וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של חלל צה"ל יאיר ניפוסי: "מכבי חיפה הפכה למשפחה שלנו"

7.10.2024 / 13:24

איריס ניפוסי שכלה את בנה בקרב בצפון רצועת עזה: "פעם לא הבנתי את האהבה שלו לקבוצה, אבל היום אני מבינה את העוצמה"

האימון של הפועל חדרה נפתח בדקת דומייה לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל/הפועל חדרה

אימו של סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה בנובמבר 2023, דיברה היום (שני) בטקס שקיימה מכבי חיפה לזכר אוהדי הקבוצה שנרצחו ונפלו ב-7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל.

מאז נפילתו של יאיר נוצר קשר הדוק בין משפתחו לבין אנשי המועדון והאם איריס אמרה היום: "האמת היא שלא תכננו לצאת מהבית ביום כזה כאוב ועצוב, אבל אתם - מכבי חיפה - המשפחה שלנו. אתם משפחה מדהימה שעוטפת אותנו בכל רגע ורגע. אני בטוחה שיאיר היה רוצה שנהיה במעמד הזה. היום אני מבינה את האהבה שלו לקבוצה ואנחנו מרגישים חלק מכם בכך רגע נתון. חגגנו בר מצווה ליואב אחרי מותו של יאיר והצוות והשחקנים עשו מאמצים להגיע ולחבק אותנו וזו הייתה הפתעה מדהימה".

איריס המשיכה: "כאמא לא הבנתי אף פעם את האהבה שלו, אבל היום אני מבינה את העוצמה. לצערי לא התלוויתי אל יאיר למשחקים, אבל יש לי עוד ילד שאליו אתלווה. יאיר שלי נולד בחנוכה והיה ילד שכולו אור. במידות הטובות שלו ובחיוך היפה שאפיין אותו - הוא האיר כל מקום אליו הגיע. חבריו מספרים שתמיד היה לתת כתף ועצות מציינות והאנרגיה שלו הפכה אותו למרכז החבורה".

איריס ניפוסי, אמו של סמ"ר יאיר ניפוסי ז"ל, בטקס של מכבי חיפה לציון שנה ל-7 באוקטובר. שלמה וייס
איריס ניפוסי היום בטקס/שלמה וייס

איריס המשיכה: "גידלתי את הבן שלי לאהבת השם והמולדת ולכן היה טבעי שיתגייס ויהפוך לחייל ביחידה מובחרת. מפקדיו מספרים עליו שהיה צלף מצטיין והציל חיים רבים בזכות המקצועיות שלו. היה אפשר לסמוך עליו, חבריו סיפרו שהיה שומר על אופטימיות ועל חיוך גדול. היו אומרים לו כל הזמן 'ניפוסי תן חיוך'.

"בשבת בבוקר הבן שלי קיבל טלפון וטס לשטחי העוטף. לפני הקרב הספקתי להיפרד וכששאלו אותו ממה הוא מפחד הוא ענה: 'לפגוע באנשים חפים מפשע'. במהלך הקרב הוא והצוות נתקלו באש כבדה לעברם. יאיר וחברו נועם טיפסו לגבעה וירו לעבר האויב. בראשון בנובמבר הוא נפצע קשה בקרב ולאחר מכן נפטר מפצעיו לפני יום הולדתו ה-21.

"אני משתפת אתכם כי האבדה שלנו היא לא רק פרטית, זו אבדה לכל עם ישראל. זה המחיר שאנו משלמים על הזכות לחיות כאן. בכל דור דור עומדים עלינו לכלותינו ואנו העם היחידי שנאלץ לאורך כל ההיסטוריה לחרף נפשו כדי לשרוד. תמיד ידענו לקום, לנער את האפר ולצעוד לתרומה. מאחלת לכולנו שנוכל לקום מהאפר לימים טובים, במותם ציוו עלינו להיות מאוחדים למען עתידנו ועתיד ילדינו".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully