וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיזה מסכנים האוהדים (לא של חיפה)

13.4.2003 / 0:01

לעיני בלומפילד מלא וססגוני, משחק הדרבי הגדול של ת"א הצליח לאכזב את כולם (0:0), מלבד את אוהדי הקבוצה מעיר הכרמל שחזרה לפסגה. קלינגר ואבוקסיס: מצטערים שלא הובקעו שערים

האוירה המצויינת בבלומפילד, היוותה את התפאורה לאחד מהדרבים הגדולים והחשובים ביותר בכל הזמנים, מבחינת המשמעות וההשלכות שלו. לפני שהשופט הבינלאומי אלון יפת, הוציא את המשחק לדרך, ראו רבבות האוהדים את ותיקי שתי הקבוצות, מסיימים את משחקם ללא שערים, בדיוק כפי שקרה במשחק האמיתי.

מחצית ראשונה טובה יותר של הפועל

בדקות הראשונות לא נרשמו אירועים מיוחדים, מלבד השתעשעות מיותרת של שביט אלימלך, שכמעט עלתה לו בשער של פרוחננקובס. בדקה ה-9 העלה סלים טועמה כדור חופשי לרחבה, הולמאי התמקם מצויין והיה חופשי לנגיחה מקרוב, אבל למזלו של שטראובר הכדור של ההונגרי לא הלך לכיוון המסגרת. ההזדמנות הראשונה הביאה לדקות טובות של הפועל, אשר החלה להשתלט על המשחק ככל שנקפו הדקות.

בדקה ה-22 בעיטה למסגרת של בן לוז מרחוק, מצאה את לירן שטראובר מוכן. לא עברה דקה וכבר התקפה מסודרת מן העבר השני, שמסתיימת בגבהה של בנין משמאל ובנגיחה חלשה של פרוחננקובס לידיים של אלימלך והמשחק מתאזן. בדקה ה-31, ניסה ברוך דגו, שנמצא בתקופה חלשה לאורך הסיבוב השלישי, להפתיע את אלימלך בבעיטה חדה מקצה הרחבה, אך הכדור חלף ליד השער.

המשחק התחמם. הולמאי קיבל צהוב בעבירה על הייס (לא עזב אותו למן הפתיחה), אח"כ הפיל אבוקסיס את פרוחננקובס בעבירה, כשהשופט נותן את היתרון לדגו שהמשיך לרוץ והופל ע"י בן לוז. הלטבי חם המזג של מכבי, התעצבן ונכנס בלוז בהתקפה שלאחר מכן, אחרי שהקשר האדום כבר שיחרר את הכדור. צהוב מס' 2 במשחק. שתי דקות לסיום המחצית וההזדמנות האמיתית הראשונה של מכבי תל אביב מגיעה, לאחר מתפרצת שניהל אלי ביטון. שחקן הכנף הצהוב הקפיץ כדור יפה לפרוחננקובס (כן, שוב הוא) שעצר ובעט מהאויר החוצה.

מחצית שניה של מכבי

המחצית נפתחה עם בעיטה של בן לוז, שקיבל כדור ארוך מיעקב הילל המצויין, אבל נלחץ ע"י ההגנה ומול השער בעט אל החלק העליון של שער 5. לא עברו כמה דקות ותרגיל קרן של טועמה מצא שוב את הרגל של בן לוז. שטראובר כבר נכנע, אבל הכדור חמק החוצה, עדיין 0:0.

גם אחרי שעה של משחק, לא הצליחו שתי הקבוצות להשתחרר מהמתח והעניין התרכז ביציעים, כשהמשטרה מצליחה לתפוס אוהדים משני המחנות, על אירועים אלימים ועל אחזקה אסורה של רימוני עשן ואבוקות.

דווקא קשטן הימר ראשון, כשהכניס בדקה ה-68 את פיני בלילי, במקום סרגיי קלשנקו על משבצת החלוץ המרכזי. קלינגר ראה והחליט לעשות גם הוא חילוף, כשהכניס את עמיר תורג'מן במקומו של אלי ביטון שהיה דווקא מסוכן היום. החילופים העלו את רמת המשחק ובדקה ה-72 בעט פרוחננקובס כדור מסוכן מרחוק. אלימלך היה מוכן. עברה דקה ותורג'מן נשלח לרחבה, כשהשוער האדום יוצא לקראתו, במקום ליפול, העדיף תורג'י לברוח קצת הצידה ומזוית קשה הקפיץ כדור מסוכן למספרת חלשה של פרוחה, שהפריעה לאפשרות נגיחה מסוכנת יותר של בנין.

התקפה יפהפיה של מכבי תל אביב, שהתחילה במהלך השתחררות מצויין של ברונו הייס בדקה ה-76, הסתיימה אצל ברוך דגו, שעבר בין שני מגינים, נכנס לרחבה ובעט מקרוב החוצה. טועמה הוחלף ע"י אייל בן עמי עשר דקות לפני הסיום, רגע לפני שאלימלך הציל שער בטוח של טל בנין, שנגח לאחור כדור מסוכן מהגבהה של הייס. אח"כ הגיעו כרטיסים צהובים לעברם של אבוקסיס, הייס וטל בן חיים, שהאטו במקצת את הקצב.

בדקה ה-85, החליף שי אבוטבול את עמרי אפק בחילוף השלישי והאחרון של קשטן. אח"כ עוד ניתנה למכבי הזדמנות טובה להבקיע ממצב נייח, אך הבעיטה של הייס היתה חלשה מדי. לא עברה דקה ושוב הזדמנות צהובה, כשפרוחננקבס נוגח מצויין לפינה ומוצא שוב פעם את אלימלך, אולי הטוב ביותר בשורות הפועל היום. בסיום 0:0 והאוהדים המסכנים חוזרים הביתה, כשהם רואים לפניהם את מכבי חיפה. המשחק היה אולי משעמם, אך הצמרת נותרה מעניינת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הרכבים

הרכב הפועל ת"א: שביט אלימלך, יעקב הלל, אלון חלפון, יגאל אנטבי, רמי חליס, יוסי אבוקסיס, גאבור הולמאי, בן לוז, סלים טועמה (איי בן עמי), עומרי אפק (שי אבוטבול), סרגיי קלשנקו (פיני בלילי).

הרכב מכבי ת"א: לירן שטראובר, ג'ון פנסטיל, גדי ברומר, טל בן חיים, אבי סטרול, טל בנין, ברונו הייס, אלי ביטון (עמיר תורג'מן), ברוך דגו, תמיר כהן, אנדראס פרוחננקובס.

הסכמה בין המחנות: "היה משחק טקטי"

מאמן מכבי תל אביב, ניר קלינגר: "פחדתי שהמשחק ששיחקנו ביום רביעי ישפיע עלינו וריעננתי את השורות עם הכנסתו להרכב של תמיר כהן שהיה מצויין. היתה עליונות שלנו במחצית השניה, אז ראינו רק קבוצה אחת על המגרש. אמנם היה משחק קצת טקטי, אבל סה"כ אני מרוצה מהיכולת שלנו". (ערוץ 2)

קלינגר הוסיף ודיבר על ההחמצות של המחצית השניה, "צריך לתת את הנשמה ואת הלב כשאתה מול השער, זה לא היה היום. אני מאוכזב מהתוצאה כי הגיע לנו לנצח. החילוף של תורג'י הוסיף לנו עוד תנופה. היה דרבי חם, דרבי עם אוירה, אבל בלי גולים ואני ממש מתנצל על זה." (ערוץ 1)

קשר מכבי תל אביב, טל בנין אמר: "היה משחק מאוד עצבני, מאוד פיזי, חיפה יצאה המורווחת הגדולה ממנו, חבל שלא הצלחנו להבקיע לפחות שער אחד. חבל שנותנים פרסום לכל מעשי האלימות, יש לנו מספיק צרות במדינה גם כך, בכל דרך אפשרית, צריך להוקיע את הדברים האלה מהספורט". (ערוץ 1)

מדבריו של קשר הפועל ת"א, יוסי אבוקסיס, ניתן היה להבין כי המשחק הזהיר השתלם בסופו של דבר: "מאכזב קצת לא לנצח, אבל כשאתה מפסיד זה הרבה יותר קשה. היה משחק טקטי של שתי הקבוצות, אבל הדרך עוד ארוכה, יש עוד שבעה מחזורים. נלחמנו וזה מה שחשוב, הפועל ת"א קבוצה טובה שתרוץ עד הסוף". (ערוץ 2)

אבוקסיס גם דיבר על משחקו המצויין של יעקב הילל הותיק, "לדעתי הוא היה המצטיין במשחק, הוא הגיע לכל כדור ושיחק חכם. בכלל, היה משחק עם הרבה לחימה. חבל רק על האוהדים המסכנים". (ערוץ 1)

לוני הרציקוביץ', דיבר בעיקר על תופעות האלימות שקדמו לדרבי והתייחס גם לאוהדים שנתפסו, אשר כתבו מכתבי נאצה כנגדו: "אוהדים כאלה צריכים להיות מורחקים מהחברה בישראל ולאחר מכן מהכדורגל לכל החיים. אם נעשה זאת, נחסוך הרבה, לא נעשה כך ונשלם על כך וחבל. באנגליה נוהגים האוהדים להתייצב במשטרה בזמן משחק ושם תופעת החוליגנים היתה גרועה יותר." (ערוץ 1)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully