וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן שרף יכול להנהיג אותנו. אם יעזוב אחרי שנה, סימן שעשינו משהו נכון"

22.9.2024 / 12:00

ההתאקלמות בגרמניה. ההשוואות לחואן נונייס (ואפילו ללוקה דונצ'יץ'). ההצלחה בנבחרת. פוטנציאל ה-NBA. וגם עצה להפועל תל אביב לגבי ברונו קאבוקלו. המנהל הספורטיבי של אולם, תורסטן ליבנאת', מתרגש מהכוכב הישראלי החדש שלו

תקציר ממשחק ההכנה: פנאתינייקוס - מכבי תל אביב 81:73/באדיבות מכבי תל אביב

השבוע הקרוב עומד להיות כזה שבן שרף לא ישכח לעולם: הוא ייצא לחוויה חדשה ככדורסלן זר, ויערוך את הופעות הבכורה הרשמיות שלו עם רציופארם אולם בליגה הגרמנית (הערב, יום ראשון, ב-17:30 בקמניץ) וביורוקאפ (ביום רביעי בסופוט).

הרכז הישראלי (18, 1.97), שנבחר בקיץ ל-MVP של אליפות אירופה לנוער, מעורר לא מעט סקרנות בכל רחבי העולם; גם במועדון שלו מצפים לראות מה יניב השידוך החדש. באולם פרצו בשלוש השנים האחרונות כמה מהשמות המעניינים ביבשת, בהם ג'רון בלוסומגיים, יאגו דוס סנטוס, טרביון וויליאמס וברונו קאבוקלו - שאליו עוד נגיע בהמשך הכתבה.

מבחינת שרף, המודל לחיקוי יהיה חואן נונייס. הספרדי נחת לפני שנתיים בגרמניה כשהיה בגילו, ומאותה עמדה כמוהו זכה עם אולם באליפות מפתיעה, נבחר הקיץ במקום ה-36 בדראפט וקיבל חוזה בברצלונה לקראת העונה הקרובה.

שחקן אולם בן שרף עם המנהל המקצועי תורסטן ליבנאת'. באדיבות המצולמים
"יש לנו פחות כסף, והצעירים שבאים ב'הנחה' הופכים אותנו לתחרותיים". ליבנאת' עם שרף/באדיבות המצולמים

"התחלנו לעקוב אחרי בן בטורניר הנוער של היורוליג, ומהרגע שראינו אותו משחק - ידענו שאנחנו רוצים אותו", מספר המנהל הספורטיבי של אולם, תורסטן ליבנאת', בריאיון לוואלה ספורט. "לאורך כל השנה האחרונה היינו בקשר עם סוכנו (נדב מור; א"ו), וגם הבאנו את המשפחה של בן לבקר כאן. אני שמח שהוא איתנו".

- מה מייחד את שרף לעומת שחקנים אחרים?

"הוא כדורסלן מרתק, בזכות השילוב בין הגודל והגובה שלו כרכז לבין יכולת הקליעה והמסירה והבנת המשחק שהוא ניחן בה".

- נונייס, שההשוואה אליו בלתי נמנעת, קיבל בעונה הראשונה 20 דקות למשחק ביורוקאפ ותרם 7.6 נקודות ו-4.4 אסיסטים. בעונה שעברה הוא קפץ ל-10.8 ו-5.7 ב-26 דקות. למה צריך לצפות משרף?

"קשה לומר, כי אנחנו לא מבטיחים שום דבר מראש ולא אוהבים להבטיח. אנחנו מציעים סביבה שיש בה סיכוי גבוה לצעירים להצליח. איך עושים את זה? לדוגמה, הבהרנו שלא נחתים רכז ותיק כשיש לנו רכז צעיר שאנחנו בוטחים בו. אני זוכר עוד מהימים שאני אימנתי - בסופו של דבר, קל לך יותר ללכת עם הווטרן, לסמוך עליו ולקחת פחות סיכונים. אז יש לנו בסגל שלושה רכזים צעירים, ובן נמצא בסיטואציה מצוינת להרוויח את הדקות ולהנהיג את הקבוצה, כפי שעשה בנבחרת הנוער ובקריית אתא".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שחקן רציופארם אולם בן שרף. Ratiopharm Ulm, אתר רשמי
"גארד גבוה, מספר 77, שיכול לעשות הכל על המגרש"... שרף במדי אולם/אתר רשמי, Ratiopharm Ulm

ליבנאת' (49), שבעצמו שיחק כגארד, פרש מכדורסל לפני 25 שנים ומיד עבר לתחום האימון. לאולם הוא הגיע ב-2011 ונשאר מאז; שמונה שנים כמאמן, ואחר כך בתפקיד הניהולי.

- איך נראתה תקופת ההכנה של שרף באולם?

"הוא השתלב כאן באופן מיידי, וימלא את התפקיד שאנחנו מייעדים לו. הוא רוצה לשחק כרכז, כשהכדור בידיו, אבל יכול לשחק גם אוף דה בול בעמדת הסקנד גארד. הוא שחקן שלא בורח מאחריות".

- המלחמה בישראל זה אישיו שאתם נדרשים אליו? ראינו ספורטאים ששיחקו כזרים באירופה, גם אם לא בגרמניה, והוצמדו להם מאבטחים.

"אני מקווה שכל ישראלי מרגיש בטוח בגרמניה. אין היום מקום שיש בו 100% ביטחון, לא בישראל ולא בגרמניה ולא במדינה אחרת. כמועדון, אנחנו רוצים שכל שחקן יהיה סופר בטוח. זו הפעם הראשונה של בן לבד מחוץ לבית, ואנחנו רוצים שירגיש שזה הבית שלו ולוודא שאנחנו תומכים בו בדרך הטובה ביותר. הוא היה ילד לא מזמן, ואני בטוח שלא קל לו בזמן שהמשפחה שלו נמצאת במלחמה.

"ישראל היא מדינה מיוחדת, הספונסר שלנו ישראלי (ענקית התרופות "טבע"; א"ו) ואני זוכר את הביקורים שלי אצלכם במדינה כששיחקנו נגד הפועל ירושלים. הלוואי שעוד איכשהו נזכה להיפגש השנה בארץ ביורוקאפ".

- מספר הגופייה שלו, 77, כבר מבטיח...

"כן כן, יש דמיון בינו לבין לוקה דונצ'יץ'", צוחק ליבנאת'. "גם הוא גארד גבוה שיכול לעשות הכל על המגרש. בלי להיתלות באילנות גבוהים מדי, כמובן".

ברונו קאבוקלו במדי אולם. Christian Kaspar-Bartke, GettyImages
"לא קל לו עם החוקים, עם הרוטינה היומיומית. צריך לדעת לנהל אותו". ברונו קאבוקלו בימיו באולם/GettyImages, Christian Kaspar-Bartke

- הופתעת מההצגות של שרף באליפות אירופה לנוער?

"כן ולא. הופתעתי מההצלחה של נבחרת ישראל, ואני חושב שהגיע לה לעלות לגמר. לגבי בן, שמעתי שדיברו על סימני שאלה לגביו לפני הטורניר. כולם הסכימו שמדובר בכישרון-על, אבל היו כאלה שלא היו בטוחים אם הוא מסוגל להגיע ל-NBA. עכשיו הוא כבר נמצא עמוק בתוך תחזיות הדראפט. לנו זה לא שינה. אנחנו כבר האמנו בו והחתמנו אותו, ואנחנו רוצים לפתח אותו ולעזור לו להגיע הכי גבוה שיכול".

- אם הוא ייבחר בסיבוב הראשון של דראפט 2025, ייתכן שתיהנו ממנו רק עונה אחת, למרות שהחתמתם אותו לשלוש שנים.

"אין לנו בעיה עם זה. בעולם מושלם - אתה חותם עם שחקן לטווח ארוך, והוא לא מסיים את החוזה. אם זה יקרה, זה סימן שעשינו משהו נכון והשחקן התפתח מהר. בעיניי, זה סימן לאיכות ולא לחולשה, כפי שקרה עם יאגו, קאבוקלו ונונייס. בסופו של דבר, זה מה שאנחנו מציעים לשחקנים שאנחנו רוצים להביא אלינו".

- קצת מוזר לשמוע את זה, הלוא המטרה הראשית שלכם כמועדון מקצועני אמורה להיות תחרותית - כפי שזכיתם באליפות גרמניה לפני שנה וחצי.

"הגישה הזו היא שהופכת אותנו לתחרותיים. יש לנו פחות כסף מהקבוצות בברלין ובמינכן, והצעירים שאוהבים לבוא לכאן - ועוד באים ב'הנחה' - עוזרים לנו להגיע למצב שבו אנחנו נלחמים על תארים. זו הנישה שלנו, ואנחנו צריכים להתגאות בה. הפכנו חיסרון ליתרון".

שחקן אולם בן שרף עם סוכנו נדב מור. באדיבות המצולמים
"הבאנו את המשפחה של בן, ועכשיו נתמוך בו כאן בזמן המלחמה". שרף עם סוכנו נדב מור/באדיבות המצולמים

מי הוא ספורטאי השנה?

תום ראובני
ארטיום דולגופיאט
פיטר פלצ'יק
עמי דדאון
דני אבדיה
ערן זהבי
22551 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

ענבר לניר
רז הרשקו
שרון קנטור
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מורן סמואל
דריה אטמנוב
18833 משתתפים

- לסיום, אי אפשר בלי מילה על הכוכב החדש של הפועל תל אביב, קאבוקלו. לפני שנתיים הוא שיחק אצלכם, היו סביבו לא מעט סיפורים, אירועים ודיווחים, ובסוף זכיתם יחד באליפות.

"ברונו הוא אדם נחמד מאוד, אהבנו את האישיות שלו והיינו שמחים להחזיר אותו, אבל אני יודע שזה לא ריאלי. יש לו פוטנציאל להיות שחקן NBA, אבל אולי משהו מעכב אותו, כי הוא free spirit, יש לו רוח חופשית. לא קל לו עם החוקים, עם הרוטינה היומיומית. הוא לא אנוכי, אכפת לו מהחברים לקבוצה, וצריך לדעת איך לתקשר איתו ולנהל אותו. אתה חייב להבין את האיזון ולהחליט כמה חופש אפשר לתת לו, בלי להתפשר על היושרה המקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully