וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה שוב בוחנת אפשרות לצרף את קלינטון אנז'י

27.8.2024 / 17:23

שחקן הכנף הקמרוני, שכמעט חתם אצל הירוקים בחלון ההעברות בחורף האחרון, סיים חוזה בסיבאספור הטורקית שבמדיה שיתף פעולה עם דיא סבע ומועמדותו נשקלת בשנית

תקציר: מכבי חיפה - עירוני טבריה 0:4/ספורט1

לפני כחצי שנה, ממש לקראת סגירת חלון ההעברות של החורף בישראל, מכבי חיפה ניסתה לצרף שחקן בפרופיל גבוה במונחי הכדורגל הישראלי בדמותו של הקשר הקמרוני קלינטון אנז'י, אז בסיבאספור הטורקית. היום (שלישי) נודע כי אנז'י, שהפך הקיץ לשחקן חופשי, שוב מועמד למכבי חיפה.

אנז'י, שחקן כנף שיכול לשחק בשני האגפים וגם כחלוץ, חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-31. בעונה האחרונה בטורקיה הבקיע שני שערים ובישל שני שערים נוספים ב-28 הופעות ליגה, במהלכן התנדנד בין ההרכב לספסל.

קלינטון אנז'י נבחרת קמרון. GettyImages
יגיע ארצה בכל זאת? קלינטון אנז'י/GettyImages

כאמור, מדובר בשחקן בפרופיל גבוה. הוא הגיע מקמרון לאקדמיה של ליון בגיל 17 ופרח בקבוצת הנוער לצד שמות מוכרים, דוגמת אנתוני מרסיאל ונביל פקיר. באוגוסט 2014 הוא כבש את שער הבכורה שלו בבוגרים ואת עונתו הראשונה סיים כאחד הצעירים המובילים בליגה הצרפתית, אחרי שסיפק שבעה שערים ושמונה בישולים.

המספרים המרשימים שכנעו את טוטנהאם לשלם עבורו 14 מיליון יורו בקיץ 2015, אולם כבר בתחילת דרכו בלונדון קרע אנז'י את רצועות הברך וחזר רק בשלהי העונה. אחרי שלא מצא את הרשת בהופעות הבודדות שערך בטוטנהאם, הוא הושאל למארסיי שכעבור שנה גם רכשה אותו תמורת שבעה מיליון יורו. עם הקבוצה מהריביירה הצרפתית הקשר הגיע עד לגמר הליגה האירופית בעונת 2017/18, בה סיפק תשעה שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות.

ב-2019 הוא נמכר לדינמו מוסקבה תמורת שישה מיליון יורו. בשלוש השנים שלו ברוסיה אנז'י חווה המון בעיות, ומאז קיץ 2022 ועד תום העונה החולפת היה בסיבאספור, שבמדיה אף שיתף פעולה עם דיא סבע.

לאנז'י הצלחות מרשימות גם בנבחרת קמרון: ב-2017 הוא היה שותף לזכייתה באליפות אפריקה, כאשר בסך הכל ערך 43 הופעות במדים הלאומיים וכבש 10 שערים. לצד זאת, הוא החמיץ את הפנדל המכריע בחצי גמר אליפות אפריקה 2021, נגד מצרים. באליפות אפריקה האחרונה נכלל בסגל קמרון, אך לא שותף בגלל פציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully