וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס חדש יכשיר אנשים עם צרכים מיוחדים להיות עוזרי מדריכי כדורגל

20.10.2024 / 9:53

ארגון ספיישל אולימפיקס וההתאחדות לכדורגל יעניקו בסיום הקורס למשתתפים תעודת עוזר מדריך מטעם ארגון אופ"א: "ככה בונים חברה ישראלית מכילה יותר"

ילדי עמותת עילי אשקלון על הדשא. מתוך פייסבוק,
ילדי עמותת עילי אשקלון על הדשא/מתוך פייסבוק

קורס חדש של ספיישל אולימפיקס, הארגון הבינלאומי שמארגן את המשחקים האולימפיים לספורטאים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית ותקשורתית, יכשיר אנשים עם צרכים מיוחדים להיות עוזרי מדריכי כדורגל ולבצע תפקידים בעלי משמעות. "זה קורס פורץ דרך", מספרת קרן שרעבי, סמנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל. "הקורס מיועד לאנשים עם צרכים מיוחדים שרוצים להיות עוזרי מדריך ובמהלך הקורס ילמדו את כל מה שיצטרכו לדעת כדי לבצע את התפקיד כראוי".

הארגון פועל למען אנשים עם צרכים מיוחדים בכל תחומי החיים ומעצים אותם במיוחד דרך הספורט. הקורס החדש נערך בשיתוף עם ההתאחדות ומשתתפיו יקבלו בסיום תעודת עוזר מדריך של אופ"א. "קיימים קורסים המלמדים איך להיות עוזרי מאמנים, אבל קורס שבסופו מקבלים את התעודה מטעם אופ"א, עדיין אין. זהו קורס ראשון מסוגו בישראל", מסבירה שרעבי.

ההרשמה לקורס היא מגילאי 16 ומעלה, כשהמטרה בסיום הקורס לשלב אותם כעוזרי מאמנים בקבוצות השונות. בספיישל מתכננים להקים את ליגת החלומות בכדורגל, ובמידה והדבר יקרה, הם ישבצו את המשתתפים בעצמם להיות עוזרי מדריכים של הקבוצות בליגה. "אנחנו מקווים מאוד שנצליח להקים את הליגה, ככה שלא נצטרך להיות תלויים בקבוצות אחרות", היא אומרת.

הקורס יהיה בן שמונה מפגשים, בהם, כאמור, יקבלו התלמידים את כל הכלים על מנת להצליח כעוזרי מדריכים. הקורס מסובסד על ידי ההתאחדות לכדורגל ועלותו 1,200 שקל בלבד. "אנחנו משקיעים בקורס הזה כי אנחנו מאמינים שאנשים עם מוגבלויות יכולים להצליח בכוחות עצמם וככה אנחנו בונים חברה ישראלית מכילה הרבה יותר", מסביר עידן בורשטיין מההתאחדות לכדורגל.

כאמור, המטרה המרכזית של הקורס היא ללמד אנשים בתפקודים נמוכים להיות עוזרי מדריך, אך בנוסף לתחום הזה, ילמדו במהלך קורס גם אנשים ללא כל מוגבלות להיות מדריכים בעצמם. "אנחנו מקווים שיהיה לנו מספיק משתתפים עם צרכים מיוחדים כך שכל המחזור יוקדש להם, אבל במידה ולא נצליח, יהיה שילוב", אומרת שרעבי.

אנשים עם צרכים מיוחדים ורוצים להשתתף? היכנסו לקישור.

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully