וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יידון לעצמו: סאנצ'ו רוצה להשלים את סיפור הקאמבק שלו

אחרי ההתרסקות המפוארת במנצ'סטר יונייטד והריב המתוקשר עם טן האח, הכוכב לשעבר שיקם את עצמו בקדנציה השנייה בדורטמונד, וכעת מסתער מחדש על הפרמיירליג במדי צ'לסי

תקציר: צ'לסי - נוטינגהאם פורסט 1:1/ספורט1

הסיפור של ג'יידון סאנצ'ו יכול היה לקבל תפנית שונה לחלוטין ולהסתיים בצורה הרבה יותר שלילית, הרי זאת לא הפעם הראשונה (וכנראה האחרונה) שבה כוכב צעיר ומבטיח חותם במועדון פאר עם תג מחיר עצום, נכשל ומאבד מומנטום באופן מפתיע. כלומר בפועל, מסלול ההתרסקות של סאנצ'ו התקדם באופן מסונכרן עם הכשלונות שמלווים את מנצ'סטר יונייטד כבר שנים, אולם כיום, כשהוא כבר רחוק פיזית מאות קילומטרים מאולד טראפורד ובמרחק שנות אור בשמחת החיים שלו ובהשוואה למועדון, ג'יידון סאנצ'ו כנראה מעולם לא היה מאושר יותר בקריירת המשחק המקצוענית שלו.

השדים האדומים רדפו אחר שירותיו של סאנצ'ו במשך תקופה ממושכת והיו נתונים לתחרות עצומה על מנת להנחית אותו בתיאטרון החלומות, בעסקה ששוויה עמד על שבעים ושלושה מיליון לירות שטרלינג בחוזה לחמש שנים. ביחס לתפוקה שסאנצ'ו אמור היה לספק, מדובר בסכום סביר בהחלט עבור שחקן התקפה שדאז, בגיל 21, כבר יצר לעצמו מוניטין כאחד משחקני הכנף המרגשים ביותר בכדורגל האירופאי.

סגנון המשחק של סאנצ'ו, כפועל יוצא של מבנה אישיותו, מבוסס על לקיחת סיכון. אותו סיכון שלקח כשהעז לומר למנצ'סטר סיטי 'תודה, ולהתראות' לאחר שהפנים שההזדמנויות שיינתנו לו בקבוצה הבוגרת עתידים להיות מוגבלים למדי, אם בכלל, והחליט בגיל 17 לעבור לבורוסיה דורטמונד. סאנצ'ו כבש חמישים שערים ב-137 הופעות במדי דורטמונד והפך לשחקן האנגלי השני היקר ביותר אי פעם (קדם לו הארי מאגווייר, תמורתו שילמה יונייטד שמונים מיליון לירות שטרלינג) כשהצטרף ליונייטד בקיץ 2021 תחת שרביט האימון של אגדת המועדון, אולה גונאר סולשיאר.

''ג'יידון הוא שחקן שמתאים לד.נ.א. של יונייטד, לא רק כקבוצה, אלא כמועדון. המתנו לרגע הנכון כדי לצרף אותו לקבוצה ואני משוכנע שהוא יהיה חלק חשוב מההווה והעתיד שלנו למשך שנים רבות'', הצהיר המנג'ר הנורבגי, שסיים את דרכו בקבוצה חודשים ספורים לאחר הגעתו של סאנצ'ו.

שחקן מנצ'סטר יונייטד ג'יידון סאנצ'ו לצד המאמן אריק טן האח. OLI SCARFF/AFP, GettyImages
חזית יוצאת דופן. סאנצ'ו וטן האח/GettyImages, OLI SCARFF/AFP

שינויי המנג'רים באולד טראפורד היוו ניסיון נוסף של השדים האדומים לשוב לימי התהילה, אך בזמן שאריק טן האח, המנג'ר ההולנדי שהצטרף ליונייטד שנה לאחר הגעתו של סאנצ'ו, אמנם הוביל את הקבוצה לזכייה בשני תארים בשנתיים, במסגרת הליגה האופן שבו יונייטד סיימה את העונה הקודמת ופתחה את עונת 25/24 הוא זהה לחלוטין ומאכזב למדי. העונה הראשונה של טן האח בתפקיד עוד נראתה חיובית למדי, אבל לצד הנסיגה הדרמטית בעונה השניה, כבר בתחילתה נפתחה חזית מתוקשרת ויוצאת דופן בין המנג'ר לסאנצ'ו, שאיבדה פרופורציות ויצאה מכלל שליטה במהירות. זה החל מכך שטן האח הותיר את סאנצ'ו מחוץ לסגל למשחק נגד ארסנל בספטמבר 2023 לאחר שטען ש-'השחקן לא נבחר על בסיס הופעותיו באימונים'.

במנצ'סטר יונייטד אתה מוכרח לעמוד בסטנדרט מסוים על בסיס יום יומי ולקראת המשחק נגד ארסנל, סאנצ'ו לא עמד בסטנדרט הנדרש'. סאנצ'ו, שיכול היה להטמיע את הערותיו של מאמנו ולהוכיח לו על כר הדשא ששגה ובהקדם, נפגע מכך שמאמנו יצא לתקשורת עם סוג ההצהרה והעיתוי שלה, ובחר להשתמש בחשבון הטוויטר שלו כדי להגיב. 'בבקשה, אל תאמינו לכל מה שכותבים! אני לא אאפשר לאנשים לומר דברים שאינם נכונים. אני מאמין שישנן סיבות אחרות לעניין הזה, אבל מעדיף שלא להיכנס לזה כעת. מציגים אותי כאשם כבר תקופה ממושכת, וזה פשוט לא הוגן. כל שאני רוצה זה לשחק כדורגל עם חיוך על פני ולתרום לקבוצה שלי', שיתף. מכאן, הדרך של סאנצ'ו לעזיבת המועדון הייתה קצרה למדי כשבחר לתקוף את מאמנו (גם אם בדרך עקיפה) בניגוד לעצות של מקורביו, שייעצו לו פשוט להוריד את הראש, לעבוד קשה יותר באימונים ולשוב לקבל הזדמנויות ראויות במועדון בהמשך. סאנצ'ו ויונייטד חיפשו פתרון זמני והשחקן שב לדורטמונד בחלון ההעברות של ינואר 2024 במטרה לשוב ולשחק כדורגל, ובעיקר, לחוש אהוב ונתמך בסביבה מוכרת ועוטפת.

'כששבתי לחדר ההלבשה היום, פשוט הרגשתי שחזרתי הביתה. הקשר שלי עם האוהדים, האהבה שלי לעיר. אני מאושר לשוב וללבוש את המדים הצהובים-שחורים', אמר כששב למועדון הגרמני וסגר מעגל באופן רשמי. סאנצ'ו, שלא שיחק באופן רשמי קרוב לחצי שנה (וכלל לא התאמן עם הקבוצה הבוגרת), הסיר באופן מהיר את החלודה כשעלה כמחליף במשחק הבכורה שלו, יומיים לאחר שחזר למועדון. שבוע לאחר מכן הוא כבר פתח בהרכב ותרם את חלקו באופן חיובי לקמפיין ליגת האלופות המרשים של דורטמונד, שהסתיים בהפסד בגמר בוומבלי לריאל מדריד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'יידון סאנצ'ו שחקן צ'לסי לפני ארון וואן-ביסאקה שחקן ווסטהאם. רויטרס
גל של אופטימיות. סאנצ'ו בצ'לסי/רויטרס

הקיץ, בסיום השאלתו לדורטמונד, סאנצ'ו שב להתאמן עם מנצ'סטר יונייטד באופן סדיר, אך לשני הצדדים היה ברור שאין לו עתיד במועדון ועליהם למצוא פתרון, ובהקדם, שישרת את האינטרסים של כל הצדדים המעורבים. צ'לסי המתחדשת עם מנג'ר חדש על הקווים היא שזכתה בשירותיו והשאילה אותה לעונה תמורת עשרים וחמישה מיליון לירות שטרלינג, עם התחייבות מצדה לרכוש אותו באופן קבוע מיונייטד בסיום עונת 25/24.

צ'לסי בגרסתה הנוכחית היא צ'לסי חריגה, דינמית ובעיקר- בעלת מודל ניהול שונה מכל דבר אחר שאי פעם נוסה בפרמייר ליג- ולמרות חוסר יציבות ופסימיות מאז שינוי בעלי המועדון, פתיחת העונה של הבלוז השיבה גל אופטימיות שלא סחף את יציעי סטמפורד ברידג' כבר תקופה ממושכת.

בהנהגתו של קול פאלמר (שמוגדר כיום על ידי רבים כשחקן הטוב בפרמייר ליג), צ'לסי לא מפסיקה להבקיע ומציגה כדורגל תוסס ואטרקטיבי, ולצד יכולות העל של פאלמר, סאנצ'ו מוגדר כאחת הסיבות המרכזיות לפתיחת העונה המשכנעת. הוא בישל באופן עקבי בהופעותיו נגד בורנמות', ווסטהאם יונייטד וברייטון, שסייעו לצ'לסי לנצח וליצור מומנטום חיובי ומרשים וגם במשחק הליגה האחרון בו הקבוצה נעצרה עם תיקו 1:1 ביתי מול נוטינגהאם פורסט, סאנצ'ו היה מעורב, היווה נקודת אור משמעותית ורשם 90 דקות משחק מלאות לראשונה מאז שהגיע למועדון.

הבלוז כבר פגשו את אלופת הפרמייר ליג, מנצ'סטר סיטי, במחזור הפתיחה, אולם הערב (18:30, ספורט1) יתמודדו עם האתגר הגדול ביותר שלהם מחוץ למערב לונדון כשיצפינו לאנפילד לעימות החזיתי מול ליברפול. מול המכונה המשומנת של ארנה סלוט והר הגעש בצד האדום של מרסיסייד, צ'לסי יזדקקו להופעת על מצדו של סאנצ'ו, שיתמודד באופן ישיר עם חברו לשעבר בנבחרת הלאומית, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וינסה להוכיח באחת הבמות המרכזיות ביותר בכדורגל האנגלי שהויתור של טן האח ויונייטד עליו היה טעות מכרעת, ממנה צ'לסי החדישה יכולה רק להרוויח, ובגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully