וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הרדיו הוותיק גדעון הוד הלך לעולמו

הוד, אבי התוכנית "שירים ושערים", ליווה את שידורי מכבי תל אביב בכדורסל, הגיש בקול ישראל במשך עשרות שנים תוכניות ספורט ומוזיקה ופרש משידור לפני שלוש שנים: "עוד ענק שנפרד מאיתנו"

גדעון הוד. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
גדעון הוד/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

איש הרדיו הוותיק גדעון הוד, מהאנשים המרכזיים של שידורי הספורט בישראל, הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 90.

הוד, ממייסדי התוכנית "שירים ושערים" והקול שליווה את שידורי מכבי תל אביב בכדורסל במשך עשרות שנים, נולד ב-1934 בתל אביב בשם גדעון הירשהורן. כבר בסוף שנות ה-40, בהיותו נער, השתתף בחידונים שונים בקול ישראל, בעיקר בנושאי מוזיקה. בשנות ה-50 עבר קורס לשדרי רדיו וב-1955 השתלב בשידורי קול ישראל.

הוד היה המוח מאחורי "שירים ושערים", לאחר ששמע תוכנית בסגנון ברדיו האיטלקי. התוכנית ששודרה מ-1970 זכתה לתהודה רבה והפכה עם השנים לסמל הגדול של פריצת שידורי הספורט ברדיו הישראלי.

הוד ליווה את שידורי מכבי תל אביב בכדורסל במשך עשרות שנים, כשאז הייתה לשידורי הרדיו משמעות מיוחדת, מאחר שמרבית המשחקים לא הועברו במלואם בטלוויזיה (לעיתים קרובות הייתה משודרת המחצית השנייה בלבד בשל מהדורת מבט). בשנות ה-80 החל להגיש גם חידונים בקול המוזיקה, כשאת התוכנית האחרונה הגיש ב-2021. התוכנית "אור ירוק" בהגשתו שודרה במשך 30 שנה ויועדה לבעלי רכב והולכי רגל.

גדעון הוד. ראובן קסטרו
גדעון הוד/ראובן קסטרו

מתאגיד השידור הישראלי נמסר: "תאגיד השידור הישראלי משתתף בצער משפחת הוד על מותו של השדרן ואיש "קול ישראל, גדעון הוד, שהלך לעולמו בגיל 90. גדעון הוד הגה וייסד את תוכנית הספורט המיתולוגית "שירים ושערים" , הגיש את התוכנית "החידון המוזיקלי" בקול המוזיקה והיה אחד הקולות המזוהים ביותר עם שידורי הספורט בישראל. הוא החל את דרכו ב"קול ישראל" בשנת 1955, ערך והגיש את התוכניות "פנינים לשבת" ו"פנינים לחג" ברשת ב והגיש את תוכנית התחבורה "אור ירוק" ששודרה במשך קרוב ל-30 שנה. בשנת 1988 החל להגיש את התוכנית "החידון המוזיקלי" בתחנת הרדיו קול המוזיקה עד עזיבתו את התאגיד בדצמבר 2021".

כדורגלן העבר והמאמן משה סיני הגיב: "אני בחו"ל וזאת בשורה קשה על אחד השדרים והאנשים הכי צבעוניים בספורט ובמוסיקה. בכל בית שמעו את שידורי הכדורגל של שירים ושערים שהוא הביא לישראל".

שייע פייגנבויים: "וואו, כואב הלב, כמו לקבל סטירה לפתיחת השבוע. היה איש ספורט גדול, אהבתי להאזין לו בכל שידור. יהי זכרו ברוך".

מוריס ז'אנו: "אני באמצע העבודה, וזה מוריד את מצב הרוח לחלוטין. איש תקשורת נערץ בכדורגל ובכדורסל, עוד איש תקשורת ענק שנעלם".

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון הוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully