וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש לראש: המטרות שעומדות בפני מכבי חיפה בדרך לפסגה

17.10.2024 / 13:50

הקוף שבכר עוד לא הוריד מהגב ("הוא בטוח יעשה זאת"), האיום של פער גדול בשלב מוקדם של העונה ("יושב בראש") והתרומה ההתקפית שחייבת להגיע: האתגרים שהירוקים חייבים לצלוח כדי לסיים את משחק העונה בראשות הטבלה

תקציר: מכבי חיפה - בני סכנין 0:3/ספורט1

ביום שבת תעלה מכבי חיפה על כר הדשא בטדי למה שמוגדר על ידי רבים סביב המועדון כמבחן האמיתי הראשון של הקבוצה מאז ההדחה המוקדמת מאירופה. הירוקים פתחו בצורה נהדרת את העונה עם ארבעה ניצחונות ותיקו, ובעיקר עם תצוגות מרשימות. למרות ההתחלה החיובית, בחיפה יודעים שעבור האוהדים, התקשורת וחובבי הכדורגל בארץ, כדי להכריז על פתיחת עונה טובה צריך לנצח את אחת הגדולות והקרב הישיר מול מכבי תל אביב הוא הזדמנות טובה עבור ברק בכר והחניכים שלו לתת חותם סופי על כך שההדחה מאירופה, הביקורות על ההתנהלות ובניית הקבוצה והמתיחות עם הקהל נותרו מאחור, ושהקבוצה בדרך לעוד עונה חלומית גם בקדנציה השנייה של בכר בכרמל.

אחרי זמן רב, המאמן צפוי ליהנות מסגל מלא כאשר גם שון גולדברג השלים אימון ויוכל להיות בסגל אם כך יוחלט, וגם דולב חזיזה אמור להיכלל למרות שלא סיים אימון מלא ואף נמצא בתכניות של בכר להרכב, זאת לפי ההערכות הראשוניות.

לצד היתרונות המשמעותיים שיש לבכר והחיבור שנוצר ומצליח עד כה בפתיחת העונה, עושה רושם שהירוקים יצטרכו להתגבר על כמה אתגרים כדי לחזור לחיפה עם שלוש נקודות.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
קוף אחד הוא עדיין לא הוריד מהגב. ברק בכר/מאור אלקסלסי

הקוף היחיד

בכר שבר כמעט כל שיא אפשרי בקדנציה הקודמת שלו בכרמל, ניצח את מכבי תל אביב אחרי תקופה ארוכה בה מכבי חיפה לא הצליחה לעשות זאת, זכה באליפות בעונה שכללה השתתפות בליגת האלופות והוריד לא מעט קופים שישבו על גב המועדון בעשור שקדם להגעתו.

יחד עם זאת, דבר אחד בכר עדיין לא הצליח להשיג כמאמן חיפה והוא ניצחון חוץ על היריבה הגדולה מתל אביב. בשבת הוא יתארח שוב אצל הצהובים, כשהמשחק אמנם יתקיים בטדי, אך האצטדיון צפוי להיות כמעט מלא באוהדי מכבי תל אביב בלבד. "כשמתכננים את העונה, אין מטרה כזו לנצח את מכבי תל אביב", קובע גורם במכבי חיפה, "אבל ברור שמבחינתו האישית ברק רוצה לרשום אצלנו ניצחון חוץ על מכבי תל אביב כמו שהוא הצליח להשיג כמעט כל דבר אפשרי בכדורגל הישראלי. זה בטוח משהו שהוא ישיג במכבי חיפה".

גורם אחר במועדון טוען: "זה בכלל לא משהו שנוגעים בו. המטרה היא לנצח את מכבי תל אביב כי אנחנו רוצים להמשיך במומנטום ולרוץ קדימה. זו הסיבה היחידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
מוקדם מדי להיקלע לפער של 6 נקודות. מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

המשחק החסר

המצב הביטחוני הביא לדחיית המשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים כבר פעמיים, מה שהותיר את הירוקים עם משחק חסר בטבלה ועם חיסרון של נקודות לעומת היריבה ביום שבת. מכבי תל אביב תגיע למשחק עם שלוש נקודות יותר, כשניצחון של ז'ארקו לאזטיץ' ושחקניו יגדיל - גם אם רק באופן זמני - את הפער לשש נקודות, פער שנחשב לגדול בשלב כל כך מוקדם של העונה.

מכבי חיפה שתצטרך עוד פעמים רבות העונה להצטיין בצד המנטלי, תעמוד למבחן ראשון בזירה המקומית בידיעה שהקרב הישיר עלול לפתוח פער שישפיע לפחות בתודעה: "ברור שזו רק פתיחת הליגה וכל תוצאה שלא תהיה לא תקבע, אבל כמובן שבתפיסה, להגיע למשחק מול בית"ר עם שש נקודות חיסרון זה כבר משהו שיושב בראש", הודה שחקן בקבוצה, "אבל יש פה קבוצה חזקה מנטלית שמאמינה בעצמה ואנחנו מבינים שבסוף זה משחק חשוב, אבל עוד משחק. בטח בשלב הזה".

דיא סבע שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
גם כשהוא בכושר נהדר, צריך עזרה. דיא סבע/קובי אליהו

באתי לעזרת חבר(ים)

למרות המשחק החסר, מכבי חיפה כבשה עד כה יותר מכל קבוצות הליגה וסיפקה תצוגות שכללו שלישיות ורביעיות. אלא שמבט על חלוקת השערים מגלה ש-2/3 מהשערים נכבשו על ידי דיא סבע ודין דוד שנמצאים בכושר הבקעה נהדר, בעוד שהשליש הנוסף כולל שני שערים של הבלם אולכסנדר סירוטה, שני שערים עצמיים ושער נוסף של פרנזי פיירו שכבר איננו בקבוצה.

בעונות הקודמות שלו בחיפה, לבכר היה כוח אש בלתי נגמר. אם דוד לא היה כובש, היה שם את פיירו שייתן את הטון. אם שני החלוצים היו במשחק רע, צ'ארון שרי, סבע, עומר אצילי, דולב חזיזה ואחרים הצטרפו מהקישור ונתנו את התפוקה הנדרשת לניצחון. בהרכב הנוכחי של בכר עושה רושם ששני קשרי האמצע - מחמוד ג'אבר ועלי מוחמד - הם לא אלה שיתרמו בכמות דו-ספרתית עד סוף העונה, והמטרה של האיש על הקווים צריכה להיות להכניס למוד של הבקעת שערים את שחקני הכנף חזיזה, מתיאס נהואל וקסנדר סברינה, כמו גם את המחליפים שיעלו מהספסל דוגמת ליאור רפאלוב, גדי קינדה, עילאי חג'ג' (שבמשחקים האחרונים כלל לא היה בסגל) ואחרים, כדי שיהיה חיפוי לסבע ודוד במקרה שלא יצליחו לכבוש.

לדבריו של גורם במכבי חיפה, "תמיד יש שחקנים שבולטים בשערים. ברור שצריך שיהיו כמה וכמה שחקנים שמספקים מספרים - ויש לנו כאלה שמסוגלים לכך. אנחנו בטוחים שגם נגד מכבי תל אביב וגם בהמשך הליגה זה ממש לא רק דין ודיא, אלא חולייה התקפית שבה בכל רגע נתון יש כמה שחקנים שיכולים לכבוש".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully