וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפול על גן איידן: סיכום השבוע בפוטבול

16.10.2024 / 9:52

הליונס היו בזון מטורף, אבל היו מחליפים את הניצחון הענק בדאלאס ברגל בריאה של איידן האצ'ינסון. קיילב וויליאמס מראה שהוא לא ברייס יאנג, ואלה רק חלק מהחדשות הטובות בשיקגו. הבלוג של אורן גרינמן חוזר מהפסקה לסיכום שבוע 6

מה שווה הניצחון הזה? א יידן האצ'ינסון יורד מהמגרש בדרך שבה אף אחד מהליונס לא רצה וציפה שזה יקרה. Sam Hodde, GettyImages
מה שווה הניצחון הזה? א יידן האצ'ינסון יורד מהמגרש בדרך שבה אף אחד מהליונס לא רצה וציפה שזה יקרה/GettyImages, Sam Hodde

שבוע 6 של העונה לא רק כלל כמות די מפתיעה של תבוסות כואבות (רק 5 מתוך 14 משחקים נגמרו בפער של פוזשן אחד, כשאחד מהם הוא הפייק-קאמבק של הברונקוס, בעוד ששבעה הסתיימו בהפרש של שלושה פוזשנים לפחות), אבל הוא חשף (בעיניי) כמה קבוצות שרבים חשבו שיכולות להיות קונטנדריות, אבל למעשה הן עוד די רחוקות משם. המפגש בין הניינרס לסיהוקס הוא אחד, וגם זה בין הקומנדרס לרייבנס - אפשר היה לראות את הפערים (שלאו דווקא השתקפו לגמרי בתוצאה) בין הקבוצות שכבר הלכו רחוק ובנויות לשם מהבסיס, לאלו שעוד לא ממש.

רוצים לקרוא עוד? הבלוג המלא של פיק סיקס על שבוע 6

שש תובנות על שבוע 6:

  • זוכרים שהתלוננו שאין יותר בליגה התקפות ושחזרנו 20 שנים אחורה? חשבו שוב. כמות הנקודות הממוצעת למשחק בשבוע 6: 49.2. כמות הנקודות הממוצעת בשבועות 1-2: 42.7.
  • נהגתי לחשוב שיש בין קבוצות בליגה הסכם לא כתוב, שכאשר שמשחק גמור מעשית - מסיימים אותו בצורה מכובדת בהרצה של השעון, מבלי להשפיל את היריבה. מה שהבאקס עשו לסיינטס השבוע, ובעיקר - מה שהליונס עשו לקאובויס (כולל מגוון של טריק-פלייז כדי לנסות לאופנסיב ליינמנים שלהם להיכנס לאנדזון) - שינה את דעתי.
  • קשה יהיה לחלוק על כך שהבית הכי עוצמתי בליגה הוא ה-NFC צפון. לא רק שכל הקבוצות בו עם מאזן חיובי, ארבעתן מוליכות את הליגה מבחינת הפרש הנקודות המצטבר עד כאן (וייקינגס עם 61+, ליונס עם 60+, ברס עם 47+, פאקרס עם 41+).
  • חמישה רוקי קיוביז פתחו השבוע משחק - מרשים מאוד לכשעצמו. לא כולם היו מרשימים באותה מידה, אבל אפשר בהחלט לומר שכרגע יש שני שמות שמובילים את השורות, והם גם שתי הבחירות הראשונות בדראפט: קיילב וויליאמס וג'יידן דניאלס (ובהחלט אפשר לנהל דיון על מי מהם מרשים כרגע יותר).
  • מבחינת הקבוצות הבאות, העונה כבר גמורה: בראונס, ריידרס, פנתרס ופטריוטס. הבאות בתור: ג'קסונוויל וטנסי. הבנגאלס עוד חיים כדי למות בשבוע אחר.
  • בשבוע שבו שתי המושלמות היחידות היו בחופש (צ'יפס וויקינגס), הרייבנס והליונס נראו כמו הקבוצות הכי מרשימות בליגה. כמובן שבמקרה של דטרויט, ישנה פציעה מצערת שעשויה להסיט את כל הרכבת מהפסים.

זרקור על: דאלאס - דטרויט

אם הייתם שואלים את אוהד הליונס הממוצע, וגם את המאמן דן קמפבל, "האם היית מחליף את הניצחון המרשים הזה בהפסד בתוצאה דומה, כדי לשמור את איידן האצ'ינסון בריא?" - אני כמעט משוכנע ש-100% מהנשאלים היו משיבים בחיוב. אבל זה לא המצב - והשבר שלו בעצם השוקית גומר לשחקן הנהדר הזה את העונה.

האבידה של האצ'ינסון אדירה, אין דרך אחרת לתאר אותה. קשה לי לחשוב על שחקן שאינו קוורטרבק שכל כך חשוב לקבוצה שלו - הדומיננטיות של האצ'ינסון, בקו הגנה שאינו מצטיין במיוחד בפאס ראש (עם כל הכבוד לשני הסאקים של אלים מקניל במשחק הזה), היא מה שאפשר לליונס ללכת בכל הכוח על מגני פינה בדראפט האחרון.

האצ'ינסון הוביל את הליגה עם 144 לחצים על הקוורטרבק בעונות 2023-2024, לפי PFF (מקום שני אחריו - ניק בוסה עם 130). מתחילת העונה, הוא רשם 72 Pass-Rush Wins - הכי הרבה שנמדד לאורך ששת השבועות הראשונים של עונה, מאז תחילת הפעילות של PFF ב-2004. כל זאת, למרות שהליונס היו בחופש בשבוע 5.

רוצים לקרוא עוד? הבלוג המלא של פיק סיקס

טוב, בואו נדבר על המשחק. קודם כל - היה לנו כאן סקוריגמי, התוצאה היוניקית ה-1087 בתולדות הליגה. זה היה כבוד מפוקפק במיוחד מבחינת הקאובויס, ששוב מושפלים בבית עם יותר מ-40 נקודות בראש (פעם שנייה העונה, לצד שבוע 2 נגד הסיינטס, והם ברצף של ארבעה הפסדי בית רצופים, כולל הפאקרס בפלייאוף עונה שעברה).

הקאובויס פצועים מאוד בהגנה, בעמדת האדג' (וגם החיסרון של אריק קנדריקס הורגש היטב) - אבל מהם התירוצים בהתקפה? דאק רשם עוד שני איבודים, והחבורה סביבו פימבלה פעמיים נוספות.

שימו לב לבריאן ברנץ' (השחקן הכי טוב בסקנדרי של הליונס, ושחקן ההגנה השני בטיבו שלהם אחרי האצ'ינסון) - מספר 32 בלבן, במהלך הזה הוא היה אמור לשמור על ג'יילן טולברט, אבל הוא שומר עיניים וקורא את דאק, נסוג לאחור מהשטח שלו באזורית כדי לבצע את החטיפה האקרובטית הזאת ברדזון. אני עד היום לא מבין איך הוא גלש מסיבוב 1 בדראפט של שנה שעברה.

הליונס לקחו אישית את ההפסד אשתקד, ועשו כל שביכולתם להשתעשע בהגנת הקאובויס, עם דגש על שימוש בשחקני קו ההתקפה במשחק המסירה.

זרקור 2: שיקגו - ג'קסונוויל

אם הייתם חלק מהחבורה שהספידה את קיילב וויליאמס והשוותה אותו לברייס יאנג אחרי שבועיים - שבועות 3 עד 6 (כולל) אמורים היו להיות חוויה מפכחת עבורכם. קיילב מראה שיפור ומוסיף עוד אלמנטים למשחק מדי שבוע, ושבוע 6 לא היה חריג. הוא הוסיף למאזן שלו עוד 4 מסירות לטאצ'דאון, כולל שתיים לקינן אלן שסופסוף נראה בריא.

נקודה לשיפור בשיקגו? התחלות איטיות בהתקפה: הם הקבוצה היחידה בליגה שלא שמה על הלוח אפילו נקודה בכל הדרייבים הפותחים שלה העונה. הג'אגס, שספגו TD ב-4 דרייבים פותחים רצופים, הצליחו לעצור אותם מהר מאוד. לפי מה שקורט וורנר, הפרשן במשחק, אמר - שיין וולדרן, מתאם ההתקפה, נמנע מהשיטה הפופולארית של תיסרוט 15 המהלכים הראשונים של ההתקפה במשחק. אז אולי הגיע הזמן לשבור את השיטה הזאת ולתסרט.

ההגנה של הברס המשיכה להיות מאוד, מאוד סולידית: אינטרספשן, שני פאמבלים (געגועים לטי.ג'יי אדוארדס, עם חילוץ הכדור המוצלח מהידיים של אוון אינגרם). הברס מובילים את הליגה עם שבע השמטות שיצרו והשתלטו עליהם.

ומה נגיד על הג'אגס (הסגל הרביעי הכי יקר בליגה, אגב, מבחינת כסף מזומן שמשולם לו העונה)? לפריוויו שלי למחזור קראתי "כסף חכם", ונראה שבג'קסונוויל לא ממש הבינו את משמעות המושג. טרבור לורנס ממשיך לתסכל אותי מאוד - מצד אחד להשלים מסירות שנראה שיש קיוביז בודדים בליגה שמסוגלים להשלים, ומצד שני לפספס כדורים עם תופס פנוי לחלוטין.

השורה התחתונה עגומה. הג'אגס לא רשמו סתם חמישה הפסדים - הם איבדו יתרון 17 נגד מיאמי, העניקו לבראונס את הניצחון היחיד שלהם העונה, הפסידו ב-31 נקודות את החצי הראשון נגד באפלו, ואז הגיע המשחק הזה.

יש להם עוד שבוע בלונדון, לחשוב על מה שעשו ולהתכונן לפטריוטס, אבל לא אופתע אם דאג פידרסון ישלם את המחיר ולא יעלה על טיסה חזור לפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully