וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המדליסטית האולימפית מעידה: בשביל הג'ודוקא הזאת "השמיים הם הגבול"

14.10.2024 / 11:28

בסוף החודש שעבר, לאחר התאוששות מפציעה ארוכה, זכתה שקד עמיחי במדליית הארד בתחרות גביע אירופה. היא מכוונת ללוס אנג'לס, אבל יודעת שהדרך ארוכה. תמנע נלסון לוי מפרגנת: "היא דוגמה מובהקת לכך שעבודה קשה משתלמת"

שקד עמיחי. איגוד הג'ודו האירופי,
שקד עמיחי/איגוד הג'ודו האירופי

מרץ 2023. מחנה האימון בטוקיו, היה אמור להיות נקודת מפנה בקריירה של שקד עמיחי. החלום לפגוש את היריבות הטובות בעולם ולהישאב לתוך הלב הפועם של ענף הספורט בו גדלה, התגשם סוף סוף עבור הג'ודוקא הצעירה. אך במהלך קרב רנדורי אינטנסיבי, הכל השתנה ברגע אחד. חריקת כאב רועמת, שהרגישה כמו "קליק" מהברך - סימן שספורטאים רבים חוששים ממנו. משם נלקחה לבדיקות שאימתו את החשש. קרע ברצועה הצולבת ושורש המיניסקוס. פציעה שטרפה את הקלפים והותירה אותה המומה מול מציאות חדשה.

הישראלית בת ה-24 שכבר רשמה הישגים מרשימים בג'ודו הבינלאומי, הייתה בתחילתה של קריירה מקצוענית. עד אז היא זכתה ב-7 מדליות בינלאומיות והייתה אלופת ישראל 12 פעמים. לפני שנה וחצי, מיד לאחר ניתוח מורכב, החלה במסע שיקום מאתגר עקב פציעה קשה שכל ספורטאי, בכל ענף, חושש ממנה. זו אמנם קטעה את רצף ההצלחות, אך לא את רוחה. רק לאחרונה, הצעירה שמתאמנת במועדון הג'ודו של אורן סמדג'ה האגדי, חזרה לאימונים אינטנסיביים, כשהמטרה הבאה שלה היא ברורה: אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028.

בסוף חודש שעבר, כשהיא משאירה מאחוריה שיקום ארוך ומייגע, עלתה הג'ודוקא לראשונה אל מזרן הג'ודו בתחרות גביע אירופה שנערכה בפראג וזכתה במדליית הארד בקטגוריית המשקל עד 78 ק"ג. הישראלית שזכתה בעבר במדליה דומה באליפות אירופה, הגיעה לתחרות בצ'כיה בליווי המאמנת מעיין גרינברג, מצוות האימון של נבחרת הנשים ובדרך אל הפודיום היא דילגה מעל ספורטאיות מובילות בג'ודו העולמי עם ביצועים מרשימים.

שקד עמיחי עם מדליית הארד. איגוד הג'ודו האירופי,
שקד עמיחי עם מדליית הארד/איגוד הג'ודו האירופי

תמנע נלסון לוי, מדליסטית אולימפית וחברה טובה מספרת: "שקד היא דוגמה מובהקת לכך שעבודה קשה משתלמת. אחרי תקופה ארוכה ומאתגרת של שיקום, היא הצליחה לחזור וכבר לסיים את התחרות הראשונה עם הישג מרשים. לראות אותה על הפודיום היה רגע של אושר גדול, במיוחד בימים אלו. אני מאמינה שאם היא תמשיך בעבודה הקשה והתמדה בלתי מתפשרת, מבחינתה השמיים הם הגבול."

הג'ודוקא שגדלה בגבעת משואה שבירושלים הוכיחה שמעבר לכישרון, כדי להצליח בענף הג'ודו נדרשת נחישות, מסירות גבוהה ועבודה קשה. כשהיא חוזרת מהדלת הראשית אל סגל הספורטאיות העומדות לרשותו של מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, שנחשב כיום למומחה בג'ודו העולמי, כבר הראה לנו שהוא יודע לקחת יהלומים ולהעניק להם את הליטוש המדויק, עם הליווי הצמוד, על מנת להוביל אותם אל פסגת הצמרת של הג'ודו העולמי.

המשבר הנפשי והפיזי שחוותה הפך עבורה להזדמנות לפריחה מחדש. היא ראתה את התקופה הקשה כשלב קריטי להתפתחות האישית והמקצועית שלה, ושאבה מהמשבר כוחות מחודשים ופרספקטיבה רעננה. עם תובנות עמוקות על גופה ועל נפשה, יצאה לדרך חדשה, נחושה יותר מתמיד לעלות שוב על המזרן, כשהיא מחוזקת פיזית ומנטלית לקראת האתגרים המקצועיים שמצפים לה בקרוב.

הכותב הוא יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully