וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד גבוהה: מדור הכדוריד השבועי תוהה - האם צריך מערכת מסך אצלנו?

26.9.2024 / 21:21

השבוע ליגת העל יצאה לדרך ולצידה טקס פתיחת העונה. הכדוריד הישראלי מודה לאלון נגל על פעילותו באס"א תל אביב שהתפרקה, חן פומרנץ מונה כעוזר מאמן הנבחרת הבוגרת. וגם - האם צריך את מערכת המסך אצלנו?

ניבו לוי הפועל אשדוד. איתי אניג'ר, אתר רשמי
שופטי מסך רק במשחקים מצולמים. איך זה הגיוני?/אתר רשמי, איתי אניג'ר

ליגת העל נפתחה בשישי האחרון עם שידור במשחק שהפגיש את הפועל ראשון לציון להפועל אשדוד, וכיאה למשחק עם שידור טלוויזיוני, השופטים מקבלים את מערכת המסך. יש כמה בעיות בכדוריד הישראלי עם מערכת המסך.

הסיבה הראשונה - חוקה. מערכת המסך נכנסה לכדוריד לא לפני הרבה זמן, אך עד היום הכניסה של המערכת לא הייתה כניסה מלאה לענף. הפדרציה הבינלאומית לכדוריד (IHF) נותנת אפשרות להשתמש במסך, אך לא הוציאה חוקים ברורים מתי כן אפשר ומתי לא אפשר להשתמש במערכת. מה שגורם לפרשנות וחוקים שונים בין מדינות או פדרציות. בישראל, לדוגמא, משתמשים במסך רק במשחקים המשודרים בטלוויזיה במקרים של: שערים, הרחקות ישירות (אדום ובמקרה הצורך כחול) ואירועים משני משחק בשתי הדקות האחרונות של המשחק.

הסיבה השנייה של המערכת בישראל היא כמות השימוש. במצב הכלכלי של האיגוד הישראלי יש מחזורים שלמים שלא משודרים בטלוויזיה, ובמקרה שכן רק משחק אחד משודר. משמע במשחק אחד יש שימוש במערכת המסך, בעוד שבארבעה משחקים אחרים לא. מה שאומר שהשימוש לא שוויוני ופייר. משחקים יכולים להיות מוכרעים בזכות המערכת, ואותה קבוצה יכולה להיות מקופחת במחזור אחרי כי אין אותה. במצבים כמו חצאי גמר גביע, גמר כמובן וגמר הפלייאוף אין בעיה, שם כל המשחקים משודרים, כן אפשר להוסיף את מערכת המסך. חצי גמר הפלייאוף לא נכלל ברשימה פה, מהסיבה שגם בשלב זה רק משחק אחד משודר בכל יום משחקים.

עוד סיבה היא היקף המצלמות. אין כמות מצלמות אשר מכסות את המקרים קרוב מספיק כמו במפעלים אירופים. מה שגורם להחלטות איטיות ולא בהכרח מספקות.

הסיבה האחרונה היא השופטים. שופטי הכדוריד הישראלי, לדעתי, מנצלים את המצב שיש מסך ולא בהכרח ממהרים להרחיק או לאשר שער (מה שיכול להיות היה קורה לולא המערכת לא הייתה נמצאת).

האיגוד בשיתוף איגוד השופטים צריך למצוא פתרון, גם אם יש מצב שהמערכת לא מתקיימת במהלך העונה ולא משתמשים בה. לא כל חידוש צריך להיכנס מיד.

אלון נגל מקבל אות הוקרה. הדר ואן קולא איגוד הכדוריד,
אלון נגל מקבל אות הוקרה/הדר ואן קולא איגוד הכדוריד

תודה לך אס"א

בקיץ האחרון אוניברסיטת תל אביב הודיעה על סיום פעילות אגודות אס"א. מי שקנתה את האגודות היא עמותת "הפועל אוסישקין תל אביב" שידועה לכולם כמקימת קבוצת הכדורסל הפועל תל אביב. מי שינהל את אגודת הפועל אס"א תל אביב בכדוריד יהיה סער פרנקל, אשר סיים את תפקידו באיגוד עם נבחרות ישראל השונות.

בשלישי האחרון איגוד הכדוריד קיים טקס פתיחת שנה כמדי שנה. לאחר פרסום מצטייני העונה הקודמת והרכבי העונה (בגברים ובנשים), האיגוד הודה לאלון נגל על מפעל החיים שלקח עליו עם אס"א תל אביב.

נגל, 25 שנה באגודה, היה אחראי להחלטה להפוך את הקבוצה עם ישראלים בלבד, ולמרות ירידה לליגה הלאומית, הצליחו ילדי המחלקה וישראלים נוספים ולעלות לליגה הבכירה. בליגת העל אס"א המשיכה עם סגל ישראלי בלבד, הכוללים שחקנים רבים ממחלקת הנוער, וכנגד כל הסיכויים נשארה ליגה פעמיים. לבסוף הקבוצה הודיעה כי אינה מתכוונת לשחק בליגה הבכירה ולרדת לליגה הלאומית. נגל ניהל כמובן גם במחלקת הנוער, המדיה והצליח לגרום לילדים רבים בסביבת תל אביב לאהוב את הענף.

נגל עוד הוסיף בטקס שזה לא בהכרח הסוף, ויכול להיות שעוד נראה אותו בכדוריד הישראלי.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
דן טפר. THANASIS DIMOPOULOS / EUROKINISSI,
דן טפר/THANASIS DIMOPOULOS / EUROKINISSI

כמו ליגת האלופות, גם שאר הליגות באירופה נפתחו, ויש לנו שחקנים כחול-לבן.

בליגה הבכירה בצרפת, דניאל מוסינדי וקבוצתו סאסון-ראן פתחו שני הפסדים וניצחון עד כה. בשני המשחקים הראשונים מוסינדי לא הצליח לעזור לקבוצתו בהפסדים עם שער בלבד בכל אחד מהמשחקים (כאשר בשני שיחק דקות בודדות). במחזור האחרון נגד שארטר הצליח לכבוש חמישה שערים משש הזדמנויות, הוסיף עוד שני בישולים במחצית, עד לניצחון 28:33. טל פלד בן ה-20 פותח עונה שלישית באירופה עם קבוצתי מאסי הצרפתית בליגה המשנית. פלד פתח את העונה טוב עם שני משחקים אחרי שלושה מחזורים, כאשר ההפסד היא לקבוצה שירדה מהליגה הבכירה סלסטה. פלד עד כה סיים עם 18 עצירות (מתוך 42 זריקות) ו-41.8 אחוזי עצירה נגד בסנסו במחזור השני. נגד אנז'ה במחזור השלישי הצליח פלד לעצור 4 פעמים עם מאזן של 33.3%. עוד שחקנים בצרפת שטרם פתחו הם נבו מדינה ורותם סגל, שעדיין פצועים מהעונה הקודמת.

במחזור הפתיחה של הבונדסליגה השנייה שני לגיונרים פגשו אחד את השני. האם עם יונתן דיין שבמאזן של שני ניצחונות והפסד, והוטנברג עם יהב שמיר עם שני הפסדים וניצחון. במפגש קבוצתו של דיין האם ניצחו 25:29 עם ארבעה שערים למרכז/מקשר הישראלי, בעוד שמנגד יהב עצר ארבעה כדורים עם 18.18%. יונתן הוסיף בשני המשחקים עוד עשרה שערים, חמישה בכל משחק. יהב במחזור השני נגד בלינגן שם ניצחו 28:29 סיים עם 21% עצירה עם 5 כדורים, וגם בישל לסיפתח.

ביוון, דן טפר שהגיע במהלך העונה הקודמת הרשים והמשיך בא.א.ק אתונה, שהחתימה כמה וכמה שחקנים מהמקומות הגבוהים שיש לכדוריד האירופי להציע, כולל שחקני עבר מקבוצות כמו פ.ס.ז'. השבוע טפר וקבוצתו פתחו את העונה החדשה ביוון, וטפר חגג עם שש עצירות - שתיים מהם מפנדלים (מתוך 16 זריקות), ומסיים עם מאזן מרשים 37.5% בדרך לניצחון 22:30 על איניקוס.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully