וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגיל בו אנשים בפנסיה, לו יש אנרגיות שיא"

ביום הולדתו ה-80 מרדכי שפיגלר האגדי, נפגש לפגישה מרתקת עם הדוקטורנטית מיכל חקוקי, המלווה את ספורטאי העילית, לשיחה מרתקת בה זכתה להרצאה פרטית המתארת את רגעי השיא בחייו והמסע המופלא בארץ ובעולם: "לא מבינים את האיכויות שיש לו"

מוטל'ה שפיגלר עם מיכל חקוקי. יחצ,
מוטל'ה שפיגלר עם מיכל חקוקי/יחצ

ביום הולדתו ה-80 מרדכי שפיגלר האגדי, נפגש לפגישה מרתקת עם הדוקטורנטית מיכל חקוקי, המלווה את ספורטאי העילית, לשיחה מרתקת בה זכתה להרצאה פרטית המתארת את רגעי השיא בחייו והמסע המופלא בארץ ובעולם.

מרדכי (מוטל'ה) שפיגלר, הוא אחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים בכל הזמנים ששיחק בעמדת החלוץ עם 32 שערים ב-83 הופעות כשאת השיא שלו הצליח רק ערן זהבי לשבור. מיכל חקוקי מעפולה, היא במקור רקדנית וכוראוגרפית העסוקה במחקר העוסק ב"סיפורי חייהם" של כדורגלני עבר מובילים בישראל תוך התמקדות באופן שתפיסת גיל בכלל ודעות קדומות כלפי גיל בפרט עיצבו את הקריירות שלהם. המחקר מתמקד במשמעות שניתנה לגיל בשלבים שונים של הקריירה מילדות עד הפרישה ולאחריה.

שפיגלר הוא הספורטאי שכבש שער בגביע העולם, במדי נבחרת ישראל במונדיאל במקסיקו. הוא נבחר ל"כדורגלן היובל", קיבל את התואר "שחקן הזהב" של אופ"א, מדליק המשואה בחגיגות הממלכתיות לציון יום העצמאות, חתן פרס מפעל חיים של ארגון השחקנים בישראל ועוד. הקריירה שלו מכובדת ומלאת הישגים מרשימים. הוא אימן קבוצות כדורגל והפך במשך השנים לפרשן מוכר בכל בית בישראל.
יש אומרים שבמהלך הפגישה עם חקוקי, שפיגלר קם מכיסאו והדגים לה מהלכי משחק. השניים נצפו מרוכזים ונדמה היה ששום דבר לא יכול להפריע לשיחתם. "מי שלא פגש את שפיגלר באופן אישי לא מבין איזה איכויות בינאישיות יש לאיש", התלהבה מיכל חקוי לאחר הפגישה.

חקוקי הוסיפה ואמרה: "פגשתי אדם מבריק, רהוט, רגיש עם מוח חד שמייצר רעיונות שלא פוסקים. הוא יכול להוות השראה עצומה להרצאות אוניברסיטאיות, למנהלים, לחיילים ולספורטאים. יצאתי מהשיחה עימו עם תשוקה לחיים. גם בגילו הנוכחי הוא רץ ומדלג בדיוק כפי שעשה כשכבש את השערים ההיסטוריים בכדורגל הישראלי והעולמי. בגיל בו אנשים מכריזים על עצמם פנסיונרים, האיש עם אנרגיית שיא. יש לי הרבה מה ללמוד מאיש כזה אצילי ונעים הליכות. יכולה לומר שאם ראיית עולם כמו שלו יכול להיות שיש לנו תקווה באחת התקופות הכי מאתגרות שידעה המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully