וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהפועל ת"א והפועל פ"ת ידעו ימים טובים: הטור של דבורין

29.8.2024 / 10:00

הערב הן נפגשות בליגה הלאומית בכדורגל, אך פעם משחק ביניהן היה מהמרתקים בליגת העל • הטור של דני דבורין

תקציר: הפועל תל אביב - הפועל פתח תקוה 1:1/ספורט1

הפועל תל אביב מארחת הערב את הפועל פתח תקווה במחזור השני של הליגה הלאומית, אבל בעבר היו השתיים מנותנות הטון בכדורגל הישראלי, ומשחק אחד ביניהן נחשב לדרמטי ביותר בהיסטוריה של הליגה הבכירה.

מדובר בעונת 1963/4, כאשר כבר במחזור השני הן נפגשו בפתח תקווה, לעיני כ־4,000 צופים. דווקא האורחת מהעיר הגדולה החלה את המשחק בסערה והובילה ביתרון של 0:3.

פתח במלאכה חלוץ הפועל תל אביב דני בורסוק שהעלה אותה בדקה ה־23 ליתרון של 0:1. דקה לאחר מכן הבקיע חברו לקבוצה, מוסא סקל, את השער השני. עבור קבוצת הפועל פתח תקווה, שכבר זכתה בחמש אליפויות רצופות, הייתה זו מהלומה קשה במיוחד. אך בכך לא היה די. בדקה ה־25 שב דני בורסוק לכבוש וקבע 0:3.

הצופים במגרש שפשפו עיניים בתמהון כלא מאמינים, ואולם בהמשך הם היו עדים למהפך יוצא דופן. עד סיום המחצית, צימק הפתח תקוואי חיים בכר ל־3:1, ונתן את האות לשינוי הגדול. בדקה ה־60 זכו המארחים בבעיטת עונשין. שלום פטרבורג הבקיע מהנקודה הלבנה, וצמצם את פיגורה של קבוצתו עד לשער אחד בלבד.

מאותה דקה העלתה קבוצת הפועל פתח תקווה הילוך וכוכבה נחום סטלמך נגח בדקה ה־79 את שער השוויון. הדקות שנותרו עד שריקת הסיום היו עוצרות נשימה. לרגע נדמה היה שהפועל תל אביב שוב תכניע את שער הפועל פתח תקווה, אולם השוער הצעיר יצחק ויסוקר זינק נפלא ועצר כדור מסוכן שנבעט לעברו.

מנגד, מי שקבע את תוצאת המשחק היה החלוץ שלמה נהרי שהכניע את שוער הפועל תל אביב דני אלקיים. המהפך הושלם והפועל פתח תקווה ניצחה 3:4. התוצאה, ובמיוחד מהלכו המיוחד של המשחק, עלו כמובן לכותרות כל מדורי הספורט, והפכו לשיחת היום בכדורגל הישראלי.

מים רבים מאוד זרמו מאז בנחל הירקון, וספק גדול אם שחקני שתי הקבוצות של העונה העכשוית שמעו על אותו משחק מלהיב, שנערך ב־19 באוקטובר 1963.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully