וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם אפשר לנסות גם ליהנות: ישראל מתחילה קמפיין נטול ציפיות

ניב דברת, הונגריה

4.9.2024 / 15:31

עוצמת היריבות לא מותירה מקום לספקות, גלוך וסולומון מציתים את הדמיון והאווירה במחנה מלאת חיוביות. ניב דברת מדווח מדברצן

קליפ שערי המחזור השני של ליגת העל 2024/25/ספורט1

הביטוי המוכר 'כגודל הציפייה, גודל האכזבה' מלווה את נבחרת ישראל בכדורגל כבר שנים רבות ולאורך אינספור קמפיינים, אבל המציאות בחודשיים הקרובים תהיה שונה בתכלית. ביום שישי הנבחרת תפתח את קמפיין ליגת האומות בבית הקשה והאטרקטיבי ביותר אי פעם שאליו הוגרלה - עם צרפת, איטליה ובלגיה. הפעם הציפיות הונמכו באופן ריאלי וזה עשה טוב במחנה הישראלי לקראת המפגש עם בלגיה במחזור הראשון.

ההשלמה עם העובדה שיחסי הכוחות רחוקים שנות אור מאיזון כלשהו, מאפשרת לנבחרת בגרסתה החדשה תחת רן בן שמעון, לנסות גם ליהנות מהאתגר העצום שממתין לה.

תחילתו של הכינוס הנוכחי החל ברגל שמאל בשל נסיבות שאינן בשליטת נבחרת ישראל: תקלה טכנית במטוס גרמה לאיחור בהמראה מנתב"ג ולביטול האימון הראשון על אדמת הונגריה (שם בלגיה בחרה לארח), אולם הלך הרוח בנבחרת מאז הגעתה לדברצן נותר חיובי למדי.

רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
משדר משהו חדש. בן שמעון/דני מרון

המשחק הרשמי האחרון של ישראל על אדמת הונגריה אמנם הסתיים בתבוסה מביכה לאיסלנד שחיסלה את פנטזיית ההעפלה ליורו 2024, אבל אותו הפסד ותחושות של נוק אאוט עוצמתי כבר מוגדרות כהיסטוריה רחוקה. המילה "אופטימיות" שבה על עצמה באופן עקבי מאז שהנבחרת החלה את אימוניה בסגל מלא. זו לא אופטימיות שנובעת מנאיביות, הרי בלגיה עדיפה על ישראל בכל עמדה, בכל פרמטר ובאופן משמעותי, אבל הלך הרוח החיובי מחלחל ומוטמע היטב בקו המחשבה של השחקנים שזומנו לקמפיין הראשון תחת בן שמעון. המאמן מנסה מצידו לרתום אותם לקו המחשבה שלו והאמונה שמשהו חדש ושונה נוצר מאז הגעתו.

עובדה ראויה לציון היא היכולת ושפת הגוף השלילית שבלטה לעין במשחק הידידות נגד הונגריה בקיץ האחרון (הפסד 3:0) ושידרה תבוסתנות מוחצנת. אולם במסרים הישירים שבן שמעון העביר לשחקניו בימים האחרונים מילות המפתח הן "מנטליות חיובית", תוך הפנמה אמיתית שהפערים המקצועיים בין ישראל ובין כל יריבותיה הבאות הם אמנם עצומים, אך באותה נשימה יש רצון גדול של הצוות המקצועי לראות נבחרת מאוחדת שעובדת כיחידה מלוכדת. גם- ובעיקר - ברגעים קשים.

החל מיום שלישי הנבחרת העלתה הילוך בהכנות לקראת משחק החוץ בדברצן ביום שישי. בן שמעון והצוות שלו החלו לגבש באופן כמעט סופי את תמונת ההרכב במערך שעתיד לכלול שלושה בלמים, כשמקומו של רז שלמה מסתמן כמובטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שחקן הנבחרת האולימפית, אוסקר גלוך. רויטרס
שילוב מוצלח עם סולומון. גלוך/רויטרס

אחת מנקודות האור המרכזיות בכינוס הנוכחי של הנבחרת היא השילוב בין מנור סולומון ואוסקר גלוך, שילוב עליו פינטזו אוהדי הנבחרת במשך פרק זמן ממושך ונדחה בשל פציעתו של סולומון לפני כשנה בתחילת דרכו בטוטנהאם הוטספר. "אנחנו מודעים היטב לפערי הרמות בין בלגיה לבינינו, אבל מה שאנחנו רואים בין מנור ואוסקר מאז תחילת הכינוס נותן לנו ניצוץ שהיה חסר במשך תקופה ארוכה מדי", שיתפו שחקנים בנבחרת ביממה האחרונה.

בזמן שגלוך הצטרף לחבריו לנבחרת לאחר פתיחת עונה נהדרת בזלצבורג, ששוב גרמה לשמו לצוץ באופן עקבי בדפי הסקאוטינג של מועדוני צמרת ביבשת, סולומון התחיל את שנת ההשאלה שלו בלידס יונייטד באופן חיובי עם מקום בהרכב הפותח ובישול בניצחון נגד האל בצ'מפיונשיפ. "לראות את מנור שועט בכנף עם היכולת הטכנית והמהירות שלו זה דבר משמח ואפילו יותר חשוב, הוא לא מפסיק לחייך, כאילו רק עלה לבוגרים. הוא התגעגע לכר הדשא, ואנחנו התגעגענו אליו", הדגישו בנבחרת.

בעמדת השוער קיימת התלבטות בין יואב ג'רפי לשריף כיוף ומסתמן ששוערה של מכבי חיפה יקבל את ההזדמנות בפתיחת הקמפיין, בצל היעדרותם של דניאל פרץ ועומרי גלזר הפצועים. נקודת אור בולטת נוספת מתחילת הכינוס היא עומרי גנדלמן, שמכיר את הכדורגל הבלגי היטב מתוקף היותו חלק אינטגרלי ומשמעותי מגנט. "הוא מוסיף לנו מימד של פיזיות שבעבר היה חסר לנו בגדול. הוא נכס עבורנו ואנחנו צריכים אותו במיטבו ביום שישי", שיתפו בנבחרת.

הנבחרת תקיים את האימון המסכם שלה באצטדיון נאג'רדאי בו ייערך המשחק מחרתיים. בלגיה - הנבחרת 'המארחת' - העדיפה לקיים את כל ההכנות על אדמתה, כולל את האימון המסכם. היא עתידה לנחות בהונגריה יממה לפני המשחק על מנת לקיים מסיבת עיתונאים ביום חמישי בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully