וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה 10: ההופעה הכי גדולה של ישראל ב-20 השנים האחרונות

9.9.2024 / 10:35

מקום 15 בטבלת המדליות של כל הזמנים. 13 אלופים מרגשים, ובהם כוכב אחד שעורר צמרמורת בכל תו בהמנון. נבחרת אחת שברה בצורת של 36 שנים. וכמה ספורטאים מחזיקים בסט המושלם? המספרים מאחורי ההצלחה במשחקים הפראלימפיים בפריז

מחוץ לקווים עונה 1 פרק 82/אולפן וואלה
  • 10 מדליות גרפה ישראל במשחקים הפראלימפיים, שננעלו אמש (ראשון) בפריז. זהו היבול הגבוה ביותר של המשלחת בכחול-לבן מאז ההופעה באתונה, לפני 20 שנים, אז היו לה 13. בבייג'ינג 2008 היו לה 6, בלונדון 2012 היא הגיעה ל-8, בריו 2016 נעצרה על 3 ולפני שלוש שנים בטוקיו זכתה ב-9.
  • 29 הוא מקומה של ישראל בדירוג המדליות מבין 85 מדינות שעלו לפודיום, עם 4 מדליות זהב, 2 מכסף ועוד 4 מארד. המנצחת הגדולה של המשחקים הייתה סין, עם 94 מדליות זהב (בריטניה, במקום השני, עם 49 בלבד) ו-220 בסך הכול (לבריטים 124).
  • 4 מהמדליות שייכות לכוכב הגדול של המשחקים, השחיין עמי דדאון, שהוכתר פעמיים לאלוף פראלימפי (ב-100 וב-200 מטרים חופשי) וריגש בדרך שבה שר בגאווה כל תו בהמנון הלאומי. הוא זכה גם במדליית כסף (ב-150 מעורב) ובמדליית ארד (ב-50 חופשי), שמצטרפות לעוד 2 מדליות זהב ואחת כסף מטוקיו.
  • 7 המדליות של דדאון הופכות אותו לספורטאי הפעיל המעוטר ביותר, אבל יש שיא אחד שספק אם אי פעם יישבר. ציפי רוזנבאום-רובין הייתה ונותרה הגדולה מכולן ומכולם - עם 31 מדליות פראלימפיות בקריירה (15 מהן מזהב) בארבעה מקצועות שונים: אתלטיקה, טניס שולחן, שחייה וכדורסל.
עמי דדאון. Dimitar Dilkoff/AFP, GettyImages
הספורטאי הפעיל המעוטר ביותר, עם שבע מדליות פראלימפיות. עמי דדאון/GettyImages, Dimitar Dilkoff/AFP
  • 12 ספורטאים נוספים חלקו את 6 המדליות האחרות: אסף יסעור (טאקוונדו) ומורן סמואל (חתירה) זכו בזהב; רוני אוחיון, ליהיא בן-דוד, גל חמרני, אורי מזרחי, נועה מלכה ואלהאם מחאמיד רוזין הביאו כסף במדי נבחרת הכדורשער לנשים; ואת הארד לקחו גיא ששון (טניס), מארק מליאר (שחייה) וצמד החותרים שחר מילפלדר וסאלח שאהין.
  • 42 ישראלים מחזיקים בסט מושלם של מדליות מכל הצבעים. דדאון וסמואל הצטרפו השנה לרשימה הארוכה והמיוחדת הזו, כשהחותרת מגיעה לשיא הקריירה בגיל 42: אחרי ארד בריו וכסף בטוקיו, היא הוכתרה לאלופה בפריז.
  • 6 מדליות נוספות היו במידה כזו או אחרת בהישג יד, במקצועות שבהם הגיעה ישראל למקום הרביעי או החמישי.
sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורן סמואל חותרת פראלימפית. Naomi Baker, GettyImages
ארד, כסף ועכשיו גם זהב. מורן סמואל/GettyImages, Naomi Baker
  • 394 מדליות יש לישראל במשחקים הפראלימפיים בכל הזמנים (133 זהב, 127 כסף ו-134 ארד). היא מדורגת במקום ה-15 בין מדינות העולם.
  • 180 מהמדליות הללו הושגו בבריכת השחייה, דווקא בענף שבו אין לישראל אפילו מדליה אחת במשחקים האולימפיים. האתלטיקה הפראלימפית הניבה 114 מדליות, אבל יצאה מפריז בידיים ריקות.
  • 36 שנות בצורת ללא מדליה בענף קבוצתי הגיעו לקיצן בזכות הגעתה של נבחרת הכדורשער לגמר. המדליות הקבוצתיות הקודמות נרשמו רק בסיאול 1988, עם כסף בכדורעף עמידה וארד בסיף לנשים.
  • 69 מדליות - מהן 40 מזהב - היו לישראל בקיץ חלומי אחד, אי שם במונטריאול ב-1976. אלה היו המשחקים הפראלימפיים הפוריים והמוצלחים ביותר בתולדותיה, והיא דורגה אז במקום השלישי בטבלת המדליסטיות (אחרי ארה"ב והולנד). יש לאן לשאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully