וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה מתחילה בהתקפה: בית"ר זקוקה ליותר מהחולייה הקדמית

17.10.2024 / 15:25

הירושלמים יוצאים לרצף משחקים קשה בשבוע וחצי הקרובים - בני סכנין, מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אם השלישייה ההתקפית, בראשות ירדן שועה, לא תשפר את רמת ההשקעה ותגיע עם אפס אגו, הקבוצה תתקשה לעמוד באתגר

תקציר: בית"ר ירושלים - עירוני קרית שמונה 1:1/ספורט1

בית"ר ירושלים מתחילה בשבת הקרובה סדרה של שלושה משחקים קשים בתשעה ימים. זה מתחיל בביקור אצל בני סכנין, ממשיך באמצע השבוע הבא נגד מכבי חיפה בטדי ומסתיים מול מכבי תל אביב בטדי ביום שני לאחר מכן. עם הגעת אלמוג כהן וברק יצחקי בסיום העונה שעברה והשיפור ברמת הכדורגל, נוצרו בקיץ החולף ציפיות גדולות מהקבוצה, ויכולת טובה בגביע הטוטו רק הוסיפה לכך, אך עד עתה בליגה נראה כי בית"ר עדיין לא מצליחה להתייצב. סדרת המשחקים הזאת היא אתגר גדול עבור הצוות המקצועי.

הבלם ז'אן מרסלן היה ביום רע במשחק התיקו הביתי נגד עירוני קרית שמונה, אך המשחק הזה אופיין קודם כל ביכולת החלשה של החלק הקדמי - החולייה שאמורה להיות החזקה בבית"ר ירושלים הנוכחית. מיירון ג'ורג' מאמין שהוא שווה יותר מ-15 גולים העונה, פטריק טוומאסי של מכבי נתניה היה מעל הליגה וירדן שועה מעורב ב-40 גולים בשנתיים. המספרים שכל אחד מהם יכול לספק הם גבוהים מאוד, השאלה היא מה כל אחד תורם לקבוצה מעבר לכך.

מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי. ברני ארדוב
הציפיות גבוהות, והמחויבות צריכה להיות בהתאם. ברק יצחקי/ברני ארדוב

אפשר לחזור למשחק ההפסד של בית"ר לעירוני טבריה 1:0 בחוץ ולספסולו של שועה. הצוות המקצועי ספג ביקורות קשות על כך, אולם כמעט בכל משחק בו טוומאסי ושועה משחקים יחד, רואים בעיה ברמת ההשקעה של החלק הקדמי. הקבוצה חשופה יותר וליריבות קל יותר להגיע למצבים. שלא לדבר על כך ששועה, שאינו משחק בתפקיד הנוח לו ביותר, הרבה פעמים משקיע פחות וזה משהו שיצחקי ועוזריו לא יכולים לחיות איתו.

זה בלט מול מ.ס. אשדוד שהייתה בעשרה שחקנים, במחצית הראשונה נגד בני ריינה ובמשחק נגד קרית שמונה. בית"ר תתקשה לייצר יציבות אם כל שחקן מהשלישייה הקדמית (כולל ג'ורג', שאמנם עשה שינוי, אך עדיין זה לא פשוט עבורו אחרי שנים שהשקעה לא הייתה חלק מהמשחק שלו) יעמוד בדרישות של הצוות ויעבוד כמו שמצפים ממנו. בית"ר הנוכחית שואפת כל הזמן ללחוץ גבוה. בשיטת משחק כזאת, אם כל הקבוצה לא תעבוד, היא תהיה בבעיה. מאמנים יריבים כבר נותנים הוראות למעברים דרך האמצע או כדורים ארוכים לחלוצים, מריחים את ההזדמנות, אפילו שחקנים בקרית שמונה סיפרו בסיום שהופתעו מהיכולת להגיע למצבים קלים נגד הקבוצה מהבירה.

האירוע במשחק מול טבריה קצת "מגביל" את הצוות אל מול הקהל ביכולת לספסל את שועה, אך הגיע הזמן שגם השחקן ייקח את עצמו בידיים. בין אם יצטרכו אותו כחלוץ, בימין או באמצע, בשלושת המשחקים הקרובים הוא יצטרך לרוץ, לתת גוף ולעבוד קשה כדי שבית"ר תוכל לעבור את הסדרה הזאת בהצלחה. הצוות מכיל אותו, יודע מה "לא לראות" או "לא לשמוע", אך אם ירגישו שזה פוגע מקצועית בקבוצה, לא נתפלא אם שועה יראה את הספסל שוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
זה מתחיל בו. ירדן שועה/קובי אליהו

בסך הכל, עד כה בית"ר עם 10 נקודות מ-15 אפשריות, קצב צבירה מצוין, אך הציפיות והדרישות של הצוות המקצועי גבוהות יותר, בעיקר ברמת המשחק וגם ביכולת לנצח משחקים בהם הקבוצה פחות טובה, לדעת להראות יותר אופי ו"רוע" שחסרים לה - זאת קפיצת המדרגה שבית"ר צריכה לעשות אם היא רוצה להתקדם.

אם עד עכשיו דיברו על כך שהיא לא במספרים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ההשקעה הגדולה של אלונה ברקת בהפועל באר שבע השנה יצרה פער גדול ברמת הסגל גם לעומת בית"ר (תקציב שכר השחקנים בבאר שבע עומד על 40 מיליון שקל לעומת 20 מיליון בירושלים), ואם הצהובים-שחורים שואפים להיאבק על המקום השלישי, מעבר לצוות מקצועי, כל שחקן יצטרך לתת מעצמו משהו אחר ונטול אגו כדי שזה יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully