וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית הכנסת הקטן בעולם: שלמה שרף נכח בהנחת אבן פינה לזכר נכדתו

15.10.2024 / 9:23

שרף היה בין האורחים שהוזמנו לבית הכנסת בעיירה סנטאנדרה בהונגריה, ונכח בחניכת האנדרטה לזכר נרצחי ה-7 באוקטובר. איציק בן לולו, אביו של אוראל אבוחצירה ז"ל שנרצח גם הוא: "נמשיך להנציח את נרצחי טבח שמחת תורה בכל מקום שאפשר בעולם"

אנדרטת זיכרון למאי נעים בסנטאנדרה, הונגריה/באדיבות איציק בן לולו

ביום ראשון נחנכה בעיירה סנטאנדרה שבהונגריה אנדרטה לנרצחי 7 באוקטובר. זה קרה בבית הכנסת בעיירה, שהוא חדר קטנטן עם חצר, ומוכר כבית הכנסת הקטן בעולם.

במקום הונחה אבן פינה לזכר מאי נעים, נכדתו של שלמה שרף שהייתה בין הנרצחות ממסיבת הנובה,
בנוכחות שרף, בתו ואמה של מאי ענת שרף נעים, שגריר ישראל בהונגריה יעקב הדס-הנדלסמן ורעייתו. כן נכחו איריס ואיציק בן לולו, הוריו השכולים של אוראל אבוחצירה, שהציל אנשים בגבורה לפני שנרצח אף הוא, יחד עם אחיו אנאל ואביאל.

איציק בן לולו אמר: "הוזמנתי על ידיד שלמה וענת לטקס ואני מבטיח שאנחנו נמשיך להנציח את נרצחי טבח שמחת תורה בכל מקום שאפשר בעולם. לא נשכח ולא נסלח לעולם".

אנדרטת זיכרון למאי נעים בסנטאנדרה, הונגריה/באדיבות איציק בן לולו
איציק בן לולו וענת שרף נעים ליד האנדרטה. באדיבות המצולמים
איציק בן לולו וענת שרף נעים ליד האנדרטה/באדיבות המצולמים

בית הכנסת בסנטאנדרה, עיירת אמנים המרוחקת כ-30 דקות נסיעה ממרכז בודפשט, הוא חדר קטנטן עם חצר שמספר את סיפור הקהילה היהודית במקום, שנספתה כמעט כולה בשואה. על המקום שומרת נוצרייה מבוגרת, שחייתה בתקופה ומבחינתה משמרת את זכרון שכניה שנרצחו ואותם הכירה. בבית הכנסת ניצב ארון קודש ואוסף פריטים ותמונות מחיי הקהילה בעיירה.

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully