וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הבלגים מודים: עצוב שאנחנו לא מארחים את ישראל בבית

ניב דברת, דברצן

6.9.2024 / 14:00

בתקשורת הבלגית משתפים במבוכה על כך שמדינתם אינה מסוגלת (או אינה מעוניינת) לארח את ישראל בבריסל. "משחק כזה היה מאפשר לנו להתחבר מחדש", אומר עיתונאי מקומי, "אם בלגיה היתה מארחת מעצמה אירופית, התוצאה הייתה אחרת". שליחנו מדווח

רן בן שמעון במסע"ת נבחרת ישראל לקראת בלגיה/ניב דברת

"בית המוות? המטרה שלנו היא להפוך את הבית הזה בליגת האומות לבית חיים". כך, בהומור ובחיוך מתוזמן היטב, הגדיר מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון, את הרצון והחזון שלו ושל הצוות המקצועי שברשותו לקראת פתיחת ליגת האומות, בקמפיין בו ישראל זכתה להגרלה הקשה בתולדותיה. בן שמעון בחר את מילותיו היטב, מודע לגודל המשימה שניצבת בפניו והאתגר שנבחרת בלגיה מציגה. ''המטרה היא לייצר יכולת טובה לא רק מחר, אלא לדרך המשותפת שלנו יחדיו. יש לי היום את השחקנים הנכונים והלהוטים ביותר מבין הסגל הרחב שלנו. אני רוצה לראות נבחרת יוזמת בכל משחק'', שיתף בן שמעון

.

שחקני הנבחרת באימון לקראת בלגיה

שחקני נבחרת ישראל מתאמנים לקראת בלגיה/ניב דברת
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון. יותם רונן
מעדיף את חלאילי כחלוץ. בן שמעון/יותם רונן

המאמן הלאומי הגיע להונגריה עם קו מחשבה ראשוני לגבי ההרכב העתידי, אבל נאלץ להתגמש והחליט לבצע שינויים נקודתיים ככל ששעון החול התקזז לקראת המשחק עצמו. שאלת הכשירות של גבי קניקובסקי צצה עוד מתחילת הכינוס והשחקן עצמו התאמן בחלק הראשוני של האימון בנפרד מיתר הסגל, כשהשאלה המרכזית שנשאלה מצד הצוות המקצועי כלפי הצוות הרפואי היא מידת כשירותו בכלל להימנות על הסגל, ואם יידרש, כמה דקות הוא מסוגל לתרום לנבחרת. ביתר העמדות, בן שמעון חווה התלבטות של ממש, בדמותם של מגני הנבחרת, אלי דסה ורוי רביבו. השניים אמנם החלו את הכינוס על תקן האופציות המועדפות מבחינתו של בן שמעון, אולם בשני האימונים האחרונים שהנבחרת קיימה באצטדיון בדברצן תורגלו דני גרופר ושגיב יחזקאל על חשבונם. בעמדת השוער יואב ג'רפי מסתמן כמי שיעמוד בין הקורות וענאן חלאילי יקווה לקבל את הקרדיט בחוד.

התקשורת הבלגית אמנם לא הגיעה בהמוניה לדברצן, אבל בניגוד למשחק הרשמי האחרון של נבחרת ישראל בו פגשה את איסלנד ונציגיה הפגינו קור מופגן כלפי עמיתיהם הישראלים, הלך הרוח של הבלגים שונה לחלוטין. הם משתפים במבוכה על כך שמדינתם אינה מסוגלת (או אינה באמת מעוניינת לעשות מאמץ נדרש) לארח את המשחק וטוענים שלא נעשה מאמץ אמיתי כדי להוציא את הסוגיה לפועל. "לצערנו, כמדינה, חווינו בעבר לא מעט אירועי ספורט שהסתיימו עם פגיעות בנפש. הרשויות עדינות למצב ולכן היו זהירות, אולי זהירות מדי. אם בלגיה הייתה מארחת מעצמה אירופית אנחנו מאמינים שהתוצאה הייתה אחרת, וחבל, כי משחק נגד יריבה כמו ישראל בו אנחנו פייבוריטים מובהקים היה מאפשר לנבחרת להתחבר מחדש לקהל שלנו", שיתפו.
.

שחקן נבחרת בלגיה, רומלו לוקאקו. רויטרס
היו רוצים לארח בבלגיה/רויטרס

בתקשורת הבלגית הפגינו גם עניין מיוחד בשני הליגיונרים הישראלים שמשחקים במדינתם, ענאן חלאילי ועומרי גנדלמן, ושאלו, בין היתר את בן שמעון מדוע ההתאלקמות של חלאילי באוניון סן ז'ילואז' הייתה מורכבת משציפו. "תזכרו את מילותיי, בעתיד חלאילי יהיה השחקן הטוב ביותר בבלגיה", ענה בן שמעון בציניות מחויכת, שהתקבלה בחיוב מצד העיתונאים הבלגים. על השתלבותו של גנדלמן בגנט בן שמעון הדגיש כי "עומרי הוא שחקן מבטיח שממשיך להשתפר, עשה צעדים ענקיים קדימה מאז שעבר לבלגיה. הוא מלא במוטיבציה, וייחודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully