וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגרה נחוצה אפילו למכבי תל אביב: הטור של דני דבורין

9.10.2024 / 8:01

הפועל חדרה ומכבי נתניה שיוועו לפסק הזמן, אך הוא חשוב גם למובילת הטבלה • הטור של דני דבורין

תקציר: מכבי נתניה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

בדרך כלל פגרת נבחרות הכדורגל באירופה מגיעה בזמן לקבוצות המקרטעות בתחתית הטבלה. עבורן זהו עיתוי מצוין לחישוב מסלול מחדש, אבל הפעם הפגרה טובה גם למובילת הטבלה מכבי תל אביב.

אומנם האלופה ניצחה במחזור האחרון 1:2 את מכבי נתניה, אלא ששער הניצחון הובקע על ידי אלעד מדמון רק בדקה ה־90 בבעיטת עונשין. קדמו לניצחון הפסד 2:1 לבראגה, תיקו 1:1 עם הפועל טבריה והפסד שני בליגה האירופית 2:0 במפגש מול מיטיולן. התוצאות מצביעות על עייפות שנגרמה מהמאבק בשני המפעלים. המשחקים מול בראגה ומיטיולן היו בקצב ששחקנים ישראלים לא רגילים בו, ומכאן היחלשותה הפיזית של מכבי תל אביב.

זו עוד הוכחה לכך שקבוצות מכבי חיפה ומכבי תל אביב מצליחות בליגה שלנו בהילוך שני שאינו עונה על הדרישות בזירת אירופה. מכאן גם המסקנה שהפגרה דרושה למכבי תל אביב, אפילו שכמה משחקניה יופיעו באותו זמן בנבחרת ישראל שתתמודד עם צרפת ואיטליה.

הנהנות הגדולות מפסק הזמן בליגה הן סוגרות הטבלה הפועל חדרה, מכבי נתניה וקריית שמונה. חדרה עדיין ללא ניצחון והיא הספיקה השבוע לצרף לשורותיה את דן איינבינדר הוותיק. השאלה היא כמה זמן דרוש לו כדי לשוב לכושר משחק, שבו אין ספק שתרומתו לקבוצה תהיה משמעותית. אשר למכבי נתניה, עליה לשאול עצמה כיצד זה הפסידה בחמישה משישה משחקים שקיימה בליגה. הציפיות ממנה היו אחרות לגמרי, וכגודל הציפיות, כך אף גדולה האכזבה. כמוה קריית שמונה, שצברה עד כה 4 נקודות, המקנות לה יתרון של נקודה אחת על פניהן של נתניה וחדרה.

בתוך כל הדברים האלה אין לשכוח שהקבוצה מיצגת את קריית שמונה, העיר הצפונית, שהפכה מטרה קבועה לטילי החיזבאללה. מציאות לא פשוטה, שבה משתדל הכדורגל בישראל לחיות את חייו לצידה של מלחמה הנמשכת כבר יותר משנה.

לסיום, כמה משפטים על הכדורגלן אנדרס אינייסטה שהשבוע תלה את נעליו. אינייסטה, מעבר להיותו פנומן של המשחק, ייזכר גם בזכות היותו ספורטאי יוצא דופן לטובה שעשה שם טוב למשחק הכדורגל. אני לא זוכר משחקים שבהם לא הצטיין. אישית אזכור אותו לתמיד משום שנפלה בחלקי הזכות לשדר ברדיו את שער הניצחון שהבקיע לזכותה של נבחרתו, ספרד, בגמר מונדיאל 2010, שנערך ביוהנסבורג. הכדורגל זקוק לאנשים כמוהו, ולכן כולי תקווה שהוא ישאר חלק מהמשחק, גם לאחר שהודיע על פרישתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully