וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד גבוהה: טור הכדוריד השבועי של וואלה ספורט

19.9.2024 / 14:40

שבוע אחרון לפני פתיחת ליגת העל בכדוריד: הפועל אשדוד המחודשת פתחה עם תואר, חודשיים לפני פתיחת קמפיין איגוד הכדוריד בחר מאמן נבחרת חדש - זר מספרד. וגם: ליגת האלופות סוגרת את המחזור השני עם נציג כחול-לבן

הפועל אשדוד כדוריד. הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד, אתר רשמי
תואר ראשון הולך לאשדוד/אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

שנה בלי תואר - זה מה שהפועל אשדוד הייתה צריכה כדי לעשות את המהפך בסגל וביעדים. אחרי האליפות הראשונה בעונת 2018/19 הקבוצה מעיר הנמל בכל שנה רצה על התארים, והגיעה מצב ששחקני הבית כבר לא בהכרח קיבלו את אור הזרקורים, משהו שהיה חלק מהמועדון - המשפחתיות. הלחץ בחדר ההלבשה גבר ולבסוף הפיצוץ הגיע יחד עם המלחמה בה זרים עזבו, שלושה מאמנים עמדו על הקווים לאורך העונה, ולפלייאוף הקבוצה לא הגיעה.

העונה, הנהלת המועדון הלכה על מודל עסקי, של חיסכון על ידי הורדת היעדים והציפיות ולחזור פיתוח השחקן האשדודי. שחקנים כמו לו אקסברוד, איתי סוויסה ואור פרקש שהיו מקבלים דקות, יקבלו את אור הזרקורים ויובילו את הקבוצה. יחד איתם כמובן שיש את אלכסנדר בביץ' שכבר מספר שנים במועדון וכמו בן בית, ואורוש טודורוביץ' שהצטרף במהלך העונה החולפת הישר מהבונדסליגה. אליהם הצטרפו שני זרים ממדינות שלא יצא לראות בכדוריד הישראלי - איסלנד ושבדיה, שחקנים צעירים נוספים כמו אורי גז (שחזר למועדון) וירין ליברמן (שהיה צריך לשחק בנס ציונה) האשדודים, והאחים סלומון - רואי ושון (מדימונה) שפותחים עונה שנייה במועדון.

יכול להיות שזה עובד לאסף לוי, המאמן שהגיע לקראת סוף העונה הקודמת. מאמן אשר היה נלחם באשדוד על התארים עם א.ס רמת השרון. במשחקי הידידות אשדוד הצליחו להשיג את המטרות ואת הגיבוש, וביום שישי האחרון זכו בטורניר ההכנה לקראת העונה - גביע ווינר שופטים על שמו של מויזס רש ז"ל. על פי משחקי ההכנה עד כה, זה נראה שהחדר הלבשה בריא יותר, שמח יותר, מרענן יותר והכי חשוב כיפי יותר.

עופר קושמרו ושאר הנהלת המועדון צריכים עכשיו לתת לאסף לוי ולשחקנים לעשות את העבודה ולהגיע הכי רחוק שאפשר בתקווה להשיג את השחקנים הבאים שילבשו את חולצות הנבחרת, שיבנו את המועדון שנים קדימה והתארים עוד יגיעו.

לו אקסברוד שחקן הפועל אשדוד כדוריד. הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד, אתר רשמי
אחד המובילים בעונה הקרובה. לו אקסברוד/אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

נבחרת ישראל, הגרסה הספרדית

אמש (רביעי) איגוד הכדוריד פרסם על החתמו של מאמן נבחרת ישראל החדש - דויד פיסונרו נייטו הספרדי. מאמן עם רזומה מרשים כולל אימון אלופת אירופה (שהגיע בקיץ שלאחר הזכייה) ורדאר סקופיה בעונת 2019/20, ומספר שנים מאמן בליגה הבכירה בספרד עם אתלטיקו ויאדוליד.

כחלק מההודעה על החתמתו של המאמן הספרדי, האיגוד פרסם שהחוזה עומד על קמפיין בלבד עם אופציה להארכה של קמפיין נוסף. בכדוריד לעומת ענפים אחרים, מידי שנה בחודש ינואר מתקיים אליפות כלשהי - יבשתית או עולמית, לכן שמתארים קמפיין (מוקדמות) זה בעצם תקופה של שנה עד שנה וחצי, תלוי בשלב המוקדמות שהנבחרת מתחילה. וזה לא הסוף, עוד כתבו בהודעה שהספרדי יפגוש את השחקנים ימים בודדים לפני תחילת הקמפיין בשישה לנובמבר. בבית של ישראל במוקדמות אליפות אירופה 2026 נמצאות נבחרות קבע באליפויות כמו פורטוגל ופולין עם שחקנים ורומניה שחזקה גם כן.

הכדוריד הישראלי אינו פריוולגי שיכול לומר "לא העפלנו באליפות האחרונה, לכן נביא מאמן שיצליח לעזור לנו להעפיל בקמפיין בודד", אלא ההפך הגמור. בפעם הקודמת והפעם היחידה שנבחרת ישראל השתתפה בטורניר כלשהו, צריך ללכת אחורה למעל 20 שנה - אליפות אירופה 2002 בשבדיה. פיסונורו מגיע אחרי ששני המאמנים הקודמים אימנו קמפיין אחד בודד - דראגן דוקיץ' וסער פרנקל. לפניהם אימנו אולג בוטנקו יחד עם אסף לוי, אשר עמדו על הקווים במשך שש שנים, בסופו של יום התוצאות הגיעו, הדירוג הישראלי עלה וישראל הייתה קרובה מאוד להעפיל לטורניר.

כנראה שהפתרון היחידי בשביל שהכדוריד הישראלי יחזור לפרוח אם מסתכלים בקודקוד הפירמידה (נבחרת ישראל), הנבחרת צריכה קבע. מאמן קבוע למשך תקופה ארוכה בה הוא יחליף דורות, יביא תורת כדוריד מסוימת ויביא המשכיות. אחר כך ההישגים יגיעו במוקדם או במאוחר אם בדירוג ואם בהעפלה לטורנירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דויד פיסונרו נייטו. יחצ,
צריך קביעות. דויד פיסונרו/יחצ

ליגת האלופות נפתחה באמצע שבוע שעבר, והשבוע התקיים המחזור השני של שלב הבתים. מתוך 16 הקבוצות יש ליגיונר כחול לבן שמשחק בליגת האלופות, ישראלי ראשון מאז שהפועל ראשון לציון השתתפה בליגת האלופות (2001/02).

יואב לומברוזו, בן 24 מכפר מנחם שיחק במחלקת הנוער של עירוני רחובות. אחרי שהיה חלק מפרויקט גרמניה, לומברוזו נשאר בגרמניה ושיחק בקבוצת אייזנאך שאז הייתה בליגה השנייה. המשיך לצרפת לליגה הבכירה בלימוז' שם פרח. היעד הבא היה יעד מהאטרקטיבים שיש - קיילצה הפולנית, אלופת אירופה כמה פעמים וחברת קבע בליגת האלופות. לצערו (ולצערנו) הוא לא הספיק לשחק בקבוצה הפולנית. בקיץ אשתקד עבר לבנפיקה ליסבון הפורטוגלית, שם לא סיים את העונה אחרי שהודחה בשלב הבתים של הליגה האירופית, חזר לאייזנאך הפעם בליגה הבכירה ועזר להשאיר אותה בבונדסליגה.

לומברוזו חתם הקיץ בקבוצת הפאר הרומנית דינמו בוקרשט ולאחר שני מחזורים הקבוצה המחודשת עם שתי ניצחונות, כאשר לומברוזו כבש במשחק הראשון שער בכורה, ובמשחק השני הצליח לסיים עם מאזן דומה של שער אחד.

יואב לומברוזו, שחקן נבחרת ישראל כדוריד. איגוד הכדוריד, אתר רשמי
יכול להגיע לפסגות. יואב לומברוזו/אתר רשמי, איגוד הכדוריד

הקבוצה החדשה של לומברוזו - דינמו בוקרשט, עברה שינוי מעניין בקיץ, בעיקר על הקווים. מאמן הקבוצה הוא דיוויד דייוויס הספרדי, מאמן שהספיק לעבור ביעדים מעניינים כמו ורדאר סקופיה, טלקום ושפרם וגם אימוני נבחרות כמו מצרים ועוזר מאמן נבחרת רוסיה. מאמן מהרמות הגבוהות של הכדוריד האירופי. עוד שמות מעניינים שמשחקים בקבוצה - השוער הסרבי ולדמיר צופארה, אנדרה גומש הפורטוגלי, ברנקו וויוביץ' המונטנגרי ועלי זיין המצרי.

  • עוד באותו נושא:
  • כדוריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully