וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד גבוהה: באר שבע הפתיעה, קאמבק גם בליגת האלופות

10.10.2024 / 17:14

רצף נשבר עם קאמבק בליגת האלופות, באר שבע היא בינתיים הסנסציה של הליגה, מה איגוד הכדוריד צריך לעשות עם מכבי קריית מוצקין וסיום אופטימי לציון שבעה באוקטובר

שוער הפועל באר שבע כדוריד עומר סימון. הדר ואן קולא איגוד הכדוריד,
שוער הפועל באר שבע עומר סימון. הפתעה גדולה/הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

קאמבקים בכדוריד בדקות הכרעה זה לא משהו שרואים בכל יום. בכדורסל, נגיד, אתה יכול להיות בפיגור גבוה, אפילו דו ספרתי - אך עם עברות ועצירת זמנים אתה יכול לצמצם את הפער אפילו בפחות מדקה. בכדוריד אין את זה.

הקאמבק הגדול ביותר שהיה אולי בכדוריד הישראלי, לדוגמא, נרשם בחצי גמר הפלייאוף 2018 בדרבי הראשל"צי. משחק מספר 2, מכבי הובילה 24:29 בשלוש הדקות האחרונות, כאשר היא יודעת שניצחון מעלה אותה לגמר אחרי שניצחה בנחלת יהודה את המשחק הראשון. אבישי סמולר עם שער ניצחון בשניות הסיום ושאר שחקניו של עידן מימון הצליחו לרוץ 0:6 וניצחו את המשחק 29:30. יום שהכדוריד הישראלי יזכור לתמיד.

מדוע זה הוזכר? כי קרה משהו דומה, בערך, אמש (רביעי) בצפון מקדוניה במסגרת המחזור הרביעי של ליגת האלופות. יורופארם פליסטר הצפון מקדונית לא ניצחה בליגת האלופות 21 משחקים ברציפות. מאז שחזרו אשתקד לליגת האלופות הפסידו בכל 19 המשחקים ועוד שלושה משחקים אחרונים מהקדנציה הקודמת שלהם במפעל בעונת 05/06. במשחק אמש, פליסטר הובילה ברב המשחק, יותר נכון עד חמישים דקות. שם, כנראה האיכות הפורטוגלית והיכולת לנצח משחקים של ספורטינג, הפכה את התוצאה לראשונה, בדקה 49:42, והובילה 21:22. הפער גדל לשלושה שערי יתרון - 21:24, בדקה ה- 58:52, והמשחק היה נראה גמור. עם לחץ גבוה בהגנה ושערים מהירים הובילו את המשחק להסתיים בשוויון 24:24 ונקודה היסטורית לקבוצת הצפון מקדונית.

אנקדוטה נוספת: ספורטינג ניצחה את כל עשרת משחקי הפתיחה שלה העונה, בליגה ובאירופה. פליסטר הראשונה שלוקחת ממנה נקודה העונה.

מ.כ באר שבע, העולה החדשה לליגת העל הצליחה לקראת ראש השנה להשיג את ניצחון הבכורה שלה העונה, ובאופן מפתיע עשתה זאת נגד הפועל ראשון לציון, שמצידה זהו איבוד נקודות חשוב.

המשחק במסגרת המחזור השני של ליגת העל היה בעצם משחק הבכורה של הקבוצה מבירת הנגב, אחרי שבמחזור הפתיחה הייתה חופשית. ההפתעה הגמורה החלה עם פתיחת הפער במחצית השנייה כאשר שוער באר שבע עומר סימון עצר 20 כדורים, מתוכם שני פנדלים, ובצד ההתקפי מילוש סאביץ' הוסיף עשרה שערים. הפער גם הגיע לשבעה שערים בדקות הסיום, וזה לאחר שבמחזור הפתיחה הפועל ראשון לציון דווקא ניצחה ובענק את הפועל אשדוד.

עומר סימון, בריאיון מיוחד באתר איגוד הכדוריד לאחר המחזור השני, אמר: "זו הפתעה מטורפת, ומצד שני - הייתה לנו הרבה אמונה והיינו חזק במשחק. אני הרגשתי שהם באו לשחק - והמאמן שלהם לא נתן להם להוריד רגל מהגז. מה שקרה, שהיינו מהרגע הראשון חזק במשחק. לכל אורכו, ובמיוחד ברגעי ההכרעה במחצית השנייה".

על הקבוצה הוסיף: "יש פה בבאר שבע באמת קבוצה טובה ומוכשרת. שביעייה לגמרי טובה. שחקנים שיכולים לשחק גם בקבוצות הגדולות, ועדיין לא מיצו את הפוטנציאל. קסם עמיאל זו הדוגמא הטובה ביותר. יש פה זרים, שבראש ובראשונה פייטרים. עברתי הרבה זרים, כאלו שהיו יותר טובים ופחות, אבל פה יש זרים שרוצים להוכיח את עצמם. זה נחמד שכל הליגה לא ספרה אותנו. הניצחון הזה נותן לנו הרבה אמונה. חד משמעית, שאפשר לנצח כל משחק".

סימון דיבר על הרצון לנצח גם במחזור השלישי את חולון, אך אמש (רביעי) הפסידה באר שבע 28:43. לסיום דיבר על מטרות העונה והמשכה: "אני רוצה עד תום הסיבוב לקחת לפחות עוד ניצחון אחד מול קבוצה גדולה. באר שבע עוד תראה את הכישרון שלה גם בהמשך. זה סיבוב משחקים קצר, כך שאם נשמור על הבית וניקח נקודות מול קבוצות ברמה שלנו, מי יודע, אולי אפשר להתמודד גם על כניסה לבית העליון. להיות ריאליים, המטרה היא הישרדות"

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כדוריד חולון באר שבע. אגם לוי,
נגד חולון פחות עבד לבאר שבע/אגם לוי

מה עושים עם קריית מוצקין?

הכדוריד הישראלי הוא לא ענף קטן, כך שכל פעם שיש שחקנים, קבוצות ובעיקר מועדון מערי פריפריה איגוד הכדוריד עושה כל שביכולתו להשאיר ולפתח. עונת 2024/25 נפתחה וכבר שנה שההתקפות מלבנון והחיזבאללה תוקפים, בחודשים האחרונים המצב החמיר והסלים וקבוצת מכבי קריית מוצקין מושפעת מזה מאוד.

להתאמן זה לא משהו כל-כך אפשרי, לא באולם, בטח ובטח לא בשטח פתוח. לשחק משחקים בית וחוץ לא אפשרי, גם מבחינת סיכון וגם הקבוצה כאמור לא בכושר ולא מתאמנת. איגוד הכדוריד כרגע מנסה לעזור ככל שביכולתו עם דחיית משחקים, הזזתם ובתקווה לעתיד וטוב יותר.

שחקני מכבי קריית מוצקין בממ"ד. באדיבות המצולמים,
שחקני מכבי קריית מוצקין בממ"ד/באדיבות המצולמים

נכון לעכשיו, לא לאיגוד ולא למועדון יש את האמצעים להזיז את כל הקבוצה לעיר פחות מטובחת ושקטה. צריך לזכור שהכדוריד עדיין לא ענף מקצועי אלא רק חצי, כך שהישראלים גם עובדים או במסגרות של צבא ולימודים. האיגוד צריך לחשוב בהקדם יחד עם המועדון והועדות המקובלות מה צריך לעשות. להקפיא את העונה עבור הקבוצה, ובאותה מידה לא להוריד אותה ליגה? להקפיא את יורדות הליגה בכלל?

מה שכן, הפורמט הנוכחי של הליגה בשל המלחמה הוא סיבוב אחד לפני שלב הבתים - ועד אז חייב תשובות.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully