וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות מסרבות לשחק מול הכדורעפנית הטרנסג'נדרית, ואפשר להבין למה

13.10.2024 / 7:00

קבוצת הכדורעף של אוניברסיטת סן דייגו מעוררת סערה בגלל שחקנית שהייתה גבר ומפגינה עוצמות חריגות. אחרי ש"פוצצה ליריבה את הפרצוף" וגרמה אפילו לשדר להידהם, התביעה סביבה מובנת

בלייר פלמינג, כדורעפנית טרנסג'נדרית, "מפוצצת" ליריבה את הפנים/מתוך הרשתות החברתיות

קבוצת הכדורעף של אוניברסיטת סן דייגו סטייט מעוררת סערה בארה"ב, אחרי שיריבות מסרבות לשחק מולה מאחר שהקבוצה כוללת שחקנית טרנסג'נדרית לכאורה, בלייר פלמינג.

זו השנה השלישית של פלמינג בשורות ה"ספרטאנס רדשירט", אבל רק השנה נוכחותה משכה כותרות בארה"ב, כאשר מספר קבוצות הודיעו שהן מבטלות את המפגשים מול סן דייגו סטייט בגלל שהן טוענות ליתרון לא הוגן ואף חוששות לשלומן.

יותר מזה: חברתה של פלמינג לקבוצה, ברוק סלוסר, הגישה תביעה נגד ה-NCAA על שיתופה של הטרנסג'נדרית בטענה שהיא לא הוגנת, ואף טענה שלא ידעה שהיא שוכנת באותו חדר עם גבר.

בלייר פלמינג, שחקנית כדורעף טרנסג'נדרית. אינסטגרם, blaire.fleming, צילום מסך
בלייר פלמינג, שחקנית כדורעף טרנסג'נדרית/צילום מסך, אינסטגרם, blaire.fleming
בלייר פלמינג. אינסטגרם, blaire.fleming, צילום מסך
בלייר פלמינג/צילום מסך, אינסטגרם, blaire.fleming

בתביעה שלה נכתב שסלוסר הבחינה כי "פלמינג שיחקה כדורעף עם יכולת קפיצה ועוצמה שעלתה על זו של כל נערה בקבוצה", אבל רק כששמעה שיחה בין סטודנטים שכינו את פלמינג "בחור", הבינה למה.

ה-Spartans חוו שנה היסטורית, כשהתחילו את העונה עם מאזן 0:8, כאשר פלמינג מצטיינת. סלוסר אמרה שאמנם היא לא רצתה שיציקו לפלמינג, אבל היא לא חשה בנוח עם נוכחותה של הספורטאית הטרנסית בקבוצה. היא תוהה האם זה בטוח או הוגן עבור הנשים האחרות בקבוצה ועבור קבוצות יריבות: סלוסר זיהתה שפלמינג "מכה בכדור עם יותר כוח והרבה יותר עוצמה מכל אישה שהיא אי פעם שיחקה מולה". בנוסף, נודע לה כי פלמינג ביקשה באופן אישי לשכון איתה בחדר כשותפה בנסיעות של הקבוצה.

"הפרצוף שלה נהיה ורוד": צפו בתקרית

"דבר אחד שחשוב במקרה הזה הוא באמת שמירה על בריאותן", אמר עורך הדין של סלוסר, "זו פשוט מדיניות מטורפת ומוטעית שגונבת מנשים חלומות ספורטיביים ונותנת אותם לגברים, ובמקביל מסכנת את בריאותן ובטיחותן של הנשים". לדברי סלוסר, ראשי מחלקת הספורט של האוניברסיטה ביקשו ממנה לא לדבר על העניין.

"בית הספר תמך רק בבלייר, ולא נראה שהם באמת רצו לבדוק אותנו", אמר סלוסר. "בעיקרון אמרו לי, 'את לא צריכה להיות האדם שיכריז על הזהות המגדרית של בלייר. זה משהו שבלייר צריכה לעשות, ולא את. זה לא הסיפור שלך לספר'.... אבל לכולנו יש גם סיפור. זה לא רק משהו שבלייר עוברת. זה משהו שאני עוברת גם, וחברותיי לקבוצה. יש לי כל כך הרבה רגשות ושאלות, ואני לא יודעת איך להשמיע אותם".

כך או כך, בסוף השבוע עלה ברשת סרטון חדש מהמשחק של סן דייגו, שבו נראית פלמינג מנחיתה כדור היישר לפרצוף של יריבה, והיא ממש קורסת לאחור מהעוצמה. אפילו שדר המשחק גיחך כשראה שהפרצוף של השחקנית שספגה את המכה נהיה אדום, בעודה מחייכת במבוכה מכל הסיטואציה המורכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully