וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית העלמין הפך לאצטדיון של אהבה. בטוח אתה מסתכל ומחייך"

7.10.2024 / 20:30

מאות אוהדי הפועל תל אביב, נציגי הקבוצה וגולנצ'יקים הגיעו בית העלמין בקיבוץ עין המפרץ, לטקס האזכרה לציון יום השנה לנפילתו של סמ"ר עידן רז. אמו אתי ריגשה בדברים שנשאה, חבריו לשער 5 סחפו את הקהל ובקרוב ייחנך מגרש כדורגל על שמו

אוהדי הפועל תל אביב באזכרת עידו רז/פלייר

מאות הגיעו לבית העלמין בקיבוץ עין מהפרץ, לטקס האזכרה לציון יום השנה לנפילתו של סמ"ר עידן רז. מדובר היה בטקס מיוחד ויוצא דופן אחרי שבני משפחה, בת הזוג וחברים נשאו דברים וסיפרו על עידן ועל חסרונו הגדול. אחרי קריאת יזכור, נערך בבית העלמין מפגן עידוד של חבריו של עידן לשער 5 בבלומפילד. עידן היה אוהד נאמן של הפועל תל אביב וליווה את הקבוצה לכל משחק שאליו יכול היה להגיע.

לפני הטקס נתלו בבית העלמין דגלים של גדוד 13 של חטיבת גולני שעליו נמנה עידן ודגלי הפועל תל אביב, קבוצתו האהובה. לצד בני משפחתו, לוחמי גולני וחברי עין המפרץ, היו באזכרה אוהדים רבים של הפועל ת"א. בהובלת האוהדים הקהל שר שירים שנשמעים ביציעי בלומפילד. ממש כשהסתיים טקס הזיכרון וכשהקהל החל להתפזר, נשמעה אזעקת צבע אדום והיו מספר יירוטים. מכיוון שבמקום אין מרחב מוגן, האנשים נשכבו על האדמה על פי ההנחיות.

סמ"ר עידן רז אזכרה אוהד הפועל תל אביב. אלי אשכנזי, מערכת וואלה
אחרי קריאת יזכור, נערך בבית העלמין מפגן עידוד של חבריו לשער 5/מערכת וואלה, אלי אשכנזי
סמ"ר עידן רז אזכרה אוהד הפועל תל אביב. אלי אשכנזי, מערכת וואלה
לזכרו של סמ"ר עידן רז/מערכת וואלה, אלי אשכנזי

"בית העלמין הפך לאצטדיון של אהבה. שער 5 נפתח; האדום של הפועל והצהוב-ירוק של גולני שולטים בכל פינה", אמרה אתי, אמו של עידן, בדברים שנשאה. "אתה מסתכל עלינו מלמעלה ומחייך, אני בטוחה", הוסיפה, "הרוח שלך כאן מרחפת מעל לדגלים, הצעיפים, התופים, החברים, האוהדים, המשפחה. אני מסתכלת מסביב ותוהה - מה חשבתי לעצמי, להרעיש את המקום השקט הזה, האם אפשר להפיח חיים במקום של מתים? כל יום מחדש אני מבינה שהדרך היחידה לבחור בחיים היא לייצר חיים יש מאין, לגרום לבית העלמין להיות חי ופועם אחרת. אתה בדרכך לימדת אותי להיות יצירתית. אני לוקחת את הכאב והופכת אותו למשהו חי, חי ובועט".

האם ציינה כי בימים אלה מסתיימת בעין המפרץ בנייתו של מגרש כדורגל שיקרא על שמו של עידן וחנוכתו מתוכננת ל-25 באוקטובר. "המשחק שיחנוך את המגרש יהיה גולני מול הפועל. יהיה קרב צמוד; שתי משפחות עם גאווה ואגו. יהיה מעניין", אמרה האם. "אתה נמצא עכשיו עם החבר'ה הכי טובים שיש - מלא גולנצ'יקים, מלא הפועל תל אביב ועוד הרבה נשמות טובות וטהורות. הכדור עובר אליכם הפועל תל אביב, לסחוף אותנו עם האנרגיות שלכם", לפני שהחל מפגן העידוד של האוהדים שסחף איתו את הקהל הרב.

סמ"ר עידן רז אזכרה אוהד הפועל תל אביב. אלי  אשכנזי, מערכת וואלה
אוהדי הפועל תל אביב סחפו את הקהל אפילו בבית העלמין/מערכת וואלה, אלי אשכנזי
רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב באזכרה של עידן רז ז"ל. אלי אשכנזי, מערכת וואלה
גם יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן נכח/מערכת וואלה, אלי אשכנזי

טקס הזיכרון הזה מדגיש את אחד מביטויי האבל הבולטים בשנה האחרונה והוא מקומן של קהילות האוהדים בתהליך האבל והזיכרון. הלווייתו של עידן רז ב-11 באוקטובר בשנה שעברה, מספר ימים אחרי שנפל, סימלה היטב את החיבור המיוחד הזה. אהדתו של עידו להפועל תל אביב הייתה חלק משמעותי בחייו ולפני ההלוויה פנתה אמו, אתי, לציבור שיבוא להלוויה לבוש באדום. כאלפיים בני אדם נענו לבקשתה ולא כולם היו אוהדי הפועל ת"א. אחרי שנקבר שר הקהל "לעולם לא תצעדי לבד הפועל תל אביב".

עידן ז"ל היה בן 20 במותו. הוא היה במוצב ליד בארי במבנה שהמחבלים החלו להעלות באש. עידן ושלושה מחבריו יצאו והסתערו על המחבלים. ארבעתם נהרגו והצילו את שאר החיילים. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully