וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכון ייחודי לצ'יפס: מי יעצור את קנזס סיטי?

23.10.2024 / 21:55

קנזס סיטי היא הבלתי מנוצחת היחידה אחרי עוד הופעה דומיננטית בסן פרנסיסקו, אבל האם היא הקבוצה שמשחקת הכי טוב בליגה? אורן גרינמן מסכם בבלוג "פיק סיקס" את השבוע השביעי של העונה

שחקן קנזס סיטי צ'יפס קארים האנט חוגג מול סן פרנסיסקו, האלופה עדיין בלתי מנוצחת. Thearon W. Henderson, GettyImages
קארים האנט והצ'יפס בכיוון של ת'ריפיט?/GettyImages, Thearon W. Henderson

וכך נותרה לה רק קבוצה אחת ויחידה ללא הפסד העונה, האלופה המכהנת קנזס סיטי צ'יפס. האם היא גם זאת שנראית/משחקת הכי טוב בליגה? ממש לא בטוח. אפשר בהחלט לטעון שהרייבנס, הליונס ואולי עוד קבוצה או שתיים נראות טוב יותר, אבל KC היא היחידה שמושלמת - ואת זה אי אפשר לקחת ממנה, ובעיקר אי אפשר לקחת ממנה את העובדה שבניגוד לאחרות, זה מרגיש שיש לה עוד הילוך או שניים להעלות, שהיא שומרת מאופסן לינואר.

לבלוג המלא של פיק סיקס לחצו כאן

שש תובנות כלליות לגבי שבוע 7

  • אחרי שנעצתי מזלג בעונות של ארבע קבוצות בשבוע שעבר, אפשר השבוע להוסיף גם את טנסי טיטאנס, ניו יורק ג'איינטס וניו אורלינס סיינטס. הג'אגס חיים כדי למות ביום אחר, וגם הג'טס ומיאמי (בקרוב שוב עם טואה).
  • ביקשו ממני בתגובה לסיכום של שבוע שעבר להמר על עוד כמה קבוצות שנראות פחות מובנות מאליהן (עקב המאזן), אז ננסה לסמן כמה קבוצות שיכולות להפתיע, לכאן או לכאן: בגזרה של קבוצות שכרגע בתמונת הפלייאוף ולדעתי לא ישארו, החשודה המיידית היא הקולטס ב-AFC. אני לא מאמין שהמתכון הזה של קיובי שלא מסוגל למסור לפחות מ-40 יארד יחזיק. חשודה פחות מיידית היא הסטילרס, שלדעתי תסבוכת הקיוביז יכולה לחזור לנשוך אותם בישבן. בגזרה ההפוכה - אני מהמר על הראמס. הבית הזה פתוח לגמרי, וככל שהם יחזרו להיות יותר בריאים (קאפ יחזור בשבוע 8), החלון הזה ייפתח יותר.
  • כולם מדברים (ובצדק) על מחזור הקיוביז, ועל הדראפט ההיסטורי מבחינת רצף ותדירות בחירת שחקני ההתקפה, אבל מסתמן אחרי כמעט חצי עונה שהיו כמה כישרונות מאוד מרשימים גם בצד ההגנתי של הסיבוב הראשון. מעל כולם, בעיניי: ג'ארד וורס מהראמס, קוויניון מיטשל מהאיגלס, וביירון מרפי מהסיהוקס.
  • המון הופעות מרשימות של שחקני הגנה השבוע, באופן כללי - ואני חושב שזהו השבוע הראשון שבו בחרתי יותר מצטיינים מהצד הזה של הכדור מאשר מההתקפות. ציינתי כבר את דנטה פאוולר מוושינגטון, אבל גם קודי ברטון מדנבר וקובי דוראנט מהראמס מילאו את ה-Stat Sheet בצורה מרשימה מאוד.
  • הליונס בהחלט נראים כמו קונטנדרים גם בלי איידן האצ'ינסון. הם כרגע נראים ליגה אחת מעל יתר ה-NFC, כשמאחוריהם הפאקרס והויקינגס. אני עוד לא מוכן להכניס לשם את הקומנדרס או הברס (שיפגשו בשבוע 8, כנראה בלי ג'יידן דניאלס במיקס, אבל עוד נראה).
  • אני מתקשה מאוד שלא להיסחף בהתלהבות אחרי הרייבנס ומזכיר לעצמי שני דברים: א. זה לא שווה כלום מבחינתם אם זה לא קורה בינואר/פברואר; ב. ההגנה נראית הרבה פחות טוב העונה.

זרקור על: מינסוטה - דטרויט (31:29)

זה היה הפסד "מעודד", עד כמה שאפשר להתעודד מהפסד, מבחינת הווייקינגס. הם נראו טוב גם מול היריבה המרה בתוך הבית, וגם מול פיגור דו-ספרתי בשלב מאוחר של המשחק, שהוכרע בסופו של דבר על שער שדה של ג'יי בייטס.

לסאם דארנולד היה פאסר רייטינג מושלם כשהוא היה תחת לחץ במשחק הזה, והוא למעשה היה הקיובי היחיד במשחקי יום ראשון עם רייטינג יותר גבוה משל יריבו במשחק הזה - ג'ארד גוף (142.3). הוא השלים 22 מתוך 27 מסירות במשחק, עם TD ו-INT אחד מתוך חמש המסירות שכשל להשלים במשחק.

בבוקר יום שני, בווגאס מציעים יחס של 1 ל-7 על ג'ארד גוף ל-MVP, ויש מצב שזה אחד ההימורים הכי טובים היום בשוק. בארבעת המשחקים האחרונים שלו (בכולם הליונס ניצחו), גוף השלים 83.5% מהמסירות עם 10 טאצ'דאונים (אחד בתפיסה), ופאסר רייטינג מעל 140 בשלושה משחקים ברצף (רק שלושה קיוביז בהיסטוריה עשו זאת בעבר לפניו).

את הרצף המדהים הזה גוף המשיך, למרות שפלורס לא נרתע מהביצועים המרשימים של גוף נגד הבליץ העונה (אותם פירטתי בפריוויו למשחק), ושלח בליצים ב-58% מהדרופבקים. המספרים של גוף: 14 מסירות מדויקות מתוך 16 ל-149 יארד (9.3 YPA) ו-TD. אגב, גם בדרופבקים בלי בליץ גוף השלים 8 מ-9 ל-131 ו-TD, למרות שקו ההגנה של הויקינגס הצליח לייצר עליו לחץ ב-41% מניסיונות המסירה (נתון גבוה).

וזה לא רק הוא - לליונס יש יותר TDs בארבעת המשחקים האלה (18) מאי-השלמות של הקוורטרבק שלהם (15) - זה נתון שאני בספק אם קבוצה כלשהי רשמה אי פעם בתולדות הליגה. בזמן שלדיוויד מונטגומרי היה משחק פחות טוב (כולל פאמבל שעשוי היה להיות קטלני) שניים מאותם סקורים רשם ג'אמיר "סוניק" גיבס, ואחד מהם זכה ל-EDIT המושלם הזה:

בהגנה, כתבתי בעבר ואכתוב שוב - בריאן ברנץ' הוא שחקן אול-פרו. כשהאצ'ינסון בריא, הוא יותר קרוב אליו מאשר לשחקן הבא בליונס מבחינת כישרון הגנתי. נשים רגע בצד ציון 92.7 מ-PFF (הכי גבוה במשחק) ו-INT נוסף (שלישי העונה). שימו לב ל-32 בלבן כאן למטה, במהלך המרה ל-2 נקודות (נזכיר, הליונס ניצחו כאן ב-2): הוא זז מצד לצד של ה-Formation בעקבות ג'ורדן אדיסון. ברגע שאדיסון מתמקם בחוץ של השלישיית רסיברים שנוצרה כאן, בראנץ' (הסלוט קורנר), עובר לג'יילן ניילור, הסלוט רסיבר, אבל ברגע שזה חותך החוצה אחרי הסנאפ ומחליף שוב מיקום עם אדיסון - בראנץ' קורא את המהלך בשבריר שנייה ומגיב כדי לחתוך את המסירה. פשוט מדהים.

לבלוג המלא של פיק סיקס

ואיך נראה הפאס-ראש ביום שאחרי איידן? תשעה לחצים בלבד על הקיובי מתוך 27 דרופבקים (אגב, נתון מפתיע - ארבעה מהם מול גארט ברדברי מהויקינגס, שלרוב הוא די סולידי, שלושה של אלים מקניל). אבל הפעם זה לא היה קטלני, וממילא - דארנולד התמודד די טוב עם הלחץ.

אחרי המשחק הליונס קיבלו חדשות לא ממש טובות - ג'יימסון וויליאמס הולך לעוד השעייה, הפעם על שימוש בחומרים אסורים (פעם קודמת זה היה על הימורים) - שצפויה להשאיר אותו בחוץ לשני משחקים.

לסיכום: הווייקינגס לג'יט, הליונס עדיין לג'יט - לא אופתע לראות את שתיהן משחקות עמוק לתוך ינואר.

זרקור על: סן פרנסיסקו - קנזס סיטי (28:18)

בשנתיים האחרונות הבנו שמהומס לא צריך למסור עמוק כדי לנצח. אבל האם יש מצב שהוא כבר לא צריך למסור... כמעט בכלל? במשחק שבו דייק ב-16 מסירות בלבד מ-27 ל-154 יארדים, ללא TD, עם שני איבודים, ופאסר רייטינג הכי נמוך בקריירה (44.4) - הצ'יפס היו מאוד יעילים בדאון שלישי (8 מתוך 14), ושמו 28 נקודות על הלוח. וגם אם נסתכל בתמונה הגדולה, עד כה העונה, ההתקפה של הצ'יפס היא שביעית בליגה באחוז הדרייבים שהם שמו בו נקודות, ומקום שני במהלכים שלא נרשמים בהם יארדים (או שהופכים למהלך שלילי). אלה סימנים לאימון ברמה מאוד גבוהה, שממשיך להוציא את המקסימום, בעיקר בדאונים קריטיים, מהכלים המוגבלים שיש (ושלום לקארים האנט, עם עוד 2 טאצ'דאונים במשחק הזה).

אני תוהה האם ועד מתי מהומס ימשיך לפספס כאלו מסירות לעומק, לוורת'י ואחרים:

אבל מה כל זה משנה כשיש לך הגנה כמו של הצ'יפס? הפאס ראש הגיע לפרדי עם 14 לחצים מ-31 דרופבקים (5 של ג'ורג' קרלאפטיס, איש המשחק שלי). קרלאפטיס חי בבקפילד של הניינרס במשחק הזה (יש לנו כאן גם בעיית RT קשה, למקרה שמישהו פספס) וחוץ מסאק ו-TFL, הוא גם סיפק את הלחץ באינטרספשן הקריטי הזה של פרדי (פילד גול כאן היה מצמק לפיגור של פוזשן אחד):

בכלל, לפרדי היו במשחק 3 אינטרספשנים (אחד ברדזון, אחד על סף הרדזון).

ג'יילן ווטסון, הקורנר הצעיר והמצוין של הצ'יפס, נפצע וצפוי לפספס כמה משחקים, אבל האיש הכי חשוב בסקנדרי הזה היא ועודנו טרנט מקדאפי - כאן עם מהלך אדיר שמונע דאון 1 בתוך העשר, עם PBU מהידיים של כריס קונלי (אגב, במהלך העוקב, פרדי מסר את אחד מתוך שלושת האינטרספשנים שלו).

ומה יש לומר על הניינרס? איוק גמר את העונה עם ACL, דיבו ניסה לשחק עם דלקת ריאות שהסתבכה. ראינו משחק טוב של קיטל וכמה ניצוצות מהרוקיז, פירסול וקאווינג, אבל כאמור - זה לא היה נראה כמו העונה שלהם עוד באוף-סיזן, ועכשיו עוד פחות. סיבה קטנה לאופטימיות: ההגנה של הניינרס מתחברת, והיא 5 לאורך שלושת המשחקים האחרונים לפי DVOA.

ועוד קטנה כללית - בציוץ למעלה ארי מאירוב חושב שהפייק יציאה מהסיידליין של מהומס, במהלך קריטי בסוף רבע שלישי, זה "Awesome" - ובכן, אני חושב שזה טריק קצת מלוכלך, ולא ספורטיבי, בדיוק כמו הפייק-סלייד. כשקוורטרבק מראה כוונה לצאת, הוא יודע (פשוט כי השופטים אוכפים את החוק בהתאם) שלרוב, שחקן ההגנה יאפשר לו לצאת, כי תאקל חזק שיוודא יציאה יוביל לדגל של 15 יארד. מהומס השתמש בזה לטובתו, כדי להרוויח כאן עוד כמעט 30 יארדים - ולדעתי זה פסול, ומהלך שצריך לזכור בפעם הפעם שריצה כזאת לסיידליין תוביל לתאקל חזק ודגל צהוב שייזרק בעקבותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully