וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע נחת: דיא סבע חזר להיות הברומטר של מכבי חיפה

22.10.2024 / 11:30

הפוסט שעורר סערה אחרי ה-7.10 ויצר קרע עם הקהל לא היה המכשול היחיד לחזרת הקשר, שגם יחסיו עם דגו עלו על שרטון. כשנה לאחר מכן, בתום השאלה קצרה באיחוד האמירויות והרבה בזכות ברק בכר שהתעקש, השחקן שהיה על סף פרידה הוא שוב מכוכבי הירוקים

תיקתקנו, 21.10/ספורט1

לפני שנה פחות שבוע, הגיע דיא סבע למגרש המקומי בקיבוץ שדות ים, שם שהו מפונים מהדרום. ההגעה של סבע הייתה אמורה להנמיך את גובה הלהבות והסערה שנוצרה בעקבות הפוסט ששיתפה אשתו ימים ימים אחדים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בשבת הארורה ב-7.10. במכבי חיפה היו סבורים שיהיה זה מהלך שירגיע את הרוחות, אבל דווקא אחרי אותו מפגש עם המפונים, כבר היה ברור לכולם שסבע ככל הנראה סיים את דרכו במכבי חיפה, לפחות לפרק זמן ממושך.

אם באותם ימים היה ברור שהפוסט המדובר דחק את סבע אל מחוץ לקבוצה כשהקרע בינו לבין האוהדים היה עצום, מבט עמוק יותר פנימה מגלה שמלבד אותו פוסט וקרע עם הקהל, גם היחסים עם המאמן דאז מסאי דגו לא היו מושלמים, וזאת בלשון המעטה.

גורמים המעורים בפרטים יודעים לספר בדיעבד שדגו לא אהב את גינוני הכוכבות של סבע, כשבניגוד ל"כוכבים" אחרים בקבוצה התחושה הייתה שסבע חושב וגם מביע את דעתו שהוא צריך להיות על הדשא בכל רגע נתון. גם מהצד של סבע הייתה תחושה שהיחס אליו, המקצועי ומבחינת מעמדו בקבוצה, לא מכבד מצד המאמן. כבר נראה היה שהיה שהפוסט הוא רק הטריגר הסופי שיוביל לפרידה.

דיא סבע עם זר לזכר אוהדי מכבי חיפה. היציע הצפוני, אתר רשמי
דיא סבע עם זר לזכר אוהדי מכבי חיפה/אתר רשמי, היציע הצפוני

כאשר ברק בכר מונה למאמן מכבי חיפה לא היה נראה שמישהו חושב על חזרה של סבע למדים הירוקים, אבל המאמן החדש-ישן החליט לקחת את הסיכון - לא רק להחזיר את סבע לסגל, אלא גם להפוך אותו לשחקן המשמעותי ביותר של הקבוצה.

"ברגע שברק הבין שצ'ארון שרי לא חוזר, היה ברור לו שמבחינת ישראלים יש רק שחקן אחד שיכול להיכנס לנעליים שלו בכל הנוגע לניהול המשחק והמספרים", קובע גורם המעורה בפרטים, "ברק היה נחוש שבסופו של דבר הקהל, גם אם לא כולו אז רובו, יקבל את דיא ויבין שהוא חלק משמעותי מהקבוצה".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
דיא סבע שחקן מכבי חיפה חוגג שער. דני מרון
הברומטר של מכבי חיפה/דני מרון

בכר, שידוע כאחד שיודע להשיג את מה שהוא רוצה, הצליח ככל הנראה גם בגזרת סבע להרגיע את הרוחות. ההגעה של הקשר לחלל ההנצחה לפני כשבועיים סימנה אולי יותר מכל את סגירת המעגל. סבע נכח בטקס האזכרה שאליו הגיעו גם משפחות שכולות של אוהדי מכבי חיפה שנפלו או נרצחו בשנה האחרונה וכתב בלוח הזיכרון: "לא נשכח את אהבתכם למכבי", כשהוא מוסיף את חתימתו.

"אמנם אין קהל במשחקים האחרונים, אבל במשחקים שהיו אוהדים, היה ניכר שהסיפור הזה כמעט לחלוטין מאחורה", מעיד שחקן בקבוצה, "גם אם היו שריקות בוז, הן היו מעטות וחלשות מאוד. בסוף כולם הבינו שדיא הגיע מכוון מטרה ומאוד רעב להצליח - גם באופן אישי, אבל יותר חשוב להוביל את מכבי חיפה לאליפות".

מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, עם דיא סבע. ברני ארדוב
ככל הנראה, ברק בכר הצליח גם עם דיא סבע/ברני ארדוב

הערב בטדי (19:30) סבע יעלה לכר הדשא ושוב צפוי לספוג שריקות בוז רמות, אלא שהפעם זה יהיה מהקהל של היריבה, מאוהדי בית"ר ירושלים, בעוד אלפי אוהדי מכבי חיפה שיגיעו למשחק יהיו לצדו וינסו לדרבן אותו להוכיח עם בישול או שער שיענה לאוהדים המקומיים ביציעי טדי.

סבע, כך ניכר היטב, הוא הברומטר של הירוקים מתחילת העונה. סבע אחראי על כמעט שליש מהשערים שכבשה הקבוצה וכן על שני בישולים. בשבת האחרונה, כשסבע לא הצליח להבקיע או לבשל, היה ניכר שהירוקים מתקשים לזעזע את הרשת של רועי משפתי. הערב יצטרך סבע להתעלות על עצמו ולהוביל את מכבי חיפה לניצחון, כשכל תוצאה אחרת תוביל ללחץ משמעותי בכרמל.

"דיא הוא אחד שניזון מהדברים האלה, זה מרים אותו ולא מוריד", מוסיף גורם במכבי חיפה, "הוא אחד מהשחקנים הכי חשובים במערך שלנו והערב הוא ירצה להוכיח את זה בדיוק כמו שהוא עושה בכל משחק מאז שהעונה החלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully