וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הספקות: חלאילי וג'רפי הוכיחו שיש על מי לסמוך

ניב דברת, דברצן

7.9.2024 / 11:00

היכולת של שחקן ההתקפה גרמה גם לעיתונאים הבלגים לתהות מדוע הוא לא משותף בקבוצתו, ההימור על השוער הוכיח את עצמו: "יוצא מהכלל". בהתאחדות מקווים לאצטדיון כמעט מלא מול איטליה

רן בן שמעון מדבר על המחצית הראשונה הטובה של נבחרת ישראל מול בלגיה/ניב דברת

נכון, נבחרת ישראל פתחה את קמפיין ליגת האומות שלה בהפסד, במשחק שאופיין בשתי מחציות שונות בתכלית, אך באותה נשימה הקולות שבקעו בסיום מחדר ההלבשה של המאמן הלאומי, רן בן שמעון, היו חיוביים למדי. יש היאמרו שתוצאת הסיום הסופית מחמיאה לכחולים-לבנים והפטריוטים דווקא יטענו אחרת וישאבו לא מעט נקודות חיוביות מההופעה הכללית, ובמיוחד מהמחצית הראשונה.

"אומר את האמת, אני לא ממש צופה בכדורגל הבלגי", כך ענה בכנות (מפתיעה) קווין דה בראונה, קפטן וכוכב הנבחרת הלאומית, כשנשאל יממה לפני ההתמודדות האם הוא מכיר את חלוץ נבחרת ישראל, ענאן חלאילי, שעבר הקיץ לאוניון סן ז'ילואז' והתקשה להתאקלם. תשובתו של הכוכב לא נתפסה חלילה כזלזול אלא המציאות שנשקפת מעיניו, ולכן התקשה להצביע על מדוע חלאילי טרם קיבל הזדמנויות מספקות על כר הדשא ומה מנע ממנו פתיחה מרהיבה בקבוצתו החדשה, כפי שציפו כשצורף בקיץ ממכבי חיפה.

עוד לפני השער שחלאילי כבש (שנרשם בסופו של דבר כשער עצמי בלגי, אבל המעורבות הייתה באופן בלעדי של החלוץ הישראלי), השחקן בן ה-20 נראה נהדר במחצית הראשונה. חד, נחוש ומלא במרץ להוכיח לרן בן שמעון - במשחקו הרשמי הראשון כמאמן נבחרת ישראל - שההחלטה להמר עליו ולהרכיב אותו בסופו של דבר על חשבונו של תאי בריבו הייתה נכונה. זאת לא 'החלטה מבית', אלא להיפך: כשהנבחרת נחתה בהונגריה בתחילת השבוע בריבו הצטייר כבחירה הראשונה, אבל שני האימונים האחרונים שהנבחרת קיימה באצטדיון דברצן הובילו את בן שמעון למסקנה שחלאילי הוא האיש הנכון ובזמן הנכון להשלים שלישיה התקפית צעירה ודינמית, לצידם של מנור סולומון ואוסקר גלוך.

בשעה 22:45 שעון דברצן, חלאילי כבר הפך למרואיין המבוקש ביותר בקרב כלי התקשורת הבלגים, שהמתינו בסבלנות מרשימה על מנת לקבל את ההזדמנות לשוחח עם שחקן ההתקפה שהיה אחד מנקודות העניין המרכזיות לקראת המפגש. המעורבות המרשימה שלו במשחק ההתקפה הישראלי במחצית הראשונה והנחישות שהפגין גרמו לתהיה ממשית ביציע התקשורת הבלגי, בו שאלו בקול רם מדוע תחילת הקדנציה שלו בסן ז'ילואז' הייתה כה איטית ומאופיינת במיעוט הזדמנויות.

שחקן נבחרת ישראל, ענאן חלאילי. ATTILA KISBENEDEK, GettyImages
הרכבתו על חשבון בריבו התבררה כנכונה. חלאילי/GettyImages, ATTILA KISBENEDEK

עשר דקות של חוסר ריכוז טוטאלי בתחילת המחצית השנייה עלו לישראל ביוקר נגד יריבה איכותית כמו בלגיה, שיודעת להעניש היטב כל שבב הזדמנות שעומד בפניה. צמד השערים הזריזים שכבשו יורי טילמאנס ודה בראונה העלו תחושת דז'ה-וו פסימית למדי בצד הישראלי, והרגשה שבליץ בלגי ממשי עשוי להפוך את הערב לקודר ומנוגד ל-45 הדקות הראשונות. אבל לצד הגיבור ההתקפי שישראל גילתה, היתה גם ראיה מוחשית שבין הקורות יש על מי לסמוך, ובגדול.

עד לאימון המסכם בדברצן ביום חמישי בערב בן שמעון התחבט בשאלת השוער ובחר ללכת בסופו של דבר על יואב ג'רפי. שוערה של הפועל חיפה החזיר לו על האמון עם הדיפת פנדל מרשימה במחצית השנייה, ולמרות ששובם העתידי של דניאל פרץ ועומרי גלזר לכינוס הבא יהפוך את ג'רפי לשוער השלישי (במקרה הטוב), בבית כה מאתגר אליו ישראל הוגרלה, לבן שמעון אין כלל את הפריבילגיה לחשוב על משחקי אוקטובר נגד איטליה וצרפת. האיטלקים מגיעים לבודפשט כבר ביום שני הקרוב למשחק ה'בית' הישראלי ובן שמעון הפנים שגם מול היריבה העדיפה (שהיממה את סגנית העולם בפריז עם 1:3 מרשים) יש לו שוער שמהווה פתרון הולם ויציב בפרק הזמן הקצר שברשותו.

"אני לא רוצה להצטנע בצורה שקופה, אבל כל הקרדיט מגיע ליואב שגם במשחק הזה ידע לשמור על ריכוז והגיע בזמן ובגיל המתאים לנבחרת", אמר בן שמעון. "הוא שוער יוצא מן הכלל וזאת הסיבה שבחרתי בו. ברמה האישית, אני אשב עם השחקנים, אקח את הדברים הטובים ואני אמשיך לחזק אותם ובעיקר להעריך את הדקות שבהן שמרנו על ריכוז".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שוער נבחרת ישראל, יואב ג'רפי, עוצר פנדל של לואיס אופנדה, נבחרת בלגיה. ATTILA KISBENEDEK, GettyImages
"כל הקרדיט מגיע לו". ג'רפי/GettyImages, ATTILA KISBENEDEK

נבחרת ישראל תזכה ליום חופש ביום שבת בו תדלג מדברצן ליעד הבא, בירת הונגריה, לקראת העימות מול האיטלקים, כשמנהלי הנבחרת התעודדו מקצב מכירת הכרטיסים למשחק. טרם שריקת הפתיחה נגד בלגיה הייתה התעניינות רבה בקרב ישראלים ויהודים מקומיים ובהתאחדות משוכנעים שההופעה החיובית נגד בלגיה והתוצאה המרשימה שאיטליה השיגה בצרפת תסייע למלא את מרבית אצטדיון 'בוז'יק ארנה', בו יתקיים המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully