וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אהרון: "אנחנו כבר לא בימים שמספיקות לנו המחמאות"

15.10.2024 / 15:36

עוד פתיחת עונה לא טובה, הסיבה לצירוף אלצ'בסקי, הדרישה של פיבן לעזוב לפני סגירת החלון והכרטיסים האדומים: המנהל המקצועי של הפועל ירושלים דיבר על הכל

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 1:3 על הפועל ירושלים/ספורט1

הפועל ירושלים שוב חווה פתיחת עונה לא פשוטה, כשהיא עם ניצחון אחד בלבד בששת מחזורי פתיחת ליגת העל. עם זאת, כמו בעונה שעברה שבסופו של דבר הסתיימה הרחק מהתחתית הבוערת, במועדון משדרים עסקים כרגיל ומעניקים את מלוא הגיבוי והתמיכה למאמן זיו אריה ולשחקנים.

היום (שלישי) פנה שי אהרון במכתב לחברי העמותה וסיפק התייחסות מפורטת להתנהלות המועדון ויכולת הקבוצה בשבועות האחרונים. "זו פתיחת עונה מורכבת מאוד עבורנו מהרבה בחינות, עם פער מאוד גדול בין מידת שביעות הרצון שלנו מבניית הסגל, איכותו והשחקנים שהצלחנו להשיג, לבין התוצאות בפועל. לצידן, התעוררו מקרים שלא מאפיינים אותנו, וצריך לגעת בהם", כתב אהרון.

מאמן הפועל ירושלים זיו אריה, עם המנהל המקצועי שי אהרון. ברני ארדוב
"רוצים תוצאות. בודקים את עצמנו ומשקיעים כל הזמן"/ברני ארדוב

"מבחינת גיוס השחקנים, למרות המלחמה, הצלחנו להביא כמעט בכל המקרים את האופציה הראשונה שרצינו. נוסיף לזה גם את ההצלחה המסתמנת עם אנדרו אידוקו, שאמור היה להיות שחקן נוסף בסגל, אבל כבר עכשיו ברור שמדובר בשחקן מאוד איכותי. מצד שני, אנחנו מתמודדים לראשונה עם אתגרים שהם חלק מהגדילה של המועדון, ואתגרים אחרים שנובעים מחוסר מזל.

"בשורה התחתונה, יש לנו סגל מאוד איכותי, כולל פוטנציאל עתידי אסטרטגי, אבל התוצאות רחוקות שנות אור ממה שציפינו. זאת קבוצה שבפוטנציאל הייתה אמורה להשיג הרבה יותר נקודות. אנחנו לא שבעי רצון, אבל זוכרים שזו גם תוצאה של העובדה שבשום שלב לא היה לרשות צוות האימון סגל מלא.

"מקצועית, נפריד את המשחק בסמי עופר מול הפועל חיפה, שהיה באמת נוראי -ברמת הגישה, המוכנות, בכל האספקטים. זו הייתה פשוט קריסה שלא יכולה לקרות אצלנו, והיא לא תחזור על עצמה. לא התוצאה, לא היכולת, אלא הגישה. זו אחריות שאנחנו לוקחים על עצמנו, גם כמועדון וגם השחקנים וצוות האימון.

"למעט המשחק הזה, בכל המשחקים 'היינו שם'. כלומר, יש רוח לקבוצה, יש זהות והקבוצה הזאת מצאה את הזהות שלה מהר מאוד למרות שיש בה המון שחקנים צעירים. החיבור של השחקנים לקבוצה ולמועדון טוב. אפשר לנתח את שאר המשחקים - מול חדרה, ריינה, מכבי תל אביב, הפועל ב"ש אפילו בעשרה שחקנים, היינו שווים הרבה יותר - אבל ברור שבשורה התחתונה התוצאות לא טובות. אנחנו כבר לא בימים שמספיקות לנו המחמאות, אנחנו רוצים תוצאות. אנחנו בודקים את עצמנו ומשקיעים כל הזמן בפיתרונות מקצועיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טימו מוזי בית"ר ירושלים לצד שחר פיבן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"פיבן אמר דברים קשים"/ברני ארדוב

על התקרית עם שחר פיבן לקראת סגירת חלון ההעברות: "הרבה ממה שנכתב בנושא הזה היה לא נכון. כל האינטראקציה של שחר התבצעה מולי. זו היתה השתלשלות העניינים: בסמוך למשחק מול מכבי תל אביב תורגל ההרכב הראשון, שבו הוא לא נכלל. שחר התאמן כרגיל ואחר כך התקלח ונסע הביתה. רק בערב הוא ביקש לדבר איתי על הנושא, ולמחרת נפגשנו. זה היה רגע לפני סגירת חלון, והשחקן תבע לעזוב. לאחר מכן לא הגיע לאימון. ראינו את דרך ההתנהלות של שחר, כולל הדברים הקשים שנאמרו, בחומרה. על כן הוא עלה לוועדת משמעת ונענש.

"בינתיים, שחר חזר לפעילות שוטפת ומתאמן בצורה מאוד רצינית. אי-השיתוף שלו נובע מסיבות מקצועיות בלבד - בדיוק העניין שעליו הוא הלין. ההתנהלות שלו עכשיו מכבדת, למרות שברור שהוא לא מרוצה ממעמדו המקצועי. יאמר לזכותו שמרגע שנסגר חלון ההעברות הוא מתאמן טוב ומנסה להצדיק את מקומו".

הפועל ירושלים הודיעה על החתמתו של השוער מרקו אלצ׳בסקי. הפועל ירושלים, אתר רשמי
אהרון הסביר מה עומד מאחורי צירופו של אלצ׳בסקי/אתר רשמי, הפועל ירושלים

צירופו של השוער מרקו אלצ'בסקי: "כשהסתכלנו על שוק השוערים בקיץ, הבנו שלא נוכל להביא שוער ישראלי בעל שיעור קומה ולכן החלטנו ללכת לשוק הזרים. מוקדם מאוד, כבר לקראת סוף העונה, ידענו שאנחנו הולכים להיפרד מאדליי - שבשנה האחרונה הפסיק להתקדם ואפילו הלך קצת אחורה.

"ביקשתי ממחלקת הסקאוטינג ומראש מערך השוערים להביא שני מועמדים סופיים מכל קטגוריה - מבוגר ומנוסה, וצעיר עם פוטנציאל, ואחר כך פתחנו את זה לדיון, בצוות המקצועי הרחב. בסופו של דבר החלטנו שהפערים בפוטנציאל לא מצדיקים להביא שוער יקר יותר לשנה אחת. אם הוא היה שלוש רמות מעל לליגה, מילא. היה בזה טעם. מכיוון שהפערים היו קטנים, החלטנו להביא שוער מאוד מאוד צעיר, מליגה פחות טובה, שידענו שייקח לנו זמן לאקלם אותו לכדורגל הישראלי אבל התקרה שלו הרבה יותר גבוהה.

"מלכתחילה, ידענו שייתכן שבטווח הקצר - בחלק הראשון של העונה - לא נצליח ליהנות ממנו. זה מה שקורה עכשיו, ולקחנו את זה בחשבון בידיעה שנדב זמיר הוא שוער שיכול להחזיק משחקים בליגת העל. ההשתלבות של מרקו אמנם לא מהירה כמו שרצינו, אבל רואים סימני שיפור והתקדמות ואנחנו בטוחים שברגע שהוא יתפוס את המקום שלו, הוא יהיה שוער טוב".

שחקן הפועל ירושלים אנדרו אידוקו סופג כרטיס אדום. ברני ארדוב
"אי אפשר להתעלם מהעובדות". עוד כרטיס אדום שנשלף לחובת הקבוצה/ברני ארדוב

לסיום אמר אהרון על טעויות השיפוט: "אני שומע את הטענה שקל לשופטים לשרוק נגדנו. אי אפשר להתעלם מהעובדות ולאורך השנים אנחנו באמת סובלים מהחלטות שיפוט שנראות לפעמים לא הגיוניות. מאחורי הקלעים אנחנו עושים את כל מה שאפשר על מנת לשנות את זה, אבל אני לא מוכן שנלך למקום של קורבנות ורגשי נחיתות - אנחנו לא מועדון קטן, וגם בהתאחדות אנחנו לא מקבלים יחס כמועדון כזה. אנחנו מתייחסים לטעויות לגופו של עניין ועושים את הכול במסגרות הלגיטימיות, הפוליטיות והמשפטיות.

"נכון, אנחנו לא מתבהמים ולא מתלהמים, דבר שלפעמים הוא חיסרון בכדורגל הישראלי, אבל זה המועדון ואלה הערכים שלו, ויש לזה המון יתרונות. כרגע אנחנו משלמים מחיר, אבל אנחנו לא ניתן למציאות לשנות את דרך ההתנהלות שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שי אהרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully