וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה של רועי משפתי תיזכר לשנים רבות: הטור של דבורין

20.10.2024 / 11:30

ציון 9 לשוער מכבי תל אביב שנתן את משחק חייו בניצחונה על מכבי חיפה • הטור של דני דבורין

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:2/ספורט1

לא בכל פעם שבה קבוצה מנצחת בתוצאה 0:2, שוערה הוא זה שהופך לגיבור הניצחון, אבל זה מה שקרה אמש (שבת) כאשר רועי משפתי, שוער מכבי תל אביב (ציון 9), נתן את משחק חייו בניצחונה החשוב על מכבי חיפה.

השוער קר הרוח מנע במו ידיו לפחות ארבעה שערים, חלקם בהתקפות מתפרצות, בדקותיו הראשונות של המשחק, וחלקם ב־20 הדקות האחרונות. גם כשנדמה היה שחיפה עומדת להבקיע, הוא צץ בעיתוי מושלם כדי לגונן על שערו והותיר את ההתקפה הירוקה מתוסכלת עד כדי ייאוש. אומנם דברים כאלה קורים בכדורגל, אבל לא כל שני וחמישי.

ולא שמכבי תל אביב הייתה מחוץ לתמונה. במחצית הראשונה היא יזמה, שיחקה כדי להבקיע והונהגה מצוין על ידי גבי קניקובסקי, לכן לא היה ראוי ממנו לכבוש בבעיטה נפלאה את השער הראשון. מיד אחר כך ידע חברו אלעד מדמון להגיע לכדור שנהדף על ידי שוער חיפה, לנצל את התרדמת שירדה באותו רגע על ההגנה ולכבוש את השער השני.

שוער מכבי תל אביב, רועי משפתי. ברני ארדוב
צץ בעיתוי מושלם. משפתי/ברני ארדוב

מכבי חיפה לא רגילה למצוא עצמה בליגה שלנו בפיגור בן שני שערים, אבל חסרו לה התשובות לשינוי התוצאה. חלוציה החטיאו או כאמור נבלמו בידי רועי משפתי. את ההצגה שלו יזכרו כולם לשנים רבות.

במחצית השנייה נדמה היה שהצהובים יוכלו ובצדק להגדיל את יתרונם. כדור עונשין שנפסק לחובת חיפה נבעט על ידי אושר דוידה מהנקודה הלבנה, אולם השוער שריף כיוף זינק שטוח ועצר. דווקא מרגע זה ואילך הגבירו הירוקים קצב, יצרו עמדות בעיטה נוחות, אך כאמור, לא מצאו את הדרך לרשת. דולב חזיזה עדיין רחוק מאוד מכושרו הטוב, לדין דוד חסר השקט הנפשי, שבלעדיו קשה לכבוש, כמוהו גם דיא סבע המהיר והזריז שהשקיע מאמץ עצום וללא תוצאות.

בהיעדר ריכוז אין איפוא פלא שחלוצי מכבי חיפה החטיאו פעם אחר פעם. בדרכה חזרה הביתה היה על הקבוצה לשאול עצמה כיצד ומדוע היא נקלעה למצב שבו השער ננעל בפניה. מצד שני, לא בכל יום היא תשחק מול רועי משפתי ומכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully