וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפסע מרבע הגמר: הפועל יקנעם הרשימה בשלב הבתים של היורוקאפ

28.10.2024 / 18:15

אלופת ישראל בכדורמים נשים הפתיעה עם שני ניצחונות בשלב הבתים בברלין, אך נותרה עם המחמאות בלבד. סטרוגו: "היינו רחוקות כמה רגעים מלהעפיל לשמונה הגדולות במפעל"

תיקתקנו, 28.10/ספורט1

הפועל יקנעם בכדורמים נשים רשמה הישג אדיר בשלב הבתים של היורוקאפ והייתה כפסע מההעפלה לשלב רבע הגמר. הקבוצה שזכתה באליפות ישראל ונחשבת למועדון המעוטר ביותר בעשור האחרון, שיחקה במוקדמות הצ'מפיונס ליג לפני כמה שבועות כשהסגל כלל למעשה את סגל נבחרת ישראל ששיחק תחת השם הפועל יקנעם. היא לא הצליחה להעפיל לשלב הבתים של המפעל הראשון בחשיבותו, אך העפילה אוטומטית לשלב הבתים של היורוקאפ שנחשב למפעל השני בחשיבותו ביבשת.

באיגוד הכדורמים החליטו שלא להמשיך עם המתכונת בה הנבחרת משחקת תחת השם הפועל יקנעם גם במפעל היורוקאפ, ובמועדון החליטו למרות בעיות רבות - הן מבחינה תקציבית והן מבחינת היעדר מתקן לערוך בו אימונים מספיקים - לצאת בכל מקרה לתחרות ולייצג את המועדון והמדינה.

בהופעתה הראשונה בשלב בתים אירופי, יקנעם הדהימה את יתר הקבוצות ורשמה שני ניצחונות לצד שני הפסדים בשלב הבתים שנערך בברלין. יקנעם ניצחה את קטלוניה הספרדית, מועדון מהוותיקים והמוערכים באירופה ואשר סיימה במקום השני בבית ב', הבית בו שיחקה יקנעם וכן את שפאנדאו הגרמנית כאשר יקנעם הייתה בפיגור 7:4, כשתי דקות לסיום המשחק. אל היום האחרון של שלב הבתים הגיעו שחקניות יקנעם כשהן יודעות שניצחון של אתניקוס היוונית על קטלוניה יסדר להן העפלה לרבע הגמר, אלא שהספרדיות הצליחו להפתיע ויקנעם נשארה עם המחמאות האדירות.

הפועל יקנעם כדורמים נשים. דפנה וונדל, אתר רשמי
שחקניות הפועל יקנעם/אתר רשמי, דפנה וונדל

את המועדון הישראלי מאמן הסרבי מילוש ברדיץ' שנחשב למאמן מוערך מאוד בזירה הבינלאומית. ברדיץ' הצליח להוביל את יקנעם להישג למרות שהייתה הקבוצה היחידה בשלב הבתים ששיחקה ללא שחקניות זרות. את התקפת המועדון הובילה מייסדת המועדון ומי שנחשבת כבר שנים ארוכות לשחקנית המובילה בישראל, שונית סטרוגו וכן מריה מיה בוגצ'נקו שאחרי כמה עונות באירופה חזרה לישראל ותשחק בשורות האלופה.

מלבד השתיים שיחקו בסגל השוערת מיכל כץ שהדפה שני פנדלים בדו קרב הפנדלים מול שפאנדאו והובילה לניצחון המרשים של יקנעם, יהב פרקש שחזרה אחרי שיצאה לשחק בליגה היוונית, דר מנקרמן שחזרה למועדון אחרי שתי עונות באירופה, נופר הוכברג, מיה שחורי, כרמל רחום מייה תירוש, נגה לוינשטיין, מיקה וונדל, תהל לוי שגם כן חזרה לליגה הישראלית אחרי שנתיים באירופה וגיל כהן. כמו כן מנהלת הקבוצה דפנה וונדל הייתה חלק מהמשלחת.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מילוש ברדיץ' מאמן הפועל יקנעם כדורמים נשים. Tino Henschel, אתר רשמי
המאמן מילוש ברדיץ'/אתר רשמי, Tino Henschel

ברדיץ': "בשבילנו עצם ההשתתפות בטורניר זאת הצלחה גדולה. לנצח שני משחקים נגד קבוצות גדולות באירופה, מוכיח לנו שאנחנו בדרך הנכונה ושעם עבודה נכונה ותנאים מתאימים נוכל אפילו להעפיל לשלבים גבוהים במפעל. לפעמים בספורט אתה צריך גם קצת מזל, אבל אני שמח שהאכזבה שלנו מגיעה מהעובדה שאחרי המשחק האחרון שלנו, סיכויי ההעפלה לרבע הגמר היו גבוהים מאוד".

סטרוגו: "אני שמחה שהייתה לנו ההזדמנות לשחק במפעל היוקרתי הזה ולהוכיח שאנחנו שייכים אליו, זה נתן לכולנו ניסיון חשוב ומשמעותי. אני חושבת ששיחקנו בצורה מאוד קבוצתית והצגנו כדורמים איכותי, וזאת למרות הקשיים הרבים שנתקלנו בהם בדרך ושהקשו על ההכנה. לא הרבה ציפו שנתמודד על העלייה, והיינו רחוקות כמה רגעים מלהעפיל לשמונה הגדולות במפעל. אז כמובן שיש אכזבה גדולה כשאתה כל כך קרוב, אבל אני גאה שהמועדון הקטן שלנו הגיע למעמד הזה ושמחה שהצלחנו לייצג את העיר והמדינה בתקופה הקשה הזאת בצורה מכובדת. מקווה שבעזרת תמיכה מהגורמים הרלוונטיים, נצליח להגיע ולייצג את המועדון גם בשנים הבאות במפעלים האירופים, ולהפוך את זה למסורת".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully