וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפרוש בשיא? שאלת עונתו האחרונה של פפ גווארדיולה

המאמן שהשיג את הכל שוקל לעזוב את מנצ'סטר סיטי בתום העונה, אבל האם דווקא האישומים נגד המועדון ישנו את התכניות? הערב הוא מתחיל במסע לעבר פרק נוסף במורשת שלו בפורמט החדש של ליגת האלופות

תקציר: מנצ'סטר סיטי - ברנטפורד 1:2/ספורט1

הוא זכה כבר בכל תואר אפשרי בכדורגל האנגלי, הגדיר מחדש את המושג 'דומיננטיות' במולדת הכדורגל, יצר במו ידיו את אחת המועמדות הבכירות לתואר 'הקבוצה הטובה בתולדות הפרמייר ליג' ומביך את היריבות (והמנג'רים) הניצבים מולו על בסיס שבועי. אז מה מניע את פפ גווארדיולה להישאר במנצ'סטר סיטי מעבר לעונה הנוכחית, או שלחילופין אנו זוכים לצפות בו בפעם האחרונה על הקווים באת'יחאד בעונת 25/24?

'אני קרוב כעת יותר מתמיד לעזוב', שיתף המנג'ר הספרדי בשלהי העונה שעברה, באמירה שגרמה להקלה גדולה בקרב יריבותיה של סיטי, אך חודשים ספורים לאחר מכן, בעת שהקבוצה שהתה בארצות הברית במסע קדם-העונה שלה, פפ חידד את אמירתו והותיר שבב אופטימיות ותקווה בקרב אוהדי הסיטיזנס. 'אני במועדון כבר שמונה שנים ודבר אחד בטוח- לא אשאר כאן שמונה שנים נוספות, מה שאומר שאני קרוב יותר לעזיבה מאשר הישארות. אבל הכל פתוח, אני מאושר כאן, והרעב עדיין קיים', הדגיש.

על אף ההצלחה המסחררת בברצלונה, כשבנה את התלכיד הקבוצתי מהטובים שנצפו ביבשת אירופה (יש היגידו, הטובה אי פעם) והקדנציה החיובית בבאיירן מינכן, כשפפ הגיע לפרמייר ליג בקיץ 2016, נשאלה השאלה הפומבית האם ומתי הוא יסתגל למציאות התובענית של הליגה הטובה בעולם? בעונת הבכורה שלו הוא צפה בצ'לסי תחת הנהגתו של אנטוניו קונטה צועדת לאליפות, אבל ידע כיצד ומתי יגיע תורו על במת הכדורגל האנגלי. במשך קרוב לעשור בסיטי פפ ידע בגאונות חסרת תקדים כיצד לרשת קבוצה איכותית שהתשתית שלה כבר זכה באליפויות קודמות (פעמיים) ולבצע בה התאמות נדרשות תוך כדי תנועה כדי להפוך אותה לאלופה ראויה ועקבית.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
אפילו הוא נשחק. גווארדיולה/GettyImages

בהמשך, שחרור שחקנים ותיקים, גיוס צעירים מבטיחים וידיעה מוחלטת שמי שלא עומד בדרישות המקצועיות והאישיות, ימשיך ליעד הבא. רכישת ארלינג הולאנד, שנמצא בצעדי ענק להפוך לגדול חלוצי הליגה אי פעם, שדרוג משחקו של המאסטרו קווין דה בראונה לדרגת וורלד קלאס אמיתי, הסבתו של ג'ון סטונס מעוד בלם אנגלי לשחקן פיבוט בקישור הגמיש של הקבוצה- אלו כולן דוגמאות מוחשיות להצלחה המסחררת של פפ בסיטי, שגרמו לו להוביל את הקבוצה להישג חסר תקדים כאשר בעונה שעבה הפכה לקבוצה הראשונה אי פעם בתולדות הכדורגל המקומי שזוכה בארבע אליפויות ברצף.

טרם תחילת העונה הנוכחית, פפ הודה בכנות מרשימה שגם העייפות משחקת תפקיד וכמו בכל מקצוע על פני הגלובוס, גם מנג'ר על בדמותו חווה שחיקה טבעית. סביר להניח שגם העימות המשפטי של המועדון מול הפרמייר ליג (שהחל ביום שני האחרון) גם עשוי לתרום להחלטתו האם להישאר במועדון מעבר לסיום העונה הנוכחית, או שלא. לא מדובר בעוד סוגיית הפחתת נקודות בשל אי עמידה בתקנון ה-'פייר פליי' המחמיר, שהפכה לדיון כמעט קבוע בליגה בשנתיים האחרונות, בעיקר סביב מועדונים בדמותם של אברטון ונוטינגהאם פורסט, אלא בסוגיה משפטית שמוגדרת באנגליה כ-'קרב המאה', כשסיטי מתמודדת עם לא פחות -115 אישומים שונים נגדה.

מדובר במאבק משפטי שמתואר כ-'מאבק שבו הפרמייר ליג פשוט לא מסוגלת להרשות לעצמה להפסיד', כששלב הדיונים וההוכחות מתקיים במיקום סודי לאורך פרק זמן של עשרה שבועות ותוצאותיה עתידות להתפרסם בתחילת 2025. בין שלל הסנקציות שסיטי עשויה לספוג במידה ותואשם, היא הפחחת 100 נקודות ממאזנה, מהלך שבפועל יגזור עליה ירידת ליגה. זוהי סיטואציה שנתפסה עד לפני מספר חודשים כבדיונית למדי, אולם עשויה לקרום עור וגידים ולהפוך לתסריט בלהות עבור פפ והמועדון, שרק ציינו לפני חודשים ספורים הישג חסר תקדים עם הנפת צלחת אליפות רביעית ברציפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים. רויטרס
איך האישומים ישפיעו?/רויטרס

גווארדיולה, כמו המועדון כולו, אימצו גישה לוחמנית למדי כששאלת הפחתת הנקודות האסטרונומית הפכה לקבועה למדי במסיבות העיתונאים והראיונות השונים שקיימו בתקופה האחרונה. בסופו של יום, פפ (ושחקניו) הם אנשי כדורגל, שלא לוקחים חלק פעיל בנושא ההגינות הפיננסית ומנסים להסיט את הדיון באופן תמידי לנושאים ספורטיביים מקצועיים על מנת שלא להסיח את הדעת מהעשייה של הקבוצה על כר הדשא.

אחת הגרסאות הפופולריות ביותר באנגליה בתקופה האחרונה היא שדווקא ירידת ליגה תעודד את גווארדיולה להאריך את חוזהו ולהשיב את סיטי לליגה העליונה באופן מיידי, ולסייע למועדון להשתקם בהקדם האפשרי לאחר מה שעשוי להיות נוק-אאוט עוצמתי וקשה לעיכול.
.
לאחר שהוביל את המועדון לשבעה עשרה תארים שונים בפחות מעשור (כולל טרבל בלתי נשכח לפני למעלה משנה), עונת פרידה מסיטי, שנת שבתון או אולי אפילו מינוי מפתיע למאמנה של שלושת האריות- אלו שלוש האופציות שהועלו כריאליות ביותר בהקשרו של פפ גווארדיולה, שמצטייר כפנטזיה הרטובה ביותר בה חושקים אוהדי נבחרת אנגליה, שמתקשים להתרשם ממינויו הזמני של לי קרסלי לתפקיד. ועד שאחד מגדולי המנג'רים בתולדות המשחק יקבל את החלטתו הסופית והפומבית, הוא ישאיר את אוהדי הפרמייר ליג במתח עם מגוון אופציות קרובות לחזה, בתקופה המערכתית המורכבת ביותר שסיטי אי פעם חוותה מחוץ לכר הדשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully