וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב האומה: נבחרת ישראל לא מנצלת את ההזדמנות שקיבלה

11.10.2024 / 6:45

זה לא מפתיע שנבחרת ישראל לא מצליחה לגרד נקודה בבית הקשה אליו נקלעה בליגת האומות, אבל מהקמפיין הזה הייתה אמורה להרוויח תובנות מקצועיות ולהתחיל לבנות בסיס להמשך, מה שבשלב זה קשה לראות. למרות היכולת הפושרת: חלאיילי צריך לפתוח בשני?

תקציר: איטליה - בלגיה 2:2/ספורט1

מיד לאחר ההגרלה שזימנה לנבחרת ישראל מפגשים עם צרפת, בלגיה ואיטליה בליגת האומות, היה ברור שהסיכויים לגרד נקודות קלושים - אבל באותה נשימה הייתה טמונה בכך גם הזדמנות. על פניו, זה נראה כמו קמפיין הכנה טוב לקראת מוקדמות המונדיאל, כזה בו יכול רן בן שמעון להתחיל לבנות את הבסיס של הנבחרת אותו הוא רוצה לראות.

בפועל, קשה מאוד לקחת משהו מהקמפיין עד כה. ישראל מתמודדת עם נבחרות שעדיפות עליה בכל פרמטר, מעצמות שמשחקות בהילוך ראשון על מנת לסמן וי ועושות את זה בהצלחה. ברגעים שהנבחרות האלה מורידות הילוך, לישראל יש מעט דקות טובות שיוצרות אופטימיות - אך זאת אופטימיות בסימן שאלה, מעין אשליה שכל כולה תלויה בגישה ובאנרגיות של היריבה באותן דקות.

הבעיה לא טמונה בכך שישראל לא מצליחה להשיג נקודות. זה היה צפוי. הבעיה העיקרית נוגעת לעובדה שהנבחרת גם לא מרוויחה יותר מדי תובנות מקצועיות לעתיד. בהסתכלות קדימה, לא ברור מי יהיו צמד הבלמים שיובילו אך אלה כנראה לא יהיו עידן נחמיאס ומתן בלטקסה, וגם לא בטוח ששלושה בלמים הוא התרחיש המועדף. גם הניסיון עם ליאל עבדה ודולב חזיזה באגפים כנראה לא יימשך יותר מדי, וגם זה שאוסקר גלוך מוצב בו כאחד משני שחקנים בהתקפה.

מתן בלטקסה שחקן נבחרת ישראל נגד צרפת. GettyImages
זו בשורה לעתיד? בלטקסה ופיינגולד מתוסכלים, צרפת חוגגת/GettyImages

אם נחפש בכל זאת תובנות מקצועיות חיוביות, אפשר לקחת אותן דווקא מהקישור של הנבחרת. מוחמד אבו פאני ועומרי גאנדלמן היו הדבר הכי אופטימי במשחק הזה. אחרי שנים של קישור לא ברור, כזה שהביא למצב שדור פרץ פותח בעמדה מספר 6 בהפסד 4:1 לאיסלנד במרץ האחרון, נראה שיש כיוון למרכז שדה חדש, אגרסיבי, חכם ויעיל. כשהשניים האלה הוחלפו, הנבחרת נחלשה באופן משמעותי.

תאי בריבו כמעט ולא הורגש, אך ניכר היה שהתרגש מהקרדיט וההזדמנות שקיבל ב-11. בן שמעון יצטרך לעשות סדר מחודש בשחקני ההתקפה שלו: נגד איטליה יעמדו לרשותו אלעד מדמון, בהמשך דור תורג'מן יחזור, ומישהו יצטרך לפתור את הפינה המוזרה מול דין דוד. אולי גם הגיע הזמן של גיא מלמד, לטורניר מוקדמות ארוך המאמן יצטרך קאדר גדול יותר של חלוצים שכבר התחשלו במשחקי הנבחרת תחתיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עומרי גאנדלמן נבחרת ישראל. GettyImages
נקודת אור. גאנדלמן/GettyImages

ענאן חלאילי הוא אחד השחקנים הכי חשובים בנבחרת ישראל, ועדיין, ברור שמשהו לא טוב עובר עליו בתקופה הזאת. זה התחיל מהקרדיט המוגבל ומחוסר הביטחון שהתפתח בעקבות זאת בליגה הבלגית. דווקא הנבחרת והטורניר החסר חשיבות מבחינתנו, הוא הזמן לאפשר לו לחזור לעצמו דרך דקות משחק. אולי הוא צריך גם לפתוח בשני נגד איטליה. לפעמים נבחרת צריכה לעזור לשחקן לחזור לעצמו בקבוצה כדי לקבל אותו בהמשך בשיאו. בשורה התחתונה, אין לנו הרבה שחקנים עם עוצמות כמו שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully