וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביציעי אייאקס לא יונפו עוד דגלי ענק של ישראל

ליאור וייץ

5.5.2003 / 15:10

על פי הוראת המשטרה, דגלי ישראל בגודל של מעל 2 מ' לא יוכנסו לאצטדיון הביתי של הקבוצה ולמשחקי החוץ לא יורשו האוהדים להכניס דגלי ישראל כלל. נציג הקבוצה בשיחה לוואלה! ספורט: המשטרה טוענת שהדגל הענק מתסיס את אוהדי הקבוצות היריבות (ליאור וייץ)


ברוח התקופה כנראה, זו המתנה שמעניקות לישראל התאחדות הכדורגל ההולנדית ומשטרת אמסטרדם לכבוד יום העצמאות ה-55. הסמל של אוהדי אייאקס אמסטרדם במשך שנים רבות והקמע של הקבוצה - דגל ישראל, לא יפאר עוד את יציעי האמסטרדם ארינה, איצטיונה של הקבוצה. בהתאחדות הגיעו למסקנה שדגל הענק בכחול-לבן גורם לתסיסה בקרב אוהדי הקבוצות היריבות ובעצה אחת עם המשטרה החליטו לאסור על הנפתו.

מדובר על דגלים בגודל של 30 על 40 מטר, שהיו מכסים כמעט יציע שלם וליוו את אוהדי הקבוצה גם במשחקי החוץ - בהולנד ובאירופה. לדגלים שיורשו האוהדים להכניס למשחקי הבית, על פי הגזירות החדשות, אסור לעלות על רוחב/אורך (תלוי איך מסתכלים) של 2 מטרים. למשחקי החוץ של הקבוצה יאסר על האוהדים לחלוטין להביא עימם את דגלי המגן דוד.

מרטין יפגש, מי שאחראי מטעם המועדון ההולנדי על הקשר בין הקבוצה לאיצטדיון, אמר בשיחה מהולנד לוואלה! ספורט: "קיבלנו את ההוראה על כך ממשטרת אמסטרדם בשבוע שעבר. הבעיה היתה עם האוהדים המתארחים באיצטדיון, שהדגלים העצומים היו מוציאים אותם מדעתם, גורמים לתסיסה גדולה ולעיתים קרובות זה היה מגיע לאלימות. כך היה במשחק לפני כחודש מול פיינורד. אחריו הודיעה לנו משטרת אמסטרדם שמעתה תיאסר הכנסת הדגלים הגדולים לאיצטדיון. הדגלים היחידים שיורשו האוהדים להכניס יהיו כאלה שלא יעלו על גודל של 2 מטרים".

עד עכשיו, גם מול ספונסרים פרו פלסטיניים, עמדה הנהלת הקבוצה איתן

"למשחקי החוץ קיבלנו הוראה מפורשת שדגלי ישראל לא יורשו להיות מוכנסים", גילה יפגש. "בתמורה לכך, הובטח לנו שגם דגלי פלסטין לא יוכנסו לאצטדיון שלנו על ידי הקבוצה היריבה. עד כה מצב זה תמיד היה יוצר מתח רב, התגרויות וחיכוכים".

שורשי הקשר בין הקבוצה ההולנדית לישראל ולקהילה היהודית, הונחו עוד לפני מלחמת העולם השניה והתחזקו עוד יותר לאחריה, כשהם הופכים לסמל למחוייבות ההולנדית כלפי הקהילה היהודית. מאז מלווה הדגל את האוהדים בכל משחק ובאצטדיון הביתי הם תלויים כמעט בכל פינה.

יפגש מספר שחלק ממחזיקי המניות של הקבוצה האהודה בכל העולם, הם פרו פלסטיניים וכי לא אחת "עלתה דרישה שלהם לסלק את הדגלים הישראלים לחלוטין, אבל ראשי הקבוצה הודיעו להם בצורה חד משמעית - אנחנו לא נוותר על הדגלים ועל הקשר שלנו עם ישראל. לא טוב לכם עם זה? אנחנו נסתדר גם בלעדיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully