וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון הוד הובא למנוחות: "המיקרופון היה צינור החמצן שלו"

9.9.2024 / 12:54

מאות ליוו את איש הרדיו המיתולוגי שאחראי ל"שידורים בלתי נשכחים" בדרכו האחרונה. בתו: "למדנו ממך הכל". חנוך קינן: "השארת חותם נפלא"

מעל 100 בני משפחה וחברים מעולם הספורט והמוסיקה ליוו היום (שני) בצהריים את שדר הספורט האגדי גדעון הוד בדרכו האחרונה. הוד שהלך לעולמו בשבת האחרונה בגיל 90 הובא למנוחות בבית העלמין ירקון שבפתח תקווה.

"האיש המיוחד הזה כבר לא איתנו. איש של אהבה, הוא אהב את כולם", סיפרה אלמנתו אילנה. בתו דיתה: "הייתי הבת של השדר המיתולוגי לפני שהייתי הבת של גדעון. יחד עם אחי ניר למדנו ממך הכל, אהבנו כל אמירה שלך כאבא".

בנוסף להיותו המוח מאחורי התכנית המיתולוגית "שירים ושערים", הוד ליווה במשך עשרות שנים את שידורי הרדיו של משחקי מכבי תל אביב בכדורסל. בין הנוכחים בלוויה היו יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ומאמן העבר של הקבוצה צביקה שרף. מזרחי נזכר: "גדעון שידר וליווה את מכבי תל אביב מהלב וכל כך אהב אותה. השידורים של וירטון ונבחרת ישראל נגד איטליה בלתי נשכחים".

אילנה, אלמנתו של גדעון הוד, בהלווייתו. קובי אליהו
אילנה, אלמנתו של גדעון הוד ז"ל/קובי אליהו
שמעון מזרחי בהלוויה של גדעון הוד. קובי אליהו
שמעון מזרחי הגיע לחלוק כבוד/קובי אליהו
חנוך קינן בהלוויה של גדעון הוד. קובי אליהו
הספד מרגש. חנוך קינן/קובי אליהו

הספד מלא רגש היה זה של השדר לשעבר חנוך קינן: "גדעון הביא אותי ל'שירים ושערים' בשנות השבעים, כך הכרתי אותו. ספורטאי, איש רדיו מובהק ובמשך עשרות שנים גם חבר. גדעון ניווט את שידורי התכנית מהאולפן ואני שידרתי את המשחקים המרכזיים באותה עת. באחת השבתות פנה אליי גדעון בשתי מילים שתהפוכנה ברבות הימים לסלנג בלתי נשכח - 'אליך חנוך'. שתי המילים הללו ואני צועדים מאז יחדיו עקב בצד אגודל, והכל ב'אשמתו' הישירה של גדעון.

בצד הספורט ייזכר גדעון כמוביל שידורי המוסיקה הקלאסית, החידון המוסיקלי, הפנינים לשבת ואפילו - למי ששכח - הוביל גם את תכנית 'הקוד' דאז למלחמה בתאונות הדרכים 'אור ירוק'. כזה היה גדעון, איש רדיו ברמ"ח איבריו. ואי אפשר בלי כמה מילים לתאגיד השידור. זה לא סוד שהמיקרופון היה צינור החמצן של גדעון, צינור זה נותק על ידי התאגיד במחי יד, אך משום גילו ואולי גם בגין כובד רגליו. קול צלול ונפלא וידענות מפלגת אשר הצדיקו בעליל את המשך שירותו לציבור הרחב, לא סייעו בעדו. התאגיד לפני הקול. בדברים שלעיל אין משום כתב אשמה, אבל בהחלט זהו כתב התרסה חד משמעי. אז מה נשאר לבקש ממך גדעון? כשתגיע למרומים ותפגוש את החבר'ה מ'שירים ושערים' (כמעט כולם כבר שם), מסור ד"ש. ואתה, יקירי, נוח בשלום. אתה הולך מאיתנו, אבל השארת בקרב רבים חותם נפלא שלא יימחה".

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון הוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully