השיג ממוצע של 3.4 אסיסטים למשחק, ו-46.2% מהשלוש. קנטור נחשב כבר הרבה שנים לאחד מהרכזים הישראליים המובילים, שחקן הגנה וקלעי עונשין מצויין. הקדנציה הראשונה שלו בליגת העל הייתה בא.ס רמת השרון, לפני 12 שנים. מאז, עבר קנטור בהרבה תחנות: הפועל אילת, גליל עליון, מכבי ראשל"צ, הפועל חולון, ומכבי רעננה שהפכה לבני השרון.

אורי יצחקי
קלעי. 1.96 מ'. בן 23
צלע ב"שלישיה" של בני הרצליה (עם טל בורשטיין ויניב גרין), כשזו עוד הייתה קיימת, שכיכבה גם בנבחרת העתודה שזכתה במדלית הכסף באליפות אירופה ב-2000. בעונת 2000/1 יצחקי עבר להפועל ירושלים, אבל לא הצליח לשכנע ביכולת הקליעה שלו והתייבש על הספסל. את העונה שעברה יצחקי שאף להתחיל במכללת קלמזון, אבל אחרי המתנה של חודשים, התברר שחוק המקצוענות מנע ממנו לעשות את זה. בסופו של דבר, יצחקי חזר לארץ, חתם בעירוני ר"ג, אבל לא קיבל הרבה דקות משחק.

רועי ברקוביץ'
רכז. 1.82 מ', בן 21
עוד קורבן לחוק המקצוענות, שממנע ממנו לשחק במכללות השנה. ברקוביץ' כבר סגר במכללת אוונסוויל באינדיאנה, נאלץ לוותר על החלום ולחזור לעונה שלישית בקבוצה שמנוהלת ע"י אביו. ברקוביץ' ג'וניור התחיל את הקריירה שלו בליגת העל במדי אליצור אשקלון, והיה חבר בנבחרת ישראל לנוער.

צפריר וולפר
פאוור פורוורד. 2.00 מ', בן 22
היה בסגל נבחרת העתודה שזכתה במדלית הכסף באליפות אירופה. גדל בראשל"צ, שיחק בעונה שעברה בסגנית האלופה עירוני נהריה, אבל הגיע לרמת השרון כדי לקבל יותר דקות משחק. אמור להיכנס העונה כשחקן שביעי-שמיני.

שי קרביוב
סנטר. 2.08 מ', בן 24
שחקן גבוה שעוד לא קיבל הזדמנויות בליגת העל. גדל במכבי נתניה ואחרי שתי עונות כושלות בבוגרים במ.כ. חיפה וגליל עליון, הגיע בעונה שעברה לחיפה/רמת השרון וישב בעיקר על הספסל.

משלימים את הסגל השחקנים הצעירים - שלום אברמוב שהגיע מהפועל חולון, אבי מצליח שהגיע מהפועל לב השרון, גדעון ריאטי וגלעד הירש.

המאמן רונן גינזבורג מציין עונה שלישית בקבוצה. העלה את חיפה/רמה"ש לליגת העל ב-2001/02, לפני כן היה עוזר המאמן בבני הרצליה.

מפתחים ציפיות

לפני שמדברים על מיקום בליגה, ברמת השרון מפנטזים קודם כל על חזרה לימים הגדולים של א.ס רמה"ש, שבתחילת שנות ה-90 מילאה את האולמות (או לפחות את האולם הביתי הצנוע). כיום, כמו שהזכרנו, כדורסל הנשים הוא ששולט בעיר, למרות שהמאמן חושב אחרת: "אם תבדקו בסטטיסטיקה, תראו שלמשחקים שלנו בשנתיים האחרונות בא יותר קהל מזה של הנשים. אצלנו באים 300 איש בממוצע, לעומת 70 אצלן בליגה. כמובן שהיינו רוצים למלא אולמות כמו פעם. הקהל חוזר כשאתה מצליח, ולא כשאתה נאבק על החיים בליגה.

"לגבי המטרה", עונה גינזבורג בערפול. "קודם כל להישאר בליגה, ולהפתיע".

גיא קנטור: "ההבדלים ביו המקום האחרון למקום 6-7 הם בדרך כלל של ניצחון או שניים. נכון לעכשיו, קשה להעריך לאן אנחנו יכולים להגיע, כי הליגה הולכת להיות מאוד צפופה.

"בסך הכל האווירה בקבוצה טובה מאוד, החבר'ה מתגבשים, ואנחנו רק מחכים להשלים את הסגל. תמיד חיפשתי את המקום שמתאים לי בכל קבוצה, ואני אחפש גם כאן. חשוב לי להצליח למלא את האולם כי משחקים כאן שחקנים שגדלו במועדון, אני רוצה ליהנות ולהפיק את המקסימום".

השורה התחתונה

קשה לבחון את היכולת של חיפה/רמה"ש לאור העובדה כי הקבוצה עדיין לא קיימה משחקי אימון וכי במחנה אימון מרוכז יתחילו רק בעוד שבוע, שזה שבוע וחצי בלבד לפני פתיחת הליגה.

בכל זאת, יש משהו באולם בקרית הצעירים, גם אם הוא לא תמיד מאוכלס לגמרי, שגורם לקבוצה להתעלות ברגעים החשובים באמת. כמובן שהמאבק יהיה נגד הירידה, אבל אם המאמן יפגע בשני הזרים שיצורפו, כמו שקרה בעונה הקודמת, נצחונות הבית ישאירו את הקבוצה פעם נוספת בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully